Tittar in i ditt kök, 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kul @Koltrast ! Hur var sällskapets bröd då?

Grebbestad, dit ska ju jag snart @Anna , ska kolla upp det!

Här blev det quesadillas fyllda med sojafärs, tomater och ost. Sallad och guacamole och prosecco till. Firar in alla andras semestrar utom min egen :meh:
Brödet han bakar är finfint och hans kaffevanor är helt klart acceptabla. Till skillnad från en tinderdejt, som påstod sig avsky grönsaker och inte ha ätit det alls sedan hans mamma slutat tvinga honom, har den här mannen och jag en hel del gemensam matsmak. Mycket lovande!
 
Jag har festat till det med smörrebröd till lunch, supergott verkligen! (Blev lite inspirerad av dig @VLMF :D) Och ett smörrebröd upptog typ en hel tallrik så jag är rätt mätt. Är dessutom ovanligt bra kvalitet på maten för att vara i Kba så jag är himla glad över att det äntligen börjar hända grejer även i mina avkrokar :D ( @Petruska - ska ni äta i stan och väljer bort Berit, så testa smörrebröden!)
 
Jag har festat till det med smörrebröd till lunch, supergott verkligen! (Blev lite inspirerad av dig @VLMF :D) Och ett smörrebröd upptog typ en hel tallrik så jag är rätt mätt. Är dessutom ovanligt bra kvalitet på maten för att vara i Kba så jag är himla glad över att det äntligen börjar hända grejer även i mina avkrokar :D ( @Petruska - ska ni äta i stan och väljer bort Berit, så testa smörrebröden!)
Jag har sett någon reklam för dem! Var finns de?
 
Ja här blev det då Scandwich till lunch, jag hade enorm valångest mellan KÅLMACKAN som är tillbaka (numer under namnet Call Me Comeback Kål) och deras nya veganvariant med sesam, vattenmelon, örter och vitlöksrostad potatis. En kollega stod i samma kval så vi tog en av varje och delade :D Kålen är fortfarande godast tyckte vi båda! Så sinnessjukt god mat, alla som har vägarna förbi Malmö måste dit :up:
 
Sitter på tåget mot Linköping nu, ska på födelsedagsstughelg hos en kompis, men bo hos mina föräldrar ikväll. Frågade föräldrarna om de ville ha något från Malmö (typ saker jag brukar köpa med som knäcke från Olof Viktors, choklad från Mat & Chokladstudion eller liknande) och de sa JA, en påse fänkål från Möllan! :laugh: Så i min väska finns 1,5 kg fänkål..
 
Grillkväll på Nydala Café & Restaurang. Jag blev mätt trots att jag inte åt kött.
19990196_1546827158703094_4453867570755509154_n.jpg


Förutom det som syns på bilden åt jag halloumi och vattenmelon.
 
Alltså. Min dyra mor bräcker min flädersaft.

Hon har ROSA flädersaft, plockad black lace. Hon ska banne mig alltid vara värst ;) Fick fläderbubbel till fördrink, sedan grillmat. Fläskfilé, grönsaker (vi hoppade fänkålen..), grillad nektarin, ugnsrostade rotsaker, dillsallad, mammas tzatziki och kronärtskockscreme, rött nya zeeländskt vin efter att cavan var uppdrucken. Blåbärsrulltårta med grädde till efterrätt. Sååå mysigt att vara hemma hos föräldrar :love: Blev även bortskämd med pärlörhängen, DÖR vad söta päron jag har!
 
Jag fortsätter utforska nya matinrättningar hemmavid (eller; jag är för trött för att orka laga mat). Hamburgare med jalapeno, Philadelphia och picklad rödlök blev dagens middag. Väldigt god hamburgare faktiskt! Både de vanliga pommesen och sötpotatispommesen var också bra.
Var? :)

Det är så himla bra att du gör grovjobbet!

Jag åt (god) mökbulle och drack svagt kaffe i Äskhult igår och åt riktigt god paj och drack svagt kaffe på Storstugan vid Tjolöholm idag.
 
Var? :)

Det är så himla bra att du gör grovjobbet!

Jag åt (god) mökbulle och drack svagt kaffe i Äskhult igår och åt riktigt god paj och drack svagt kaffe på Storstugan vid Tjolöholm idag.
Jag tar en för laget så att säga :D
Streetfriends var det vi testade - den containern som står vid torget (där det brann för några år sedan). Inget ställe som en sitter länge på, men för snabbare lunch/middag fungerar det utmärkt (eller som take away).

Äskhult tycker jag brukat vara bra i all sin enkelhet men Tjolöholm känns verkligen som om dom blandar och ger när det gäller mat (miljön är ju dock fenomenal :) ). Så himla positivt med god paj!
 
Ja här blev det då Scandwich till lunch, jag hade enorm valångest mellan KÅLMACKAN som är tillbaka (numer under namnet Call Me Comeback Kål) och deras nya veganvariant med sesam, vattenmelon, örter och vitlöksrostad potatis. En kollega stod i samma kval så vi tog en av varje och delade :D Kålen är fortfarande godast tyckte vi båda! Så sinnessjukt god mat, alla som har vägarna förbi Malmö måste dit :up:

Ska till Malmö nästa helg! Kanske kan vara något att testa då :D
 
Hej tråden!
Jag har lust till att laga något KUL i dag! Något där själva matlagandet är det viktigaste, även om det såklart gärna får smaka gott också ;). Men vad ska jag hitta på? Någon som har lust att inspirera mig :)? Jag är öppen för lite vad som helst när det kommer till tema, ingredienser, närvaro/frånvaro av animalier, kryddor, etc.
 
Hörni @Killaloe och @Petruska - mina kollegor pratade om Nordgårdens Bageri häromdagen, tydligen fantastiskt gott och trevligt. Jag har inte riktigt lyckats lista ut om det är Särö eller Kullavik eller något annat men slänger in detta i tankarna om bagerier i norra Halland och ber om ursäkt om ni redan avhandlat detta! Kan inte söka så bra på mobilen.

(Det var förresten där Arnold of the Schwarzeneggers var och fikade efter sitt gymbesök häromsistens så de har tydligen en kanelbullevariant som heter Terminator numer... bara det!)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
636
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
7 841
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 180
Senast: Acto
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
16 035
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp