Bukefalos 28 år!

Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

åja från 3 våningen till 2 är de väl inte så långt:laugh:

klart de blir som ni vill med vilja o armens vapenfett går de mesta..:)

oddset är 50% tills motsatsen är bevisat å de är bra odds....:idea:

lycka till med allt...förvalta de väl...:angel:

Ha ha ha, nä...ska inte klaga egentligen. Har världens bästa möjlighet till vardagsmotion på jobbet, helt klart ;) ...
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Tant Ponny, om du inte slar till nu, blir det aldrig ngn hast for dig.. Det ar ju DIN Napoleon, han som du ar meant to be with.. Annars hade ju du inte kopt lilla Nappe och importerat honom och latit honom sova i din sang.. Sla till, inge if buts about it..Du passar utmarkt pa honom.. Och vi behover jamna ut fling antalet i gruppen.. Du kan inte ga fel sager jag..

Detta sagt, ja det ar miss i nassen, Jag sov en stund efter jag hade behandlat mina omma punkter.. Det blev hydrogen peroxide och nu sa "vadrar" saren over natten.. Ont gor det, har tagit bild pa en purplish hue larkaka.. skall posta i morrn.. benet ar svullet ocksa..sa det ar kudde under foot, elevation och upp och ga emellan at..
I morrn kommer pallar ut, de fick vara inne idag, inte skoj men sa sker det emellanat.Har ny hampa for Valdemar, stackars honom, han har ett stort "hal" i mitten av boxen.. De tampade ju inte gruset nar de byggde boxarna.. Fanta har en med, dock inte sa stor..
Och tack till de som hade med sig morotter.. Valdemar fick 3 till middag, de andra endast en var.. Dock han far inte mkt mer an mineraler i krubban sa det oranga tillskottet var uppmuntrande..
Mirameja, du har mkt fina pallar.. tror inte jag har sett bilder pa dem forut.. Alltid kul..

Vantar att hora fran tant Brimmis om detta skall bli den stora Maskweekenden.. eller om det ar en fis pa tvaren?? Skulle inte forvana mig om masken bestammer sig for att titta ut nar hon har borjat arbeta..lol.. brukar vara sa.. men hoppas forstas pa bilder och allt sant skoj..

Alla verkar ha en god fredag kvall med pubbesok, sips och barnbarn.. sjalv skall jag nu ater till sanghalmen och en snarkade emmakisse.. hon har varit ute hela dagen, kom inte in forrann 9 och ar trott.. Far val satta i oronproppar om hon inte slutar med timmerstockarna.. nattis yalls
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Näee inte vänta tills maj,kan ju vara så illa att ngn köper honom framför näsan på dej.
Ring,åk och slå till,man ska inte gå och fundera :D
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Mmm ett lyckat aprilskämt men fattar att du satte i halsen.
Smart dotter du har:D
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

God morgon! Nu är hästarna ute, dimman ligger fortfarande, men det blir en bra dag, det har jag beställt! Har "pratat" lite med Kat, dags att klä på sig och åka till affären för påfyllning av kylskåpet. Måste hämta bilen i stan också, den lämnades ju där efter vår trevliga kväll på puben.

Det är så skönt nu när alla barnen är så stora att man kan gå ut och ha en trevlig kväll, och alla verkar tycka det är kul att umgås. Flickvänner och pojkvänner, vi var nio stycken, och fullt ös:) Musiken var kul, en blandning av nytt och gammalt, Thin Lizzy, Sweet, Atomic Swing...härliga musiker som verkade ha kul!

Idag får det bli ganska lugnt, lite städning, tre katter sätter sina spår...Ha en skön dag, alla!
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

jag har skakat mattor och dammsugit.. nu skall jag ut och ta hand om valdemars box.. ny hampa och fylla pa vatten for kvallen.. och mata honsen..
jag forsoker verkligen att halla ordning nar jag hade san bra hjalp med ihop plocket.. visst kan jag gora det, var sa enormt utbrand nar jag flyttade hit att jag bara inte orkade fa i ordning.. sovrummet ar nastan klart, skall flytta en stol och sen satta ihop en bokhylla sa ar det fardigt..
tror inte jag har mkt mer ork, men det ar ju i morgon ocksa..
och sen borjan pa veckan kommer min kran.. jag kan bara inte vanta pa det.. woohoo..
ha en bra dag alla, folsedag eller vad.. varen ar ju har sager de haha...
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Gråmulet och trist väder här men det är iaf på plussidan så vi får väl vara nöjda med det och hoppas på att solen bryter i genom molnen nån sväng.

Jag och Mathilda kollar på Lilla Jönssonligan så hon lär väl lära sej ett och annat nytt bus :rofl:

Men Ponnytant, det är väl helt klart att du ska slå till och få hem Napoleon nu när du fått chansen igen! Nu håller jag med Gubben, kasta dej ut o flyg människa!! Du har ju inte gjort annat än att tala om honom sen du var där och red på honom ju ;)
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Kat :Nu när jag vet hur det ser ut där du bor kan jag se det hela framför mig när du skriver vad du gjort,bär vatten uppför backen mot stallet,bär hö från stallet till hagen bakom huset o.s.v:).

En liten fundering om du nu ändå ska ha snickare till stallet:skulle du inte kunna planera in en lösdrift med utgång till hagarna så hästarna får komma till vattnet vid huset istället för att du måste bära?Du skulle kunna ge hö närmre stallet också. Och behålla uteboxarna för de hästar du vill stalla in.Som sagt en liten fundering från mig som tycker det är väldigt smidigt med lösdrift.
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

.... och jag på dig...... Napoleon är ev till salu igen........
73105_1532944398430_1079388511_3024340_7039666_n.jpg


Detta är kanske din sista chans!
Vilken tur att du äntligen får möjligheten att köpa favoriten. Missa nu inte tillfället!
Napoleon blir en utmärkt lusitano, fast att det står något annat på pappret.
Han kan vad han vill, precis som min Theodor.
Det viktiga är inte racen, men om man hör ihop.
Du och Napoleon är ju redan ett team! Ni kan nå långt tillsammans.
Skynda på nu, så vi snart kan gratulera till köpet.
Du måste ju ha en egen häst att rida clinic på.
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Här är en till som tycker att det är väldigt smidigt med lösdrift.. Även om jag har det så ordnat att jag även kan stalla upp damerna om jag önskar.

Och alla smarta lösningar som underlättar det dagliga arbetet är ju perfekt. Själv har jag exvis löst vattenfrågan vintertid genom att ha vattnet inne på lösdriften... bara ett par meter från pumprummet... Drar bara ut en slang när det skall fyllas på vatten... inga tunga lyft....

Idag har jag tagit Fröken Brun på en rejäl genomkörare i skog och mark igen. Både mental och fysisk träning har det varit idag. Varenda liten backe eller kulle vi hittade har vi kavat upp och ner för... Vi har träffat människor i skogen... DET var spännande... Fröken har aldrig sett en sån lite människa som idag... knappa halvmetern... Hon var mycket förvånad över att människor kunde vara så små...

Drygt en och en halv timme var vi ute... Vi har tillryggalagt nästa 8 km.. (har gps med mig)

Både jag och fröken var rejält svettiga vid hemkomsten...

Nyss hemkomna
32264558.jpg


En mycket trött och nöjd dam njuter lite middagshö..
32264557.jpg
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

*kl*

ÅHHH, en tråd för mig!!!

Idag har det varit en hittills vanlig lördag.. Fixat djur på morgonen, städat huset, lagat mat och nu så ska vi bege oss ut till djur, 2 smutsiga bilar som behöver tas om hand. Jag hade till och med tänkt att rida lite, det var länge sen, vi ägnar oss mest åt arbete annars. (köra hem ved) Men det är ju alltid kul att ha 800kg mellan benen :o
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

+ 1 på den!

Det pratade jag och Idavallen också om. Det finns alla förutsättningar för lösdrift där - om det inte vore för Bullarna iofs. Det känns bra att ha lösdrift + fri tillgång, men det är inte alltid det går.

En tanke, bara Kat :angel:. :D
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

När de gäller bilar kör jag efter devisen...har gudarna sett till att de blir skitiga får de banne mig se till att de blir rena med..:) tvätta bil ....när man kan rida.....verkar märkligt...

800 kg o östergötland.....då blir de Ardenner :D Some de flesta kallblod har de helt okey rörelsemönster , trots att de är rätt tunga.

Plöjer du o harvar med eller bara vedkörning.....
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Man kan ju dela lösdriften i 2 avdelningar tex...lösningar finns alltid gäller bara o komma på dem.....:laugh:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

de är perfekt ju att vattnet så nära , blir enkelt då . En annan lösning är ju att lägga en elvärmekabel i slangen dyrare förvisso men kan man inte släpa så....

allt som gör livet enkelt är bra....:laugh:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Japp, tänkte på det. Det finns ju en annan anledning till att det behövs två avdelningar... Hingsten... Han kan gå med Bullarna.
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Nå Grodis...hör inte att du varit ute i klorofyllen o gjort bygden osäker..:laugh: Har du vintervila på dig o hästarna eller....

kan inte ens erinra mig vad de för hästar du har....kan ju förvisso bero på mitt urusla för att inte säga obefintliga minne...:laugh:

jädrar skulle ju hämta hö....shit ...tallyhoooooooooooo
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Välkommen Mul! En perfekt tråd för tanter och gubbar med pall och pålle. Du får gärna berätta lite om dig själv, det är alltid kul :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 089
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 295
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
107 701
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
112 941
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp