Bukefalos 28 år!

Sy egna hästgrejer, 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Holy Moly...

Hur fint som helst, vill gärna se det på :)

JA VILL OCKSÅ KUNNA =)!
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Okej, det här blir låångt!

Jag har ledsnat på skitsadlar, köpte en bomlös men den var ren KATastrof o skickades snabbt tillbaka, så jag tänkte nej nu J*lar ska det sys "sadel"

Så nu har ännu ett stycke kameldrivarkudde sett dagens ljus.

Voila!
februari-mars051.jpg


-Vågade inte lägga ut bilder innan den var provriden, men jag red i den idag och fick en uppenbarelse! Har ju ridit i bentsadlar, amazonas, bomlösa, dressyrsadlar, allround vanlig o bomlös osv osv.. Har en bomlös sedan tidigare, men det här var det absolut skönaste och mest klockrena jag ridit i!!
Den är inte klar utseendemässigt, ska kläs in helt med lammskinnet, men det tog slut.

testade med tuffa tag i galoppintervaller och växlade med dressyrövningar längs vägen, och hästen har nog aldrig varit så nöjd!
Väl hemma var ryggen helt jämnt varm och (har ett fårskinn med ullen mot hästen som schabrak) och inte ett hårstrå låg fel!
och detta är sveriges kanske stötigaste häst en dag som denna, lite stel, innan han värmt upp.

Det kändes som den mjuka känslan uppifrån ryggen fortpalntade sig ner genom hela hästen. I första galoppen tittade han bakåt flera gånger som för att kolla om jag verkligen var kvar däruoppe då det var så mjukt på ryggen, innan han vågade öka (är en gentleman:D). Men då han kommit in sig i känslan var galoppen stor och fri, och jag kunde för första gången sitta kvar i ryggen och avsluta med rund långsam galopp.
Skänkelläget optimalt, hästen svarade bättre på skänkeln än vanligt. Trivdes att jogga fint med sköna kliv och släppte upp r
yggen fast jag satt ner i "skolsits" mest hela tiden.
I räsergaloppen var det bara att luta sig fram o vara med i rörelsen.
WOW!!
Vill rida hela dagarna nu!!

mer bilder!
februari-mars034.jpg

februari-mars030.jpg

februari-mars045.jpg

februari-mars031.jpg


Kan göra en tillverkningsbeskrivning med alla bilder om någon vill!
Har dokumenterat knåpandet!
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

nu har de varit fredag och jag har jobbat med mitt schabrak(ESO)
här kommer fortsättningen,
idag satt jag på PP och kantband ;) han inte mer för det tog en j*vla tid ...

såhär långt har jag kommit ;)




såhär såg det ut i förra veckan
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Hejja :banana: Vad duktig du är!! :D

Jag har aldrig fått till passpoal och kantband så fint :(

tack =)

Jag kan skryta med att jag har gjort allt jobb själv , men min ESO-lärare har berättat en del tips på hur jag ska få det bra :D
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Beskrivning med bilder hitåt! Mitt första försök med kamelkudde väntar på en uppdate :p
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

blohme

Har du gjort passpolaen själv eller har du köppt den?
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Kommer kommer!:)
Red araben i den igårkväll, men den var aningans överdimensionerad för den korta ryggen! :rofl:
Men den går fri över manken så det går att "sadla" lite längre fram då de kan röra sig fritt under knästöden, draget från gjorden går mer upp över ryggen än över manken.
Var mer estetiskt komiskt!
Fortfarande helnöjd! Måste ta fler hål i gjordstropparna bara, hon var för smal om lilla magen.
Men i galopperna stannade jag o kollade, allt låg prick stilla, men gjorden hade blivit så lös att den hängde..:eek: fårskinnet under hade väl plattat till sig..
Drog åt o kunde sitta upp utan pall, det åkte inte i sidled.
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

kanske de , men med mitt tålamod hade det inte funnits en människa i närheten sen ;) haha
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Jättekul med egenhändigt tillverkad sadel Lusidor. Det vore intressant att veta hur du gjort den och vilka material du har använt.
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

lägger ett inlägg så jag har bättre koll sen :)
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Hejsan!

här är en till som tänkte ge mig på den här sygrejen :rofl: Vad använder ni för stoppning i schabraken?

Tänkte sy schabrak och lite täcken i läckra färger ;) Tips på tyger mottages mer än gärna (rosa, mintgrönt, döskallar mm)
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

*kl*

Nu handlar den här tråden mest om att sy i textil men här kommer iaf bilder på två träns som jag sytt:

trens_hierta01.jpg

Detta är en present till min kompis

trens_torner01.jpg

Tänkt som tornerspelsträns eller liknande

Inte i textil men förhoppningsvis kan dom få vara med i tråden och leka iaf :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 622
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 940
Senast: Niyama
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 811
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Tjohooo! Nu börjar det dra ihop sig sig. Utan att skämmas så snor jag en fotutmaning (gå gärna in och tryck på gilla knappen på...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
8 891
Senast: Brie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp