Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter bra! Men- omoraliska? Jag vill kalla dem AMORALISKA:D vete tusan varför.



Jag har en pinad deprimerad hel kyckling i ugnen, hällde över lime, sesamolja och glutenfritt panko.
Knölade in en vitlök och en lime i den (älskar min pincett:love: ) .
Till blir det ris och finstrimlad salladslök samt cashewnötter.


Åh, jag är ett gudabenådat huskors!!
Lade den i en form, slog ner wn halv burk jamaicansk ginger beer, det blev ”sås” sen strösslade jag över torkade granatäpplekärnor. Så löjligt gott blev det!!
 
Ja. Typ mörkret sänker sig över jorden och fallna änglar anfaller i trekantsfotmation.

Att sy ihop den känns jättemakabert!
Syr ihop den gör jag inte! Och även uppbindningen. Kollar man på bilderna ser det ut som någon sorts absurd bdsm. Jag fick nog av sådant den där gången jag gjorde pekinganka, och det lilla liket skulle masseras, pumpas upp med cykelpump, samt hängde ett dygn eller så i ett snöre från taket.
 
Syr ihop den gör jag inte! Och även uppbindningen. Kollar man på bilderna ser det ut som någon sorts absurd bdsm. Jag fick nog av sådant den där gången jag gjorde pekinganka, och det lilla liket skulle masseras, pumpas upp med cykelpump, samt hängde ett dygn eller så i ett snöre från taket.

Du och bdsm:D varenda gång jag kokar basmatiris tänker jag på dig:love::rofl:
 
Åt omelett med comté till lunch, och middag blev svampbollarna med jättegoda tillbehör. Potatis- och jordärtskockmos (pallade skockor, massa smör och muskot), grönpeppar-cognacsås, mammas lingonsylt och smörgåsgurka (min svaghet här i livet!).
 
Gulasch med älgkött och lokal ekokorv har stått och småputtrat i ugnen sedan lunchtid. Saffranspannkakstårta med björnbärssylt till efterrätt.
Jag fick något infall om att det vore gott med pannkakstårta, det var ju länge sedan och sådär. Nu när jag står och steker eländet minns jag VARFÖR. Pannkakor är mycket osamarbetsvilliga varelser.
 
Indiskt. Igen. Älskar indiskt. Skulle kunna leva på indiskt. Igår disputation med en kär vän som försvarade sin avhandling med den äran. Extremt skicklig, kunnig, trevlig men utmanande opponent gjorde disputationen till en mycket intressant 3-timmarsföreställning. Sen bubbel och ost och snittar, och efter betygsnämndens hyllning en mycket slätstruken fläskfilé, svampsås, potatisgratäng och kokt sparris. Men det är ju inte för maten som en går på disputationsfest, menar jag. Gott vin och underbara samtal samt dans med smarta och roliga nya och gamla vänner samt handledare (1). Därefter en cheeseburgare (min hemliga last!) innan jag sov på hotellrum SJÄLV! Åkte hem efter underbar hotellfrukost (hembakt mörkt bröd med frukt och nötter! cheddar! hemgjord björnbärsmarmelad! färskpressad juice! gott kaffe!). Otroligt nöjd med gårdagen samt dagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
9 321
Senast: sjoberga
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
105 326
Senast: Mineur
·
  • Låst
Mat Jag har saknat mattråden och inspiration. Vad äter ni idag? Ikväll gjorde jag dovhjortskav med gräddsås med smörstekta...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
84 600
Hemmet Känns så hopplöst med sopsortering i en lägenhet med litet kök och liten klädkammare och även litet badrum. Vardagsrummet är vårt...
2
Svar
36
· Visningar
2 319
Senast: susanne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • TMS häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp