Bukefalos 28 år!

Ulvlek: Agents of S.H.I.E.L.D.

Jag är lite trasig(are än vanligt) och tyckte det var en jättebra idé att leka när jag är så uttråkad men hade förträngt att jag inte pallar att sitta vid datorn mer än korta stunder... :meh:

Turligt nog är det ju inte bara jag som är inaktiv än så länge så det var inget att läsa ikapp iaf. :D
Jag tänker dra iväg en röst för jag vet inte hur länge jag kan sitta här :mad: och den blir naturligtvis oerhört väl underbyggd som alla röster DL1...

LenaH röstar på Hedinn för att jag upplever att hon försöker invagga goda i falsk trygghet genom att tro att det är tre ulvar.
Och ja, jag vet att hon braskade i slutet av sitt inlägg men det är också skumt i sammanhanget. :p

Och ja två, jag kunde lika gärna röstat på Paddington men just för att Hedinn hängde på henne så fick det bli Hedinn.
 
klockan kliver närmare DL och det är som vanligt väldans svårt i första DL
Gör ett försök att sammanställa mina tankar om alla så här långt så får vi se vart tankarna bär :)

En har inte ännu hittat till leken @Lenis så går ju inte att bilda sig en uppfattning om alls så här långt
@Niyama har hittat leken men inte skrivit mer än ett inlägg då hon grunnar på om @Poisonous skriver om sig själv? säger inte heller så mycket om henne hittills

Annars är väl kanske det som mest står ut är uppfattningen om det är troligast att det är 3 eller 4 ulvar i leken
Jag tillhör dem som tror att det mycket väl kan vara 4 , men med det sagt även vill säga att det inte heller är orimligt med 3 - det kan med andra ord vara antingen eller .
Jag tror inte heller att det är endast 2- eller så många som 5 - båda ytterligheterna tycker jag faller på sin orimlighet vad det gäller balans i leken, så nä -jag tror att det är just antingen 3 eller 4

LenaH var snabbast med att påpeka att det är troligt att det är 4 efter att
bollen__ börjat fundera över fördelningen onda/goda i leken och var inne på att de borde vara 3 fram till LenaH kom med sitt inlägg att de borde kunna vara 4
qitis (ja det är jag själv det :p) tycker också att det är inte omöjligt med 4 ulvar - men är öppen för att det lika gärna kan vara 3
Karamelldrottningen tycker att de matematiskt vore troligare att det är 4 än 3- antar att du menar att 11/3 ≈ 3,67 är närmare 4 än 3?:)
cirkus tror också på 4 ulvar pga starka specialroller

Paddington uttryckte att det rimligaste balansmässigt vore om det är 3 ulvar och
Hedinn tycker Paddington borde ha rätt med att det borde vara 3 och att ulvar oftast tjänar på att folk tror att det är färre ulvar än folk tror:idea: kändes lite -eh okonsekvent :Dmen menar också att det är vanskligt att vara för säker på antalet ulvar

Mirtai frågade bollen__ hur hon tänkte ang fårulven- om det var 3 ulvar+fårulven eller 3 ulvar inklusive fårulven
Poisonous uttryckte att det inte var omöjligt att det var 4 ulvar pga en var ulv i fårakläder
Jag undrade hur hon tänkte om det

Tja det är hit jag kommit i mina tankar så vill posta detta så får vi se reaktioner på det jag skrivit :)
 
Ok, först och främst är det tidigt inne i leken så tror knappast att någon kommer komma med något som verkligen kommer säga nånting om huruvida vem som står var.

Reagerat på rösterna som kommit hittills men eftersom det är så lite att gå på i tråden så är det omöjligt just nu att säga något om dessa.
 
Jag behöver också rösta. Ni som spelat mkt med mig vet att måndag och torsdag är mina kvällsfodringsdagar och nu har jag landat i stallet efter en spontnmiddag hos ena dottern.

Jag tänker att de som gynnas mest av att få goda att tro att det är färre ulvar är ju ulvarna. Även om det kan vara tre så är det kanske bättre att ha arbetshypotesen fler.Paddi startade den tanken och Hedinn utvecklade den. Jag håller med om att det kan vara så pga risken att en god viltig roll med stor påverkan åker tex tvilling som då förlorar förmågorna och att om jägaren drar med en god vid sitt frånfälle har det stor impact, men samtidigt så tänker jag att jägaren inte borde börja spåra förrän hen är rätt säker på att den spårar en ulv. Jag är i detta tidiga stadie ngt mer misstänksam mot den som startaade denna tankebana

Cirkus röstar på paddington
 
Jag är nog lite inne på samma spår som @Paddington med 3 ulvar. Fårulven är som sagt en stark roll, det finns ingen siare och vissa goda roller är ju lite osäkra. Tänker typ jägaren, som lika gärna kan råka dra med sig en god och om en tvilling ryker tidigt kan inga paket delas ut alls (och även om paketen delas ut kan de hamna hos onda). Så jag upplever inte goda sidan som extremt stark, så lutar väl åt tre ulvar.

Men inget jag tänker skriva i sten, kan såklart även vara fyra. Gynnar ju i princip bara ulvarna att tro att det är färre än det är, men när man börjar se samband mellan spelare och beteenden kan det vara vanskligt att vara alltför säker på ett felaktigt antal ulvar också. Så jag lämnar båda möjligheterna öppna.
 
Jag tänker också rösta för att ja ... ha röstat i tid :D

jag tänker så här :

jag tycker också att onda vinner mest på att goda tror att det är få ulvar i leken
därför röstar jag på bollen__
som var först med att skriva att det borde vara 3 ulvar , fram till LenaH tyckte att det borde kunna vara 4

det kan ha varit ett försök att få goda att tro att det "bara"är 3 onda i leken
qitis röstar på bollen__
 
Jag fattar ärligt talat inte varför onda skulle vinna på att goda resonerar att det skulle vara tre ulvar till skillnad mot fyra ulvar.

:arghh: Jag borde rösta snart
 
Tack!
Äntligen någon som tänker ett steg längre :)

Och varför skulle någon ond stå ut så mycket genom att hålla en avvikande åsikt redan Dl1 om det? För övrigt brukar jag väl spela bättre än så isf? ;)
JAG har varit med i en lek då alla förutsatte att det skulle vara ett visst antal ulvar bara för att det var logiskt Jo tjenare!! det VAR en mer :meh: En lek som @Sasse höll:p så efter den räknar jag kategoriskt efter högsta möjliga antal inte det lägre .
Man tar ulv efter ulv så troliga de är under leken och tar leken slut - Jippie!! de var inte fler - och om inte -helvete vem luras :cautious:
typ :)
 
JAG har varit med i en lek då alla förutsatte att det skulle vara ett visst antal ulvar bara för att det var logiskt Jo tjenare!! det VAR en mer :meh: En lek som @Sasse höll:p så efter den räknar jag kategoriskt efter högsta möjliga antal inte det lägre .
Man tar ulv efter ulv så troliga de är under leken och tar leken slut - Jippie!! de var inte fler - och o inte -helvete vem luras :cautious:
typ :)
jag håller med - vi LLs gör ju allt för att försöka "dölja" det rätta antalet samtidigt som vi strävar efter balans i leken och att den ska hålla igång åtminstone några dagar. Så utifrån mina erfarenheter som LL så ser jag det lite osannolikt med fyra ulvar i en lek på 11, hade det dock varit någon ond utanför lyan så hade jag mer kunnat tro att det var fyra onda. Men jag tror inte att LL vill att leken ska kunna ta slut redan så tidigt som dag2.. men det är ju vad jag tror...
 
Hedinn röstar på cirkus
Hon tror på fyra ulvar pga ”många starka specialroller”. Jag ser inte dessa starka specialroller och tänker därför att cirkus kanske är ulv och av den anledningen ser goda sidan som starkare än den faktiskt nödvändigtvis är. Tar ju dessutom upp både mig och Paddi som beskriver varför vi tror att det inte nödvändigtvis är fyra ulvar, men skippar att ta upp bollen, som skrev det först.
 
DL1

21.07 bollen__ röstar på Poisonous
21.26 LenaH röstar på Hedinn
21.32 Cirkus röstar på paddington
21.42 qitis röstar på bollen__
21.53 Mirtai röstar på cirkus
21.56 Hedinn röstar på cirkus
21.59 Karamelldrottningen röstar på qitis
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 200
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 963
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 589
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Sulöm häst - tips
  • Skola om galoppör

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp