Bukefalos 28 år!

The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
:eek: Gör du inte?!

Kanske inte är så konstigt. Det jag menade var att det samlade förmågorna hos de goda inte är så stora utan snare små jämfört med hur det brukar vara.

Dock vet jag inte om förmågorna är mer spridda än vanligt?
Med tanke på mängden bybor så är förmågorna som finns tämligen samlade. Och jag håller med dig, den goda sidan är inte uppenbart åt det starka hållet utan snarare tvärt om, då jämfört med de senare lekarna.
 
Det är tyvärr enkelt att haka upp sig på vad du skriver i och med att du skriver så mycket, men som god och den gången som vi satt i lyan tillsammans upplever jag dig som skärpt. På mycket lite information så analyserar du leken snabbt. Jag kan inte föreställa mig att du inte själv konstaterat att det är ganska många bybor, och undrar då varför du börjar ifrågasätta LenaHs vetskap om bybor och sedan komma med denna komplicerade uträkning. Det är liksom ingen raket teknologi att inse att om det ska vara cirka 5 onda så är det ca 10 goda varav ca 4 bybor.

Jag undrar lite smått vad du är ute efter när du skriver inläggen ovan till LenaH. Vad är det du vill att vi ska tro om dig? Och om @LenaH Jag tror som sagt inte ett dyft på att du inte själv hade räknat ut ungefärligt antal bybor i samband med att du läste rollistan och insett att de var ovanligt många.
Korta svaret på din undran är givetvis för att se hur LenaH svarar på en direkt fråga ;) om antal roller etc
Jag kom också fram till det , ja:)
 
Korta svaret på din undran är givetvis för att se hur LenaH svarar på en direkt fråga ;) om antal roller etc
Jag kom också fram till det , ja:)
Så du spelar "dum" och låtsas du inte har koll på ungefärligt antal bybor och presenterar en lite udda modell för att få fram det för att se hur LenaH svarar på en direkt fråga? Du jobbar på att bli misstänkt ;).
 
Så du spelar "dum" och låtsas du inte har koll på ungefärligt antal bybor och presenterar en lite udda modell för att få fram det för att se hur LenaH svarar på en direkt fråga? Du jobbar på att bli misstänkt ;).
Hm det var en konstig slutsats!
Misstänkt är väl det sista jag vill bli?
Nu blev du skum för mig!
 
Så du spelar "dum" och låtsas du inte har koll på ungefärligt antal bybor och presenterar en lite udda modell för att få fram det för att se hur LenaH svarar på en direkt fråga? Du jobbar på att bli misstänkt ;).
Hm det var en konstig slutsats!
Misstänkt är väl det sista jag vill bli?
Nu blev du skum för mig!
 
Så du spelar "dum" och låtsas du inte har koll på ungefärligt antal bybor och presenterar en lite udda modell för att få fram det för att se hur LenaH svarar på en direkt fråga? Du jobbar på att bli misstänkt ;).
Hm det var en konstig slutsats!
Misstänkt är väl det sista jag vill bli?
Nu blev du skum för mig!
Snabbt om leken igång iallafall.
Vad ska man eg tro om er två? ;)
 
Hur mycket kan man lita på lottningen av av rollerna tro?
Både GA och Q står på samma platser som i förra listan/leken om jag inte minns fel.
Fast å andra sidan, så skulle nog knappast två ulvar vilja sticka ut och bli misstänkta bägge två. Men deras diskussion kring antal roller på resp sidor är nåt som iaf jag reagerat på!
Och det enda som sticker ut just nu
 
Såg nu att jag blandat ihop GA med Lobelia. Det måste bero på deras "avatarer"
Det var detta jag syftade på:
 
Det är tyvärr enkelt att haka upp sig på vad du skriver i och med att du skriver så mycket, men som god och den gången som vi satt i lyan tillsammans upplever jag dig som skärpt. På mycket lite information så analyserar du leken snabbt. Jag kan inte föreställa mig att du inte själv konstaterat att det är ganska många bybor, och undrar då varför du börjar ifrågasätta LenaHs vetskap om bybor och sedan komma med denna komplicerade uträkning. Det är liksom ingen raket teknologi att inse att om det ska vara cirka 5 onda så är det ca 10 goda varav ca 4 bybor.

Jag undrar lite smått vad du är ute efter när du skriver inläggen ovan till LenaH. Vad är det du vill att vi ska tro om dig? Och om @LenaH Jag tror som sagt inte ett dyft på att du inte själv hade räknat ut ungefärligt antal bybor i samband med att du läste rollistan och insett att de var ovanligt många.

Då blir jag nyfiken på vilket av GAs inlägg du menar?
 
Hur mycket kan man lita på lottningen av av rollerna tro?
Både GA och Q står på samma platser som i förra listan/leken om jag inte minns fel.
Fast å andra sidan, så skulle nog knappast två ulvar vilja sticka ut och bli misstänkta bägge två. Men deras diskussion kring antal roller på resp sidor är nåt som iaf jag reagerat på!
Och det enda som sticker ut just nu
Och här menar jag såklart Q och Lobelia
(skaffa avatarer please!) :p
 
Hittills är det mest markanta som hänt den diskussion som Q och Lobelia har om antalet ulvar/bybor där jag tycker att Q gör sig lite dummare än hon verkade vara i förra leken iaf. Är det för att se om hon kan få Lobelia att försäga sig eller på annat sätt göra ett misstag som hon gjorde i förra leken med bloopern? Eller kanske för att Q vet svaret eftersom hon själv är i lyan och därför kan roa sig med att lura oss andra? Det kan naturligtvis vara 2 goda som gnabbas, men jag tycker det känns lite misstänkt, för ju inte leken något vidare långt framåt.
 
Fast Försvararen tar ju bara med sig en ond när den dör om ängeln redan är död och det betyder ju att det troligtvis bara intäffar om ängeln dör tidigt och det är ju inte bra för de goda. Men det kan ju också vara så att den dör före ängeln och då häner inget alls.


Lite liknande är det med kattniss dör hon innan hon agerat så händer ingenting utan det blir som om hon var bybo. I övrigt är hon som en bagare som kan välja när den blir käkad. Så sammantaget tycker jag nog inte den rollen är särskilt stark.

Angående den rollen som ska gissa så måste den ju hitta två personer och även om det finns många nätter i leken så kan de ju bara gissas fram så länge de är kvar i leken.

Dessutom kommer ju bara prästens förmåga i spel om ulvarna vill att den ska göra det och vill dom det så gynnar det förmodligen dom och inte goda.

Ska man sammanfatta de goda rollerna så är det väldigt mycket skydd i leken och väldigt lite info om vi jämför med hur det brukar vara. Skyddet kan bli väldigt värdefullt för de goda men med tanke på den lilla info som är så tror jag som jag sa tidigare på fem onda. Jag tar då i beräkningen att onda feen är en ganska stark ond roll för att inte känna till lyan och inte kännas till av den.Onda feen kan ju faktiskt komma att få lika mycket info som de goda får tillsammans om den blir kvar länge i leken.

Tycker att GA gör en bra sammanfattning.
Prästen och bikten funderar jag lite på... Prästen har väl en viss möjlighet att hinta om vem som biktat sig? Även om det borde bli till ulvarnas fördel så finns ju chansen att det slår tillbaka på dem, om prästen ändå lyckas förmedla vem den biktade är. Man kan skriva teorier utan att gissa att någon är ond...

Hur mycket kan man lita på lottningen av av rollerna tro?
Både GA och Q står på samma platser som i förra listan/leken om jag inte minns fel.
Fast å andra sidan, så skulle nog knappast två ulvar vilja sticka ut och bli misstänkta bägge två. Men deras diskussion kring antal roller på resp sidor är nåt som iaf jag reagerat på!
Och det enda som sticker ut just nu

Eh, va? Vad har platsen i anmälningslistan att göra med lottning av roller? Jag hänger inte med...
 
Hur mycket kan man lita på lottningen av av rollerna tro?
Både GA och Q står på samma platser som i förra listan/leken om jag inte minns fel.
Fast å andra sidan, så skulle nog knappast två ulvar vilja sticka ut och bli misstänkta bägge två. Men deras diskussion kring antal roller på resp sidor är nåt som iaf jag reagerat på!
Och det enda som sticker ut just nu
Det var bland det konstigare jag sett, även för att vara förstaDL, att teoria om att platserna i listan( baserat på förra leken :eek:) skulle ge ett svar om min eller Lobelias sida i leken?
 
Hittills är det mest markanta som hänt den diskussion som Q och Lobelia har om antalet ulvar/bybor där jag tycker att Q gör sig lite dummare än hon verkade vara i förra leken iaf. Är det för att se om hon kan få Lobelia att försäga sig eller på annat sätt göra ett misstag som hon gjorde i förra leken med bloopern? Eller kanske för att Q vet svaret eftersom hon själv är i lyan och därför kan roa sig med att lura oss andra? Det kan naturligtvis vara 2 goda som gnabbas, men jag tycker det känns lite misstänkt, för ju inte leken något vidare långt framåt.
Nej jag vet inte svaret!!
Och konstigt resonerat även av dig, varför skulle man ens göra en sån sak för att roa sig, om man var i lyan?:confused:
 
Såhär i början är det ju få som skriver något överhuvudtaget, cred till Q4-ever som iallafall försöker få igång leken. Tyvärr verkar det ju som om man blir misstänkt direkt pga det vilket iallafall jag tycker är konstigt? Någon måste ju börja liksom..?
 
Tycker att GA gör en bra sammanfattning.
Prästen och bikten funderar jag lite på... Prästen har väl en viss möjlighet att hinta om vem som biktat sig? Även om det borde bli till ulvarnas fördel så finns ju chansen att det slår tillbaka på dem, om prästen ändå lyckas förmedla vem den biktade är. Man kan skriva teorier utan att gissa att någon är ond...



Eh, va? Vad har platsen i anmälningslistan att göra med lottning av roller? Jag hänger inte med...
Som sagt, jag FRÅGADE! Jag har inte vart LL nångång.

Glöm vad jag skrev istället
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 701
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 908
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 225
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 305
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad är det här?
  • Vinterföräldrar 23/24
  • Ta studenten

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp