Spännande o intressanta hus till salu del 4

En av mina amerikanska vänner delade just det här:

https://www.coldwellbankerhomes.com/az/concho/669-county-road-8235-stanford/pid_18337473/

Jag vet inte om bilderna eller beskrivningen är bäst: "Contemporary eccentric full log sided custom home on 20+/- acres for the cat fancier! If you love cats this is the home for you! If not bring your sandblaster! (...) Must see to believe it does exist!!! Once in a lifetime find extremely fun home!"

Jag vet inte riktigt om "fun" och "eccentric" är nyckelorden jag skulle leta efter ifall jag var ute efter att köpa hus...:eek:
 
En av mina amerikanska vänner delade just det här:

https://www.coldwellbankerhomes.com/az/concho/669-county-road-8235-stanford/pid_18337473/

Jag vet inte om bilderna eller beskrivningen är bäst: "Contemporary eccentric full log sided custom home on 20+/- acres for the cat fancier! If you love cats this is the home for you! If not bring your sandblaster! (...) Must see to believe it does exist!!! Once in a lifetime find extremely fun home!"

Jag vet inte riktigt om "fun" och "eccentric" är nyckelorden jag skulle leta efter ifall jag var ute efter att köpa hus...:eek:
Skickade länken till en vän och skrev, om du känner för att flytta tillbaka till USA. ;)

Följande konversation utspelar sig;

Han: Men det ligger i Arizona.
Jag: Det var inte poängen.
Han: Aha.... poängen var stor yta för dig och alla dina djur du tänkte skaffa?
Jag: Tittade du på länken?
Han: Japp.
Jag: Är du säker?
 
Jag roar mig mer med intressanta formuleringar i annonser än intressanta hus just nu. Läste just en annons där det stod att "X bästa tomt är nu saluförd.". Jag tycker att det låter som en märklig formulering, säger man verkligen så? Jag tänker att "saluförd" används mer i sammanhang som "I Storbritannien saluförs Opel som Vauxhall".
 
Jag roar mig mer med intressanta formuleringar i annonser än intressanta hus just nu. Läste just en annons där det stod att "X bästa tomt är nu saluförd.". Jag tycker att det låter som en märklig formulering, säger man verkligen så? Jag tänker att "saluförd" används mer i sammanhang som "I Storbritannien saluförs Opel som Vauxhall".

Ja, så skulle jag tolka/använda det också. Men mäklare verkar vilja utöka betydelsen av rätt många ord... :cautious:
 
https://www.lansfast.se/hitta/villa...jatorp--/cmvilla4lfad2shiagimoii/?From=Hemnet
Finfint hus som ligger vackert. Lite att göra med brunn o avlopp men det funkar. Varför så lågt pris? Jag tror det är bra om det blåser på visningsdagen. Om man hör något som surrar är det inte grannen som hurrar. MYGGOR!

Det är faktiskt något som skulle få mig att backa oavsett hur fint det är. Jag jobbade en sommar i Tärnsjö-trakten och det är det vidrigaste jag varit med om (och då var det ändå lindrigt mot normalt eftersom de hade fått bekämpa). Jag fick panik när jag stod stilla för det var så mycket flygfän.
 
Det är faktiskt något som skulle få mig att backa oavsett hur fint det är. Jag jobbade en sommar i Tärnsjö-trakten och det är det vidrigaste jag varit med om (och då var det ändå lindrigt mot normalt eftersom de hade fått bekämpa). Jag fick panik när jag stod stilla för det var så mycket flygfän.
Jepp, området har haft tillåtelse att sätta ut myggfällor. Och då är det ju en del. Kollar man på kartan så är det sumpträsksjö precis vid huset.
 
Ja, så skulle jag tolka/använda det också. Men mäklare verkar vilja utöka betydelsen av rätt många ord... :cautious:

Kul att det inte bara är jag som märkt det. :D Just den mäklaren som skrev om den saluförda tomten är samma som jag tycker använder "underhand" på ett väldigt märkligt sätt och överlag har en del spännande sätt att använda ord. Har sagt till maken att om den perfekta tomten eller perfekta huset kommer ut och det är den mäklaren som är ansvarig för försäljningen så kommer vi att få problem...
 
Kul att det inte bara är jag som märkt det. :D Just den mäklaren som skrev om den saluförda tomten är samma som jag tycker använder "underhand" på ett väldigt märkligt sätt och överlag har en del spännande sätt att använda ord. Har sagt till maken att om den perfekta tomten eller perfekta huset kommer ut och det är den mäklaren som är ansvarig för försäljningen så kommer vi att få problem...

Jag måste medge att jag är nyfiken på om de har så bedrövlig ordförståelse och tycker att orden ser käcka ut eller om de bara är överdrivet kreativa?
 

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
972
· Visningar
62 105
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 928
· Visningar
61 513
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 859
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 659
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp