The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjar med matten:D
Om jag antar att vi har 1/3 onda så blir det på 15 deltagare 5 st.
4 ulvar/karriärister och 1 ond fe/spelledare.
 
Jag tycker att jag förstår mig på rollerna, vilket säkert betyder att jag har noll koll :angel: 7 specialroller och 8 bybor/ulvar lyckas jag få det till och enligt Blacksmithfarms beräkning borde det alltså vara 4 av de 8 som är bybor?

Edit; tillägg.
 
Börjar med matten:D
Om jag antar att vi har 1/3 onda så blir det på 15 deltagare 5 st.
4 ulvar/karriärister och 1 ond fe/spelledare.
Tja eller så just för att de goda har väldigt starka roller så kan jag tänka mig 5 ulvar och en ond utanför lyan? Bättre räkna lite högt än lågt oavsett sas. det finns tex ingen ond spion och ingen möjlighet för lyan att stoppa en lynch (om jag fattat allt rätt?)
 
Tja eller så just för att de goda har väldigt starka roller så kan jag tänka mig 5 ulvar och en ond utanför lyan? Bättre räkna lite högt än lågt oavsett sas. det finns tex ingen ond spion och ingen möjlighet för lyan att stoppa en lynch (om jag fattat allt rätt?)
Det är ju möjligt. Jag tyckte ändå det kändes som om flera av de goda rollerna var i alla fall lite "försvagade", men det är ju alltid bättre att räkna för högt än för lågt... :)
 
Jag är också här :banana: Rolig rollista, några nya och några som jag läst om i anmälningstråden men inte spelat med. Återkommer kanske med mer frågor men tror att det jag blev lite fundersam på redan besvarats. Katniss har jag nog inte fattat riktigt men måste nog bara läsa noggrannare :angel:
 
Roligt tema! Läser (återigen) böckerna nu, så avslappnat att träna engelskan med något man redan kan. :angel: Kommer följa leken sporadiskt och heja på söta Peeta förstås! Börjar jobba den här veckan, så det kändes som att ulvlek var lite overkill. ;)
 
Tja eller så just för att de goda har väldigt starka roller så kan jag tänka mig 5 ulvar och en ond utanför lyan? Bättre räkna lite högt än lågt oavsett sas. det finns tex ingen ond spion och ingen möjlighet för lyan att stoppa en lynch (om jag fattat allt rätt?)

Vilka av de goda rollerna tycker du är "väldigt starka"? Jag tycker snarare att de samlade förmågorna hos de goda special rollerna.

När det gäller onda som inte känner till lyan så brukar det ju fler sådana det är i leken ju fler onda totalt så jag hänger inte alls med på ditt resonemang om den onda spionen.

Det är väldigt ovanligt ovanligt att lyan kan stoppa en lynch så varför du drar upp att just det inte är med förstår jag inte.

Jag skulle med tanke på rollistan gissa på 5 onda. Sen är det ju bra att inte haka upp sig på något specelt antal så jag skulle hålla det öppet för att det kan vara både 4 och 6 onda också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 116
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 424
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 745
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 986
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp