Sy egna hästgrejer, 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Okej :d Tack så mkt, spelar det nån roll vad man har för sorts ytter/innertyg?
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

bara innertyget är mjukt så spelar det ingen roll vilken sort det är
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Jag kan försöka ta en bild. Nu var ju mitt täcke inte i sånt vanligt regntäckes tyg, utan detta är ett gammalt täcke som man får impregnera för att det ska hålla torrt. Kanske var lättare att sy i det. Jag tror att hon sytt med maskin, jag ska kolla det också!
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

*kl*
Vad alla är duktiga men om jag ska var lite jobbig så är det för lite bilder här...:angel:

Vill se många bilder!:bump::D
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Vad duktiga alla är!!! :bow::bow::bow: Och sedan en liten fråga här på slutet. Vad är enklast att sy (efter benlindor då såklart) om man är helt och hållet nybörjare?
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

*knapplån*

Sydde idag detta ländtäcke. Det är inte riktigt färdigt än, skall dekoreras och sys på band.
:banana:
Detta ländtäcke är lite annorlunda i formen mot de jag brukar göra. Kul att prova ngt annorlunda:angel:
CIMG0830.jpg

CIMG0831.jpg
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Var fick du tag på bokstäverna på¨ditt ländtäcke?
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Bokstäverna fanns på pläden :) Det stod alltså "Wild Thing" på den :angel:
Så här ser täcket ut nu, när jag fixat lite till.
CIMG0833.jpg
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Tre meter är åt helsicke för kort för normallånga ben.

4 meter och ca 12 cm brett är lagom till stor häst. Jag hade gärna haft 4,5 till bakbenen...
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

vad har du för jättehäst? :D
min 155cm travare med fullstorlek på benskydd får nästan dubbelt såtjocka ben om jag använder 4m lindor till annat än transportlindning
 
Senast ändrad:
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Ur läckert! Vad duktig du är, det blev ju jätte snyggt! Får man fråga var du har köpt tyget? :angel:
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Skriver bara ett inlägg för å hitta tråden :)
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Tycker också att 3 blir för kort. Det kan funka fram om jag har tur men bak går det absolut inte. 4 meter är bäst!
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Tack så mycket!
Har haft tyget ganska länge liggande hemma, det var en kompis som köpte det till mig en gång. Kommer inte ihåg vad kedjan hette, men det var en heminredningskedja. Tänk, tänk.....:confused:
Jag får återkomma om jag kommer på det.
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

KL
Om någon dag kommer bild på min röda vojlock!!
Jag har gjort quiltning för första gången i mitt liv och det blev inte HELT misslyckat... :p
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Haha, snyggt var det i alla fall! Du måste ta en bild när det är på hästen också! :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 088
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 438
Senast: Niyama
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 615
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Tjohooo! Nu börjar det dra ihop sig sig. Utan att skämmas så snor jag en fotutmaning (gå gärna in och tryck på gilla knappen på...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
8 752
Senast: Brie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp