Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså mamma! :heart
Jag övernattar hos henne när jag nu ska jobba på annan ort (Kungsbacka) och mitt upplägg var att åka dit, städa hennes bostad och fixa oss något gott att äta. Vilket hon direkt avfärdade eftersom hon 1. Hade köpt hem vin 2. Hade tänkt ut en trevlig 3-rätters meny ... :)

Så nu har jag blivit bortskämd med löjromstoast, sedan kokt torsk med potatis, pepparrot och skirat smör och så avslutade vi med ostkaka, hallonsylt och en klick grädde. Mamma drack 2/3 av vinaren och jag resten. Tja, så gick det med den bantningen ...:crazy: :love:
 
OSTKAKA @Miran ! Det var ostkakans dag igår. Löve ostkaka!

Själv var jag på middag i grannstaden hos en väninna igår. Fick sesamlax, rostad blomkål, ris och en kall örtsås, himla gott.
 
Busenkel men god middag igår. Fräste vitlök i olivolja, ner med två hackade tomater, två stora matskedar kapris och en burk avrunnen tonfisk. Ner med kokt farfalle och så rörde jag ner lite mozzarella. Löjligt gott och jag längtar till lunchen :angel:
 
Gårdagens middag blev ”vad köket har att erbjuda”. Två sorters pasta (något jag har jättesvårt för - pastan ska se likadan ut :o) och en sås med kyckling, purjolök, vitlök, små paprikor, körsbärstomater samt det vi hade över av grädde och créme fraiche. Såsen blev oväntat bra faktiskt :D
 
Gårdagens middag blev ”vad köket har att erbjuda”. Två sorters pasta (något jag har jättesvårt för - pastan ska se likadan ut :o) och en sås med kyckling, purjolök, vitlök, små paprikor, körsbärstomater samt det vi hade över av grädde och créme fraiche. Såsen blev oväntat bra faktiskt :D
Jag fixar inte heller blandade pastasorter. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
7 628
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
104 643
Senast: Mineur
·
  • Låst
Mat Jag har saknat mattråden och inspiration. Vad äter ni idag? Ikväll gjorde jag dovhjortskav med gräddsås med smörstekta...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
83 555
Hemmet Känns så hopplöst med sopsortering i en lägenhet med litet kök och liten klädkammare och även litet badrum. Vardagsrummet är vårt...
2
Svar
36
· Visningar
2 213
Senast: susanne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp