Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Ja det har varit tungt idag, verkligen, men tvättat har jag ju lyckats med och ETT fönster är fixat. Bara två till på bottenvåningen att ge sig i kast med och så två på övervåningen.

Vid 17 kom det mycket riktigt en skön bris så jag tog och jobbade Rocket på lina lite och sen red jag honom en stund. Dock aviserade den unge herrn att han var lite missnöjd så jag dubbelkollade hur sadeln låg och TYVÄRR...den ligger inte bra :cry:...ut i den djungeln igen då:cool: ...MEN, unge herrn ska ha en stor eloge för att han är så tydlig och inte börjar med värre protester. Jag fattade innan han blev less:bow:

Sen drog jag iväg på Lilly i skogen. Långa galopper på smala stigar och sen ner mot ån för att klättra uppåt igen. En riktigt uppfriskande ridtur, måste jag säga. NÖJD!!!!!!!!!!!!!!!!!!:love:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Jag red i morse kl 4:).Solen var ju redan uppe men det var lite dimma och behaglig temperatur.Dock var hästen inte vidare pigg,hade kanske velat sova,de gör ofta det vid den tiden när jag tittar till dom.Det blev alltså mest skritt men även lite trav för att komma ifrån de flugor som också redan var vakna:grin:.

Efter jobbet blir det inte mycket gjort i värmen,orkar varken med något inomhus eller utomhus.

Var i allafall och tog min andra spruta mot TBE så nu ska jag ha skydd mot det ett år framåt.

Rida kl 0400 :eek:
Är du säker på att det bara var mot TBE du tog spruta..
Tror jag att du inte orkar något sen...tokfrans ;)
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Ja jag säger då det...kl 4 är väl lite väääääl tidigt men jag kan förstå att det var bra att rida då. Kom, för övrigt, in precis efter att ha utökat hagen till hästarna. Det gillades skarpt! Har en bit till som ska hägnas in sen ska dom få gå på återväxten på andra sidan stora vägen...
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

:rofl: Skulle önska att jag oxå orkade upp mitti natta men då snarkar jag som bäst!!

Det har varit vansinnigt hett i dag med men det var skönt nere vid sjön, där fläktade det rejält. Nu i kväll när solen försvunnit från gårdsplanen tog jag ut Winnie för lite träning inför stundande utställning och jäklar vad duktig hon blivit :bump: Så pass så hon får några :banana::banana::banana:

Vi övade på traven fram och tillbaka och det har varit knöligt som tusan att få henne att springa men i kväll...........Jösses vad hon sprang! Inte för fort och inte för sakta utan följde mej som en skugga på ett rakt spår :bump: Saktade in direkt på kommando och direkt upp i trav när jag bad henne efter vändningen :love: Nu är det jag som får ligga i hårdträning så jag fixar att springa i takt med henne :angel:

Hon tyckte inte att det var nå konstigt att jag gick vid bogen utan hon knallade på utan knot. Liite svårt var det att få benen rätt vid uppställningen men det ska vi nog få till va det lider. Jag är så glad för framstegen i kväll. Vi tragglar och tragglar och sen rätt va det är så bara händer det, 25-öringen trillar ner :idea:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Det fanns en tid när jag ställde ut hundar lite grand. Det där med benen är viktigt där också, men på en vovve är det bara att lyfta upp hela kroppen och liksom släppa ner den igen, eller helt sonika flytta på tassarna. Kan tänka mig att det gör man inte om med en häst, liksom :laugh: Lycka till Brimmis, övning ger färdighet!

Om tio minuter ska dottern väckas, hon vill rida tidigt. Själv ska jag hasa mig till jobbet. Nu blir det jobb fyra dagar på raken, så det blir tyvärr ingen ridning förrän på måndag för min del :(
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Men Ponnytant, inte vara ledsen. Men visst är det en del som passerar förbi, som man minns med vemod...Men vad kul det låter med tantläger, du får fota mycket och visa oss andra:)

Mer "värme-depp" än ledsenhet. MEN - nu mer :)

Två djur (av min favoritsort) har nu positiva (-re) prognoser - och jag har läst Paul Belsik:Riding Towards the Light (en favorit). Så nu är deppigheten borta.

Tantlägret ja, synd att ingen härifrån kom med! Men ska bli jättekul i alla fall! Det är "clinic-stuk" och man har individuella träningar som blir teori för de som tittar på. Jag har inte bestämt vad jag vill göra än. Kanske någon utveckling av "långtygling" där jag vill bli säkrare på skolorna - säkrare öht egentligen. Jag håller mig inom trygghetszonen, men vill testa lite nytt. Förra året fick vi en massa idéer av varandra - (typ, åh! det vill jag också testa...!) det ena gav det andra, så vi får se vad det blir.

Två späckade dagar på jobbet återstår, sedan blir det semester för vår del :)
Ha're!
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Har startat en ny tråd (passar på när det inte är någon "brinnande" pågående diskussion) - med länkar till de tidigare. Läsning rekommenderas - jättekul och intressant!!!!!!!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 981
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 272
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
107 568
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
112 612
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp