The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har också hittat hit!
Äntligen en ny lek! :bump:
Ska äta lite och sedan kolla igenom rollerna. (Var är kollegieblocket??)
 
Nu hoppas jag att alla har fått sina roller. Hoppas rollistan inte är allt för krånglig :)


Tack @Myrten med hjälp med rollistan.

Jag tycker rollistan ser mycket spännande ut med nya och ovanliga roller, uppfattar den inte som krånglig även om det är en del att sätta sig in i så den kanske behöver läsas några gånger innan jag får en bra överblick. :)
 
Senast ändrad:
@Artline funderar på Katnissrollen om hon väljer att offra sig istället för en annan men den andra har skydd av ängeln blir hon offrad då? Eller blir det uteblivet käk?
 
Tyckte det var solklart i roll-listan, så det blir säkert mer förvirrande sen ;)
Fast just den frågeställningen jag hade tyckte jag inte framgick? Se mitt understrukna? Jag menade från det perspektivet att den hon offrar sig för skulle ha ängelns beskydd?
Katniss - Hamade i spelet för att hon tog sin systers plats och skulle göra om det för att rädda någon hon älskar. Kan när som helst under leken PMa LL och välja att offra sig och dö istället för någon annan under ett käk. Då kan inte ulvarna äta natten efter. Är hon skyddad natten hon vill offras så räddar inte skyddet henne. Om hon skulle bli käkad/lynchad som vanligt så kan ulvarna äta natten efter. .Men om hon väljer att offra sig samma natt som hon äts och har beskydd så funkar “bagare”kraften. (beskyddare)

det är ju lite synd om hon väljer att offra sig för någon som är skyddad var min tanke...
 
Goda roller

Katniss
- Hamade i spelet för att hon tog sin systers plats och skulle göra om det för att rädda någon hon älskar. Kan när som helst under leken PMa LL och välja att offra sig och dö istället för någon annan under ett käk. Då kan inte ulvarna äta natten efter. Är hon skyddad natten hon vill offras så räddar inte skyddet henne. Om hon skulle bli käkad/lynchad som vanligt så kan ulvarna äta natten efter. .Men om hon väljer att offra sig samma natt som hon äts och har beskydd så funkar “bagare”kraften. (beskyddare)

Peeta
- Han vill skydda katniss och det gör han bäst genom att försöka få ulvarna att lita på honom. Ulvarna har möjlighet att bikta sig och bekänna sina synder en gång under leken. Väljer de att göra så, så är Peeta strängt förbjudna att anklaga den biktade personen för ulveri, eller att rösta på den, detta pga. att man inte kan avslöja något man fått sagt till sig i en bikt. Man får skriva att man är osäker på personen, men inte att denna beter sig ulvigt. Tystnadsplikten gäller inte längre om det bara är en ulv kvar. LL meddelar när endast en ulv finns kvar. (Präst)

Haymitch - Han gör sitt bästa med att beskydda Peeta och Kattniss. Varje natt pmar han LL med en gissning om vem han tror är peeta eller kattniss. “Jag tror att Artline är kattniss och att Myrten är peeta”. Han får reda på om han gissade rätt eller inte. När han lyckats hitta båda två så får han välja en av dem han vill skydda varje natt. Han har även möjlighet att skydda sig själv vid två nätter. (mentor)


Rue - Den snällaste deltagren i spelet. Döda är inte hennes grej och utan vill skydda de hon lotar på. Kan varje natt skydda en deltagare. (ängel)

Thresch - Dör Rue före honom så blir han arg och drar med sig en ulv när han dör (försvararen)

Rävflickan - Hon är listig och svår att få tag på. Går bara att döda när hon sover. Kan inte dö i en lynch så om hon ha flest röster så lynchas den med näst flest röster.Hon har även två sior. (Den listiga)

Övriga “goda” -
. Deltagare utan några speciellatalanger. Men då och då lyckats de få en spionrad. Varje morgon får en av byborna en spionrad. Lotten bestämmer ordning (bybor)

Onda roller

karriärister : De är farliga och dödar samvetslöst så fort de får tillfälle.Väljer varje natt en deltagare de vill döda. Kan en gång under leken välja en ulv som får bikta sig hos Peeta/prästen. De kan också en gång under leken utsätta en deltagare för målbålgetingatack. Det innebär att den deltagaren är utslagen ett speldygn (deltagarens röst räknas inte i lynchen och den kan inte använda sina krafter under natten)Den utsatta vet om att den är utsatt men bör teoria och rösta som vanligt (ulvar)

Spelledaren:
Även om han ska vara partisk så kan han inte låta bli att favoritsera karriäristerna. Så han ställer till med massa rackartyg och älskar att lägga näsan i blöt. Har bara ett hyss för sig per natt och han gör inte om samma två gånger. Kan förhäxa, sia, kika på spioninfon, trolla så att någon hindras att rösta på en specifik person (t.ex glömmerallt får inte röstat på Mammas), eller skydda sig själv från att bli käkad. När han gjort alla dessa hyss kan han dock börja återanvända dem måste då göra alla hyss en andra gång innan han får hitta på ett hyss för tredje gången. Väljer själv ordningen och de behöver inte vara samma i de olika omgångarna med hyss. (ond fe)

Börjar lotta och skicka ut roller nu
En fråga ang rollen Rue. Hon är ju ängel. Men vad menas med "lotar på"? :confused:
Nä jag retas bara! :laugh:
 
Fast just den frågeställningen jag hade tyckte jag inte framgick? Se mitt understrukna? Jag menade från det perspektivet att den hon offrar sig för skulle ha ängelns beskydd?
Katniss - Hamade i spelet för att hon tog sin systers plats och skulle göra om det för att rädda någon hon älskar. Kan när som helst under leken PMa LL och välja att offra sig och dö istället för någon annan under ett käk. Då kan inte ulvarna äta natten efter. Är hon skyddad natten hon vill offras så räddar inte skyddet henne. Om hon skulle bli käkad/lynchad som vanligt så kan ulvarna äta natten efter. .Men om hon väljer att offra sig samma natt som hon äts och har beskydd så funkar “bagare”kraften. (beskyddare)

det är ju lite synd om hon väljer att offra sig för någon som är skyddad var min tanke...
Är det för att du vill undvika att käka henne?? ;)
 
Har lyckats låsa ute mig :banghead: och sitter på trappan och läser leken. Hittar just nu inga oklarheter i roll-listan, men det kommer säkert om jag läser den några gånger till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 128
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 425
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 750
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 992
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp