Bukefalos 28 år!

Ulvlek: Agents of S.H.I.E.L.D.

11 deltagare, 5 givna goda roller + bybo, en fårulv + ulvar.
11/3 =3,6666 och en person kan ju inte vara halv.
Gissar på 3 ulvar. Tänker att 4 är lite mycket på 11 deltagare men säker kan man förstås inte vara. Isåfall är det 3 bybor.
I övrigt har jag inte så mycket att tillföra ännu :p
 
11 deltagare, 5 givna goda roller + bybo, en fårulv + ulvar.
11/3 =3,6666 och en person kan ju inte vara halv.
Gissar på 3 ulvar. Tänker att 4 är lite mycket på 11 deltagare men säker kan man förstås inte vara. Isåfall är det 3 bybor.
I övrigt har jag inte så mycket att tillföra ännu :p
Åh vad bra, jag funderade just i fördelningsbanorna!
Jag skulle inte bli jätteförvånad om det var 4 ulvar (eller jag tror nog att det är 4 ulvar) för goda har rätt starka specialroller iom en fullödig spion och ett brevbärarpar. :)
 
Åh vad bra, jag funderade just i fördelningsbanorna!
Jag skulle inte bli jätteförvånad om det var 4 ulvar (eller jag tror nog att det är 4 ulvar) för goda har rätt starka specialroller iom en fullödig spion och ett brevbärarpar. :)
Jag funderade precis om inte specialrollerna skulle kunna påverka så det är 4 ulvar faktiskt. Längesen jag lekte med tvillingar, och att de är brevbärare gör de väl extra starka? :)
 
Ja, alltsa 4ulvar later inte helt otroligt med tanke pa att en av dom ar i faraklader? Eller har jag forstatt det ratt da?
 
11 deltagare, 5 givna goda roller + bybo, en fårulv + ulvar.
11/3 =3,6666 och en person kan ju inte vara halv.
Gissar på 3 ulvar. Tänker att 4 är lite mycket på 11 deltagare men säker kan man förstås inte vara. Isåfall är det 3 bybor.
I övrigt har jag inte så mycket att tillföra ännu :p

Då räknar du in ulven i fårakläder i de tre? Eller tänker du tre vanliga ulvar + ulven i fårakläder?
 
Ser att @bollen__ och @LenaH redan börjat fundera över fördelningen ulvar/goda i leken
Jag har samma åsikt som LenaH att det mycket väl kan vara 4 ulvar i lyan med tanke på hur den goda sidans roller ser ut

Det har blivit klarlagt att ulven i fårakläder ingår i lyan av LL @Gabby_Ossi efter fråga av @Paddington, som även frågat om hur brevbärar/tvillingrollerna ser ut ang när paket kan delas ut
Säger absolut inget om vilken sida Paddington är på - hon brukar fråga om lektekniska saker i början av lekarna

sedan noterar jag även detta vad det gäller brev/paket som delas ut :
Tvillingar och Brevbärare - Får kommunicera med varandra utanför leken. Får varje natt så länge båda lever eller tills paketen tar slut dela ut ett paket till en annan spelare. Paketen innehåller: En sia, en extra röst, ett beskydd, en lottad spionrad och en förhäxning. Mottagaren får själv välja när paketet utnyttjas.

så vi inte glömmer bort det. Det vanliga är ju att de ska användas på en gång man får dem men inte så i denna leken så som jag tolkar det som LL skrivit -(se det jag fetat)

Det är väl ungefär så långt jag hunnit fundera hittills :)
 
Ja, alltsa 4ulvar later inte helt otroligt med tanke pa att en av dom ar i faraklader? Eller har jag forstatt det ratt da?

Hur tänker du nu? Fårulven är ju snarare en förstärkning för ulvarna än att det gör dem svagare.

Eftersom det är många starka specialroller så lutar jag också åt att det är 4 ulvarna (inklusive fårulven) snarare än 3.
 
Ser att de flesta börjar checka in i leken :)

Ang fördelningen så lutar jag åt att det kan vara 3 ulvar (inkl fårulven), dels eftersom denne är så stark i o m att den röstar dolt och sedan utifrån att vi saknar "riktig" siare. Samt eftersom vi är 11 deltagare och om det var fyra ulvar så skulle leken tekniskt kunna vara slut redan dag2 om det är bara goda som blir lynchade och käken lyckas.
 
Ja iofs. Jag tankte 4inkl. farulven men det ar sant att det kanske blir lite val. Jag vet inte. Jag kommer ihag nu varfor jag slutade leka sa ofta, man blir himla latt paranoid. haha
 
Jag är nog lite inne på samma spår som @Paddington med 3 ulvar. Fårulven är som sagt en stark roll, det finns ingen siare och vissa goda roller är ju lite osäkra. Tänker typ jägaren, som lika gärna kan råka dra med sig en god och om en tvilling ryker tidigt kan inga paket delas ut alls (och även om paketen delas ut kan de hamna hos onda). Så jag upplever inte goda sidan som extremt stark, så lutar väl åt tre ulvar.

Men inget jag tänker skriva i sten, kan såklart även vara fyra. Gynnar ju i princip bara ulvarna att tro att det är färre än det är, men när man börjar se samband mellan spelare och beteenden kan det vara vanskligt att vara alltför säker på ett felaktigt antal ulvar också. Så jag lämnar båda möjligheterna öppna.
 
oh, de tankte inte jag pa alls. Glomde helt av jagaren ocksa. Det ar alltid svart att forsoka se hur fordelningen ar. For aven om fordelningen ar ojamn kan man ha extrem otur vid lynchning och atning.
 
Tycker det verkar vara lika stor chans att det totalt är tre ulvar och fyra ulvar i lyan (ink fårulven).
Skulle tippa på totalt 4 st, men kan som sagt lika gärna vara tre.
Edit: ska vi gå enbart matematiskt borde det rimligtvis vara totalt 4 ulvar
 
Okej, här händer inte jättemycket.
Jag ska gå ut med hundarna tänkte jag och vet inte om jag kommer tillbaka innan DL. Om så så kan jag naturligtvis ändra min röst, för jag röstar mest för att inte missa DL. Och för att nån måste ju börja rösta..
Jag tänker rösta på Poisonous! Därför att jag tänker att när hon glömde rollerna så kan det vara ett spel, att försöka att inte låtsas ha så stor koll för att verka god. Ulvar brukar ju ofta ha god koll på den goda sidan, tänker att liksom "trycka på" att man inte har koll kan vara ett sätt att verka god. Typ.
bollen__ röstar på Poisonous

Jag tittar in så fort jag kommer tillbaka från promenaden och hinner jag innan DL är jag absolut öppen för att ändra röst om det tycker upp något mer misstänkt :)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 217
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 028
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 864
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 481
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp