Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Så otroligt trist med den lilla nordisen. Djurägandets baksida. Jag beklagar kattsorgerna för er som förlorat era små missar också. :cry:

Idag blev det tidig uppstigning och ridning. Det blev bara en slät kopp kaffe, inte ens frukost innan. Allt för att vi vill komma iväg i vettig tid till Västerås. Det ska bli besök på Hööks där det ska shoppas lite. Sonen har önskat sig en cowboysahatt ett tag, den ska han få idag :) Dottern vill ha ungefär halva butiken och själv tänkte jag köpa en ny manborste till Leo. Och ett par nya tyglar. Mina har varit trasiga länge men idag föll de isär medan jag red, det lilla spännet som hjälpligt hållit ihop dem ramlade visst den, så de hamnar under kategorin nödvändigheter.

Ha en strålande dag!
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Tycker det är så härligt(!) att köpa nytt när det verkligen behövs, alltså för att ngt gått sönder el blivit helt utnött. Oftast är det ju inte nödvändigt det man köper....
Ska till Hööks senare i veckan och kanske blir det en runda till Mantorps travshop också. Ngn ny vojlock skulle jag vilja ha, men dom är ju så svåra att hitta. Är det helt ute med vojlock????
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Vojlock är nog helt ute;)

Är du inte alltför knusslig så kan du få köpa några bättre begagnade av mig=använder dem inte de bara ligger/hänger ändå.


Jag har varit och fyndat lite på hööks. Transportskydd, svettäcke, ryktset, hästgodis, ryktskrapa blev det.
och plånboken 318kr smalare.:D
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Jag passar nog bättre att shoppa med din dotter. Ska vi byta?
Min vill bara ha det som är rosa och är sparsmakad. jag roffar åt mig hejvilt.:rofl:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Kl mig själv...
Ang utrustning mm. Hur gör ni med sådant som ni bara tröttnat på, kanske fått någon betydelselös skavank men är fullt användbart osv?

Tycker det är onödigt att slänga (när det egentligen är brukbart) men orkar inte hålla på och lägga ut på annonser osv.

Tips någon?

Visst kan det kastas, men känns liksom onödigt.Någon kanske har användning för det.
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Är det hästprylar vi talar om???

I så fall gör jag så här.... Jag lagrar det...

Har tidigare sålt och bytt och haft mig... Men genom årens lopp har jag lärt mig att det man inte har användning för för stunden... det får man användning av rätt som det är igen..

Har svurit ve och förbannelse många gånger över hästprylar jag ägt... men inte längre har kvar... Exvis nu... vet jag att den syntetwesternsadel jag sålde för något år sen skulle ligga kanon på unghästen i dag....

Så när det kommer till hästprylar så är jag nu mer en hamster... Men å andra sidan... så köper jag ytterst sällan nytt/nya prylar.... Köper bara när jag absolut behöver...

Som nu tex... skulle jag behöva lite utrustning i c-ponny storlek... Huvudlag, sele, bett, m.m

Har i princip ingen utrustning till Loppan... Hade jag sparat dotterns alla ponnyprylar hade jag haft hur mycket som helst att välja på....

Man vet aldrig när man får användning för saker och ting igen....
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Håller helt med syrran !!. Har svurit ve och förbannelse över saker jag gjort mig av med och sen måsta köpa nytt...... :mad:.
Tur Kratus är en ekorre :). Numera får utrangerade hästsaker bo i källaren.
:D
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Ps. Tajger: Du får vinka till Kraten och Emerenzia när dom rider förbi :D. (fux o skimmel)
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Jodå, jag vinkade, för vi möttes på grusvägen:) Dottern red för första gången sen cykelolyckan, så jag gick med ifall hon skulle få nåt yrselanfall. Men det gick bra. Pållen var riktigt lugn, som han brukar vara på sommaren. Nu är det nog dags att börja jobba lite lätt, så vi får musklerna på rätt ställe igen;)
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Och på tal om shopping är jag riktigt usel på det! Tar med mig nån av döttrarna om det behövs nåt till hästen och maken om jag behöver nåt. Han har god smak;)
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

kruxet är att jag lagrat i sisådär 35 år år. Och jag vet inte hur många hästar. Får inte plats...

Shettis selen och vagnen har jag iof faktiskt lånat ut till en bukefalist. Bättre det används tycker jag.

Alternativet är nog för närvarande att köpa/låna fler hästar:idea:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

När jag ska shoppa till mig själv vill jag inte ha med karln - det räcker att ta med hans kontokort! :angel: ;)

Hoppas att dotterns yrsel upphör snart. Min dotter var yrslig ganska länge, men jag tror att mi dotra är väldigt känslig OCH lixom drar till sig olyckor av hjärnskakningsslaget... Ifall ni är oroliga för er dotter så dra till akuten och be om att få göra en skallröntgen till. Ös i dottern fil/yougurt eftersom smärtlindrande tabletter (om hon tar några) kan göra att magen börjar "krångla". Men allt det där vet ni ju redan.
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

usch vad ledsamt med er nordisflicka :(
och även din katt - det värsta är att inte veta vad som hänt dom och gå och undra och vara rädd att de farit illa. Usch, när jag läser sånthär och när man måste säga adjö till sina djur undrar jag alltid varför jag skaffar dom. men de ger en ju så otroligt mycket, det är bara de där svåra stunderna som jag ibland kan känna att det inte är värt det, för man sörjer så! :(
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Synd på en så ung häst. Beklagar!
Tog ju bort min gammeltant för samma sak men hon var ju 28 då och hade varit pensionär i flera år. Sorgen är ju lika stor ( vi fick 20,5 år tillsammans ) men det känns ju inte lika "onödigt".
Håller med Grodan, en vet som säger sanningen är guld värd. Vet en som ett helt år sa åt ägaren, 15 år gammal, att ponnyn blir nog bra. Sa åt stallsägaren " hon blir ju lessen om jag säger sanningen". Trodde idioten hon blev mindre lessen efter att ha kämpat den tiden??
Min hundvet är guld värd, har skött våra smådjur i snart 20 år och vi litar helt på henne.
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Jodå, jag vinkade, för vi möttes på grusvägen:) Dottern red för första gången sen cykelolyckan, så jag gick med ifall hon skulle få nåt yrselanfall. Men det gick bra. Pållen var riktigt lugn, som han brukar vara på sommaren. Nu är det nog dags att börja jobba lite lätt, så vi får musklerna på rätt ställe igen;)

Aha, var det Tage? Kratus var inte 100 men tyckte det var han.
Skönt att allt gick väl.


Beklagar sorgen efter en familjemedlem, katt, hund eller häst. De finns på något sätt alltid kvar i ens hjärta. Svårt att komma över.
 
Senast ändrad:
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

God morgon! Idag ringde makens väckarklocka kl 4.00, och då var han redan uppe. Gissa vem som fick stänga den?! Sen var jag vaken mellan 4-6, låg och läste. Sen somnade jag om, lagom tills det var dags att gå upp:crazy:

Här verkar vara en fin dag, och jag går in på sista arbetsveckan innan semestern:) Det ska bli skönt!

Ha en bra dag och var rädda om er!
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

God eftermiddag!

Har precis kommit hem från jobbet, ska äta lite lunch.
Sen om jag lyckas övertala farsan att köra mig till GG:angel:, blir det inköp av lusernhack och sojamjöl till gubben. Sen iväg till stallet för att lämpa av käket OCH mig där...
Mocka, byta vatten. Blanda mat. Lägga in hö.
Ta in gubbe för avborstning, hovoljning mm. Han får äta sin mellis medan jag fikar. Släppa ut pålle igen i hagen och traska iväg till bussen som går in till stan
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Gaaaaahhhh. Väntar på elektriker, rörmokare och snickare.... känns som
filmen " I väntan på Godot", alla väntar men han kom aldrig ... :crazy:.
Blir tokig av att leva bland möbler,kartonger och sopsäckar med kläder som man inte hittar något i ..........


:mad:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Men det vet väl alla att såna där hantverkare är inte att lita på;) Tur att man har en egen här hemma:love:

Hoppas ni får ordning snart, det är skitjobbigt att bo i kaos...
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 982
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 273
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
107 569
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
112 615
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp