Tittar in i ditt kök, 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag roar mig också med semester, vilket innebär att middagen precis är avslutad :angel: :D rödbets- och kikärtsbiffar, gurkyoghurt och bulgur med blandad sallad lyckades jag få till.

Ska också fira semestern genom att äta våfflor i Dalsland, så om någon har något roligt tips på bra matställen (måste inte vara lika exotiskt som våfflor :D) tar jag tacksamt emot dessa.
 
Jag roar mig också med semester, vilket innebär att middagen precis är avslutad :angel: :D rödbets- och kikärtsbiffar, gurkyoghurt och bulgur med blandad sallad lyckades jag få till.

Ska också fira semestern genom att äta våfflor i Dalsland, så om någon har något roligt tips på bra matställen (måste inte vara lika exotiskt som våfflor :D) tar jag tacksamt emot dessa.
Hos miiiig :D
 
Jag roar mig också med semester, vilket innebär att middagen precis är avslutad :angel: :D rödbets- och kikärtsbiffar, gurkyoghurt och bulgur med blandad sallad lyckades jag få till.

Ska också fira semestern genom att äta våfflor i Dalsland, så om någon har något roligt tips på bra matställen (måste inte vara lika exotiskt som våfflor :D) tar jag tacksamt emot dessa.

Thaien i Mellerud! ;)

För övrigt åt jag lite rester idag. Finns mer kvar. Tur att ingen behöver störa sig på min bönmage :D
 
Jag roar mig också med semester, vilket innebär att middagen precis är avslutad :angel: :D rödbets- och kikärtsbiffar, gurkyoghurt och bulgur med blandad sallad lyckades jag få till.

Ska också fira semestern genom att äta våfflor i Dalsland, så om någon har något roligt tips på bra matställen (måste inte vara lika exotiskt som våfflor :D) tar jag tacksamt emot dessa.

"Mammas mat" utanför Mellerud (googla) och Hamrane bakstuga i samma område. Hemlagad husmanskost på det ena, nybakt bröd från vedeldad ugn på det andra, med riven ost. Kallas klengås. :) Kaffe till.
 
"Mammas mat" utanför Mellerud (googla) och Hamrane bakstuga i samma område. Hemlagad husmanskost på det ena, nybakt bröd från vedeldad ugn på det andra, med riven ost. Kallas klengås. :) Kaffe till.
Hamranes bakstuga lät himla fint! Vi satt och pratade om klengås för en stund sedan. Experten i sällskapet hävdar att det ska vara med riven brunost på men vanlig ost verkar vara vanligt?
 
Gillar du ostkaka så går det att göra just ostkaka med squash i - blir väldigt gott! @Miran :D

ALLA tips på vad man kan använda squash till mottages tacksamt. Jag har en del bra själv om någon annan är intresserad. :) Har du något bra recept på den där ostkakan @Killaloe ? Jag har dock testat att göra ostkaka på keso en gång och om det smakar liknande så är det ingen idé ...
 
ALLA tips på vad man kan använda squash till mottages tacksamt. Jag har en del bra själv om någon annan är intresserad. :) Har du något bra recept på den där ostkakan @Killaloe ? Jag har dock testat att göra ostkaka på keso en gång och om det smakar liknande så är det ingen idé ...

Våra favoriter är squashbiffar med parmesan samt syltad squash.
 
ALLA tips på vad man kan använda squash till mottages tacksamt. Jag har en del bra själv om någon annan är intresserad. :) Har du något bra recept på den där ostkakan @Killaloe ? Jag har dock testat att göra ostkaka på keso en gång och om det smakar liknande så är det ingen idé ...
Har inte det exakta receptet, brukar sällan laga själv! Men vet att det definitivt inte är med keso!

Skulle tro att någon av dom här recepten kommer ganska nära (eftersom det är en gammal smålänning som jag brukar äta det hos :D )
https://www.ica.se/recept/ostkaka-pa-pumpa-718108/

https://www.ica.se/recept/smalandsk-ostkaka-676482/
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
636
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
7 843
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 180
Senast: Acto
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
16 037
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp