Ulvlek: Agents of S.H.I.E.L.D.

Gabby_Ossi

Trådstartare
*Spiolers för Agents of SHIELD säsong 1*

Ända sedan 40-talet har organisationen S.H.I.E.L.D. i hemlighet skyddat allmänheten från övernaturliga och utomjordiska hot, men efter slaget i New York är nu många hemligheter ute i det öppna. Gudar, superhjältar och utomjordingar är inte längre bara sagor och fantasier. Hackergruppen Rising Tide har avslöjat S.H.I.E.L.D.s existens och läckt många av deras hemliga dokument. Men det som ingen vetat är att inuti S.H.I.E.L.D. har en annan uråldrig organisation levt vidare: Hydra. De blev besegrade av Captain America under Andra Världskriget, men försvann aldrig helt. De har bidat sin tid, infiltrerat sin fiende och är nu redo att slå till och störta S.H.I.E.L.D. för alltid…


De som tar upp kampen är:

Goda: SHIELD

Phil Coulson - Agent Coulson jobbade tillsammans med The Avengers och dog innan slaget i New York. Men nu är han tillbaka, och har fått samla ihop ett eget specialteam. Han är en man med ett stort hjärta som gör vad som helst för att skydda sitt team.
Ängel - får varje natt välja en deltagare att skydda från ulvattack.


Melinda May - May var Coulsons partner ute i fält förut, men efter ett uppdrag där hon misslyckades med att rädda en liten flicka tog hon ett steg tillbaka och begärde att förflyttas till ett kontorsjobb. Coulson lyckas locka med henne ut i fält igen med löftet att han bara behöver en pilot, trots att hon är en av SHIELDs absolut bästa slagskämpar. Skulle hon bli dödad ger hon sig inte utan strid.
Jägare - väljer någon att ta med sig i döden om hon skulle bli lynchad eller käkad. Kan skicka nytt val varje DL. Görs inget nytt val står senaste kvar.


FitzSimmons - Teamets forskarduo Leopold Fitz och Jemma Simmons är ett riktigt tight par som kommer direkt från SHIELDs forskningsakademi. De har ingen stridsträning men tar fram väldigt användbara vapen och spionutrustning som de kan dela ut till sina vänner.
Tvillingar och Brevbärare - Får kommunicera med varandra utanför leken. Får varje natt sålänge båda lever eller tills paketen tar slut dela ut ett paket till en annan spelare. Paketen innehåller: En sia, en extra röst, ett beskydd, en lottad spionrad och en förhäxning. Mottagaren får själv välja när paketet utnyttjas.


Skye - Föräldralösa Skye är en skicklig hacker och jobbade först åt Rising Tide för att avslöja SHIELDs hemligheter, eftersom hon misstänker att de kan ha information om hennes föräldrar. Coulson lyckas övertyga henne om att SHIELD har ett gott syfte och hon blir en användbar del i teamet eftersom hon kan hacka sig in i datorer och telefoner och hålla koll på vad alla har för sig.
Spion - får efter varje natt veta alla val som har gjorts det senaste dygnet.


Övriga SHIELD- Agenter - Bybor

Onda: Hydra

Hydra - Agenter inom SHIELD som i själva verket är lojala mot Hydra gömmer sig inom organisationen. Ulvar - Har kontakt med varandra och får varje natt käka en spelare.

Grant Ward - Ward har jobbat som ensam specialagent men blir nu rekryterad av Coulson och får lära sig att jobba i ett team. Han har dock en dold agenda och jobbar i själva verket för Hydra.
Ulv i fårakläder - Lägger en dold röst via PM som är den som räknas, rösten i leken räknas ej. Räknas som en av ulvarna.





 
Deltagare:

1. Hedinn
2. Niyama
3. cirkus
4. qitis
5. bollen__
6. Karamelldrottningen
7. Poisonous
8. Lenis
9. LenaH
10. Paddington
11. Mirtai

Regler:


*Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek!

*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan.
Enkelt uttryckt, misstankar som skrivs i tråden skall ha en teori.
Man får inte skriva ’Jag tror att X är ulv’, utan måste skriva ’Jag tror att X är ulv för att hen har skrivit/röstat…’
Man får inte heller hinta om sin egen roll. Man får referera till sig själv som god ex “Jag vet att jag är god så därför vet jag att xx bara har röstat på goda” men inte framställa sig själv som mer eller mindre viktig för goda sidan ex “Med tanke på min roll vore det väldigt dåligt för goda sidan om jag skulle bli lynchad”.

*Röster läggs i fetstil typ "Gabby_Ossi röstar på fio". Röster får ändras fram till deadline. Man får inte låta bli att rösta för att det ändå ser ut att vara kört för en själv. Även när man ändrar rösten så måste nya rösten ha teori. Teorin ska vara i samma inlägg som rösten. Vid röständring utan teori kommer den tidigare rösten att räknas. Har man tidigare lagt en röst med teori och ligger i riskzonen är det dock godkänt att röständra med motivering att endast rädda sig själv.

*Efter missad röstning och dålig aktivitet kan man kickas från leken. Obs! Lägg en säkerhetsröst om du vet att det är risk att du inte kommer in före DL.

*Om ni ser ut att lynchas, skriv inte ut "heja goda/onda" eller liknande innan uppdateringen då resultatet kan påverkas av sådant som inte syns i tråden. Samma sak om ni hoppar av: tänk på att inte avslöja din roll!

*Det är tillåtet att spöka i tråden, men begränsa mängden och använd helst OT-färg. Döda spelare får inte kommentera spelet på ett sätt som kan uppfattas som teoriande.

*Vinstvillkor

Onda vinner när ulvarna är fler än de goda.
Goda vinner när alla ulvar är döda.

 
och jag fortsätter med: Fårulven räknas alltså in i vinstvillkoren @Gabby_Ossi ? Om jag läser rätt
Ulv i fårakläder - Lägger en dold röst via PM som är den som räknas, rösten i leken räknas ej. Räknas som en av ulvarna.

och en fråga till:
Försvinner tvillingarnas extraförmåga om en av dem dör?

FitzSimmons - Tvillingar och Brevbärare - Får kommunicera med varandra utanför leken. Får varje natt så länge båda lever eller tills paketen tar slut dela ut ett paket till en annan spelare. Paketen innehåller: En sia, en extra röst, ett beskydd, en lottad spionrad och en förhäxning. Mottagaren får själv välja när paketet utnyttjas.
 
Och jag är inte alls först!

Fråga till LL: Hur visas fårulven i sior?

Hela rollen skrivs ut, alltså Ulv i fårakläder.

och jag fortsätter med: Fårulven räknas alltså in i vinstvillkoren @Gabby_Ossi ? Om jag läser rätt


och en fråga till:
Försvinner tvillingarnas extraförmåga om en av dem dör?

Ja, fårulven är som en vanlig ulv, i vinstvillkoren, sitter i lyan och kan käka även om den skulle bli själv kvar.

Ja, tvillingarna kan inte dela ut paket längre om en dör.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 013
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 731
Senast: Lobelia
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 819
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 296
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp