Bukefalos 28 år!

Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

Fy stackars chloe. Och typiskt när du är ensam hemma. Jag känner mig också otroligt ensam ibland, hade det varit så skönt med någon som VILLE vara med mina barn. Hoppas ni blir friska snart.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Ella pinnar på rätt bra på promenaderna, hon lockas lätt av att få hålla i zagas koppel så mitt tips är att köpa en hund ;).

Skämt åsido, när E tjurar ihop helt så sätter jag henne i vagnen. I början blev hon jättearg men hon har lärt sig konsekvensen av att tjura så det händer nu mer väldigt sällan :)
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Haha ja ibland är det skönt att gå in här och läsa att fler tampas med samma sak:D

Freya: Hade en sådan dust med Isak en gång.
Vi skulle gå hem från dagis, vilket vanligtvis tar max 10 min, det tog en timme.
Han skrek, sprang ut i vägen, slängde sig på marken, slogs, allt man kan tänka sig. Dessutom hade vi just då inte vagnen med. Hur lätt är det att bära en sprattlande 2½ åring med bylsiga vinterkläder? :crazy:

Sunshine: Usch för vattkoppor. Hoppas hon kryar på sig snart.
Hur länge blir sambon borta?

Isak ritar inte heller huvudfotingar än. Mest streck och planlöst målande:p:D
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Behöver lite råd om röda bakar. Nu har vi tvättat med Natusans tvättlappar som är de snällaste jag testat hittills, men med tiotalet bajsblöjor om dagen blir det väldigt rött och ömt ändå. Smörjer med Inotyolsalva.

Funderat på baken i handfatet som diskuterats förut, tyvärr går det sådär eftersom barnet är minst sagt motsträvigt. Dessutom är det svårt att få rent med en hand när barnet är motsträvigt. Just nu är varje blöjbyte en pina. :(
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Lufta så mycket det bara går och se till att det alltid är riktigt torrt innan du tar på en ny blöja.

Sen avskyr jag Inotyolsalva, men det är en annan sak :p
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Tack för ditt svar. :)

Baddtorkar med handduk innan jag sätter på ny blöja. Har rumpan bar så mycket det går redan.

Jasså? Jag tycker att det fungerar bra så länge det är rött, har det däremot gått hål gillar jag det inte. Erfarenheter från när jag jobbade i vården, på barnet har det som tur är aldrig gått hål. Men just nu känns det som att det är en tidsfråga om inte det här ger med sig.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

fast om man baddtrkar blir det ju inte helt snustorrt. Jag har också ett superkänslig bak-barn, och här är det nakenfis efter varje blöja som gäller, sen känna efter att det är superdupertorrt
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Testat puder i rumpan? Dialon kroppspuder, finns åtminstone på apoteket. Min lille blir rätt lätt röd, och när inte Inotyol biter brukar puder funka för honom. Det hjälper till att hålla torrt, inte minst när det gått hål.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Puder funkar också bra. Eller potatismjöl :)

Det jag ogillar med Inotyol är att den är så svår att få bort efteråt. Tycker det blir lika rött igen så fort man ska ha bort salvan :crazy:
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

+ ni andra som svarat

å, ett till argument för att skaffa hund!

Jag har tidigare kunnat muta med typ russin eller liknande, men den här gången gick det inte alls. Och eftersom jag hade Maja på på magen var det lättare sagt än gjort att bara placera My i vagnen, för hon tog sig ur snabbare än kvickt, vilt skrikande och sprattlande!

-jag ska nog inte utsätta mig för en sådan situation på ett tag så kanske det går bättre sen om ett tag =) Maja skulle nog kunna åka på ryggen, men jag har inte lyckats få till knytningen än, tycker att det är jättesvårt!

ang huvudfotingar så ritade My sin första huvudfoting när hon var prick 2 år, men hon är tidig med det mesta och jag vet flera treåringar som inte ritar huvudfotingar än.

//Julia
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

*KL* Här har det hänt lite saker - Oscar har varit på 2 1/2 års kontroll. Han var 94 cm lång & 12,9 tung. Han har även haft bort dongeln till datorn, så vi får slåss om min iPhone när vi ska ut på internet. Gårdagen tillbringade vi på akuten & barnmottagningen mellan kl 09-19.45. Oscar fick problem med förstoppning. Han undersöktes och läkaren kände på hans mage & den var lättstött. Han fick klyx, röntgades (Fanns mycket bajs) och sent på eftermiddagen fick han 1/2 l lavemang och bajsade 6 blöjor. Ville verkligen inte bli kvar över natten så jag vart lättad när läkaren talade om att vi fick åka hem. Nu ska han få Klyx i morgon och på tisdag samt att vi ska öka hans dos med Movicol. Hoppas att bajseriet ska komma igång nu, man blir ledsen när han ska ha det så jobbigt.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Knapplån

Här är vi helt utmattade efter ett dygn med hög feber nu. Igår kväll noterade vi 40,5 på sonen och i samband med det fick han några korta ofrivilliga ryckningar i armarna så vi åkte in till akuten. Vi hade bara fått i honom ett par ml flytande alvedon och en supp för 5-10 kg, men detta samt den svala bilfärden hade fått ner tempen till 38,3 vid inskrivningen.

Blodprovet visade på virus och inte infektion (om jag förstod rätt) och vi sattes i väntrummet för att få träffa doktor. Väntetiden låg i snitt på fyra timmar när vi kom klockan 22 på kvällen och väntrummet var fullt med barn med magsjuka. Andra föräldrar berättade att deras barn först fått hög feber några dagar och sedan en överjävlig magsjuka på det. Efter 2 timmar i väntrummet bestämde vi oss för att åka hem, sonen var pigg och glad och sprang runt (när alla andra barn försökte sova :angel:) och det kändes som att vi bara väntade på en "magsjukedom" hos doktorn.

Imorse vaknade sonen med 38,8. Han har fått alvedon så tätt det bara går för att undvika toppnoteringar som igår. Han har druckit ok, inte ätit något och har inte velat lämna sambons famn på hela dagen, inte ens vid toalettbesök lämnar han hans famn... Nu sover han för första gången sedan morgonen, hade 40,0 vid sista blöjbytet. Jag oooorkar inte med en kväll/natt till på akuten och jag lider så av att se sonen så dålig. :(

Till råga på allt så ska jag åka till skolan på tisdag, då är jag 40 mil hemifrån från tisdag morgon till torsdag kväll. Är han fortfarande såhär dålig känner jag mig ju inte speciellt sugen på att vara så långt bort även om sambon tar hand om sonen med den äran. Jag har dock en tenta som jag redan skjutit upp samt nya kurser som drar igång så jag skulle verkligen, verkligen behöva åka. :crazy:

Längtar till sommaren, då ska sonen och jag bara vara hemma och hos farmor/farfar/mormor/morfar, inte beblanda oss med andra barn och bli sjuka. :p
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Han undersöktes och läkaren kände på hans mage & den var lättstött
.

Jösses vad tokigt det blir att skriva på mobilen - Jättehård skulle det stå! Vi har i allafall hittat dongeln och kan nu använda datorn. Lördagens äventyr var dock inte allt, igår kväll drog Oscar ut våffelgärnet ur skåpet som han naturligtvis fick på foten.

//Linda
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Ajajaj stackars Oscar!!!

Vi har en kindtand pa g med stora blasor i rumpan pa Sam och lite diarree pa det. Harligt. Han ar lite battre idag. Isaac har fattat att jag gar till jobbet pa morgonen, om jag inte bar runt pa honom skriker han som en liten gris. Svart att gora vissa saker med en hand, typ riva apple till groten och att sminka mig.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Här har vi också en liten sjukling.

Vi skulle fira hennes födelsedag med sambons släkt nu när vi var på besök, Ella fick dock hög feber och var inte alls så piggelin på att fira och vara trevlig med en massa släktingar. Slocknade kl 18, stackars liten.

Febern har legat som högst på nästan 41, nu ligger den på 39 och hon är jättsnorig.

Hon har dessutom några onda tuggtänder påväg fram vilket resulterar i en matvägrande dotter, inne på 4 matvägrardagen nu :(

Annars är vi supernöjd med vår födelsedagspresent, en bil-dvd :D. Inte ett gnäll eller gnissel på 40 mil ;)
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

kl

Vi har också en liten sjukling, men hon är på bättringsvägen nu.
Sverigebesöket blev lite lugnare än planerat, först blev jag sjuk och sen Emilia. Ingen hög feber men väldigt jobbig hosta och väldigt mycket halsont på mig (men inget snorig, konstigt). Emilia verkar inte ha så ont i halsen men är istället väldigt snorig.

Var lite orolig för hur flygresan skulle gå men öronen men det fick bra. Däremot bajsade hon precis innan flyget skulle starta och det fanns inte tid att byta direkt. I vanliga fall brukar hon inte bry sig om bajs i blöjan men nu var hon helt hysterisk och ville att vi skulle byta. Inte roligt att behöva tvinga henne att sitta fast på sätet då (dessutom var hon jättetrött) men resten av resan gick bra sen.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Tråkigt med sjuka barn.
Krya på er allihop :)

Hur berättade ni för mor och far föräldrar när ni väntade era små?
Om det är som vi tror så får vi nog göra det:p (igen :D )
men vi vill isåfall göra det lite mer speciellt än att bara säga det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Tänker att jag gör en egen tråd om detta. Vilken av dessa förskolor skulle ni valt och varför? Skriv gärna om det är nått mer viktigt...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 456
Senast: Praefatio
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 354
Senast: tanten
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 634
Senast: Exile
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 185
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Dagens naturupplevelse
  • Kyltäcke/ kylfilt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp