Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Även jag har ätit raggmunk med fläsk och rörda lingon, till lunch i går närmare bestämt. Jag tycker att det är så löjligt gott så finns det på menyn när jag äter ute på lunchen så är det nästan ett självklart val. Gårdagens var dock hemlagade.

Vad sugen jag blev, måste göra raggmunk en dag minus lingonen. Jag har alltid ogillat lingon, brukar ha syrligt äppelmos till raggmunk med stekt fläsk.

I dag blev enkla vägen ut, gick förbi en japan så det blev Sushi och Tepanyaki.

I morgon blir det stekt rödtunga med en pomelo/avokadosallad.
 
Jag hade lite 'left over' pasta fran igar till lunch i dag ... sedan bakade jag hart brod och det blev middag. Jag har rensat ogras i min overvuxna dressyr arena tills fingrarna 'blor' ... jag ar helt slut och att laga mat nu finns det definitely inte nagon energi till.
 
Puttrar tomatsås med linser på spisen. Chili, bladpersiljestjälkar, parmesanskalk och vitlök. Kommer inte hinna klart till lunchen, som nog blir salladsaktig: feta, bladpersilja en masse, lite rester av ugnsrostade grönsaker, slemproppar i citron. Danskt rågbröd till. På balkongen. I solen!
 
@em76: Spenatyoughurten lät spännande, hade du i alla ingredienser?

Jag gissar att det kan nog bli gott om man byter ut spenat mot ruccola också.
 
Ätit en god lunchsallad med paprika, gurka, knaprigt bacon, fetaost, massa grönsallad och caesardressing på balkongen, 14 grader i skuggan.

Ikväll blir det tacos, BARNET har handlat, jag bar och betalade. Det blir nydanande grönsaker såsom broccoli, sparris, oliver och kapris. Minimozzarella och buffeldito. Utöver detta lammfärs, basgrönsaker och guacamole. Jag är osedvanligt positiv inför tacos känner jag.
 
Har varit på utflykt med min familj i helgen och bara ätit mat som andra lagat.

Det absolut bästa vad nog dagens lunch, whiskyköttbullar med farligt god potatispuré och inlagd gurka. Jag är verkligen imponerad, faktiskt så mycket att jag kände mig tvungen att instagramma måltiden :D
 
Ätit en god lunchsallad med paprika, gurka, knaprigt bacon, fetaost, massa grönsallad och caesardressing på balkongen, 14 grader i skuggan.

Ikväll blir det tacos, BARNET har handlat, jag bar och betalade. Det blir nydanande grönsaker såsom broccoli, sparris, oliver och kapris. Minimozzarella och buffeldito. Utöver detta lammfärs, basgrönsaker och guacamole. Jag är osedvanligt positiv inför tacos känner jag.


Det vart fabulöst för att vara tacos.
 
Vi bytte till sommartid natten till i dag och jag var aldeles for trott for att ens tanka pa att laga mat. Tursamt nog hittade jag en frusen lasagna som blev middag ... men jag maste nog ta en smorgas av det harda brodet jag bakade i gar. :)
 
Det blev middag på en enkel vietnamesisk restaurang igår. Enkel på det viset att maten var enkel och god, samt att servicen helt uppenbart visade att personalen inte har restaurangutbildning. De lufsade mest omkring som om de var hemma och pysslade. Lite trevligt och opretentiöst, men fort gick det inte.

Jag åt vårrullar till förrätt, sådana där som inte är friterade. Till huvudrätt åt jag gott kryddat fläskkött, något slags sallad, nudlar och ett par små friterade vårrullar.

Det var gott alltsammans och den vietnamesiska maten skiljer sig verkligen mycket åt, till både utseende, smaker och konsistenser, från det mesta annat jag lagar. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om det, på det stora hela.
 
Lunch hos tråkigt företag, torsk med ansjovis och ägg samt sallad. Måttligt spännande. Ikväll blir det en köttbit vilket ska bli riktigt gott, en sallad till och bubbelvatten.
 
Middag blev ungsbakad lax på en bädd av citrongräs och chili (som först fick fräsa ensamt i ugnsformen med lite olja innan jag lade på laxen), ångad broccoli (i mängder!) och tabouleh. Märklig kombination kanske men jag var sugen på allt :d
 
Hade gäster idag, borrkillarna kom över på lite middag. Med tanke på att jag vet att de alltid är hungriga och kan äta mycket ;) så skulle det vara något som var enkelt att göra i stor mängd. Det blev min cajuninspirerade gryta med rökt skinka (hade ingen bacon), kyckling, lök, kycklingfond, blekselleri och tomatkross kryddad med svartpeppar, de Arbol chili flakes, färsk jalapeño, vitlök och salt. Ris till.

Grabbarna var nöjda :D
 
Lunch hos tråkigt företag, torsk med ansjovis och ägg samt sallad. Måttligt spännande. Ikväll blir det en köttbit vilket ska bli riktigt gott, en sallad till och bubbelvatten.

Kompletterade med massor av stekta champinjoner, fräste dem med salt, vitlök och chili. Galet gott! Stekte även några tomater eftersom jsg inte tål dem färska.
 
Hälsans Kök couscousbiff, Pommes Anna, ugnsbakade morötter, sugar snaps, körsbärstomater och crème fraiche.
 
Stekte strimlad rödlök, champinjoner och sista stunden på värmen morotsstrimlor. En gnutta vitlök och lite timjan. Åt fräset med fullkornsfarfalle, kikärtsmos med citronzest och -saft, lite keso och absurda mängder bladpersilja.
Snabblagat och vardagsgott.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
112 926
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp