Bukefalos 28 år!

Ulvlek Hela Buke bakar-Julspecial

Aj då. Betyder detta att det står lika mellan ulvar och goda nu? :nailbiting:
Ja det borde göra det. Torde stå 5-5 väl?
Jag röstar direkt så har jag visat vart vi bör rösta idag.

qitis röstar på Hedinn

Uppenbart ond med tanke på röstningar , framför allt igår och uteblivna egna tankar och medglidande i hela leken
Dessutom misstänker hon de som jag är säkrast på är goda. Dvs mig själv och @Vira och så av banan är hon inte om hon skulle varit god!
 
Jag tänker att det är lite synd att göra som @qitis gjorde nu, det tar död på diskussionen och ulvarna kommer enbart fokusera på att inte röja sig själva så även om vi får ut ulven hedinn så hjälper det inte oss framåt så mycket mer. :(
Samtidigt gör det mig skitnervös för jag har hållit qitis som god och därmed även accepterat att @Blacksmithfarm och @Vira lutar åt det godare hållet, men innebär det att jag har blivit lurad upp på läktaren igen? Jag gjorde ett liknande misstag i förra leken och jag vill inte känna mig helt blåst igen. :(

Men om jag nu förutsätter att @Hedinn är ulv, vilka är det då som är med henne i lyan? Jag tror att @Niyama fortfarande kan vara en kandidat i lyan, jag är väldigt fundersam på @Aliisa i och med att hon i stort sett verkar vilja peka ut en god roll på sig själv. @fio och @cirkus vet jag aldrig var jag har och jag kan mycket väl haft alldeles för stort överseende på med @Elo som ny.

Jag får fundera vidare under dagen. :( Vi behöver verkligen få ut en ulv.
 
Ja det borde göra det. Torde stå 5-5 väl?
Jag röstar direkt så har jag visat vart vi bör rösta idag.

qitis röstar på Hedinn

Uppenbart ond med tanke på röstningar , framför allt igår och uteblivna egna tankar och medglidande i hela leken
Dessutom misstänker hon de som jag är säkrast på är goda. Dvs mig själv och @Vira och så av banan är hon inte om hon skulle varit god!
Vart har jag skrivit att jag misstänker dig?
 
DL1:
17.28 cirkus röstar på qitis
18.34 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
18.34 qitis röstar på karamelldrottningen
18.52 Lobelia röstar på karamelldrottningen
18.58 Pegasus63 röstar på karamelldrottningen
19.15 iiantazie röstar på Pegasus63
19.26 Hedinn röstar på Pegasus63
20.24 Snurrfian röstar på Vira

20.27 karamelldrottningen röstar på Hedinn
20.56 Blacksmithfarm röstar på karamelldrottningen
20.57 Elo röstar på karamelldrottningen
21.01 karamelldrottningen ändrar röst till Pegasus63
21.19 Vira röstar på Aliisa
21.19 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.24 fio röstar på glömmerallt
21.25 Aliisa röstar på Pegasus63
21.29 Niyama röstar på Hedinn

Lynchas - Karamelldrottningen, givmild siare
Käkas - LenaH, bybo


DL 2

13:42 Blacksmithfarm röstar på Heffaklumpen
14:49 Pegasus63 röstar på Elo

16:41 fio röstar på Blacksmithfarm
18:15 Hedinn röstar på fio
18:18 glömmerallt röstar på Pegasus63
20:22 Aliisa röstar på Blacksmithfarm
20:42 Blacksmithfarm ändrar röst till Pegasus63
20.54 Lobelia röstar på Pegasus63

21.04 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21.05 iiantazie röstar på Pegasus63
21.15 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.19 Niyama röstar på Heffaklumpen
21.20 Elo röstar på Aliisa
21.23 Heffaklumpen röstar på Pegasus
21.24 Vira röstar på Pegasus
21.24 snurrfian röstar på Aliisa
21.28 Pegasus63 ändrar sin röst till Blacksmithfarm
21.30 cirkus ändrar röst till Pegasus63

(21.31 fio ändrar röst till Pegasus63) - för sen

Lynchas - Pegasus63, brevbärare
Käkas - Lobelia, bybo



Röstlista DL3:
16.35 glömmerallt röstar på Snurrfian
17.26 iiantazie röstar på Niyama
17.48 Heffaklumpen röstar på Aliisa
18:06 Fio röstar på iiantazie
18:10 Aliisa röstar på Heffaklumpen
20.00 Niyama röstar på heffaklumpen

21:05 Blacksmithfarm röstar på Aliisa
21:06 Vira röstar på Niyama
21:06 qitis röstar på Hedinn
21:18 Hedinn röstar på Snurrfian
21:21 Elo röstar på Heffaklumpen
21:25 qitis ändrar röst till Niyama
21:26 Snurrfian rösar på Aliisa
21:28 glömmerallt ändrar röst till heffaklumpen
21:28 Blacksmithfarm ändrar röst till Niyama
21:30 Cirkus röstar på
Heffaklumpen

Lynchas: Heffaklumpen, bybo
Inget Käk





Röstlista Dag DL4 kl 21.30

14.57 Elo röstar på glömmerallt

16.44 Vira röstar på Niyama
17:43 cirkus röstar på Aliisa
18.42 qitis röstar på Niyama
18.58 iiantazie röstar på Niyama

19.39 iiantazie ändrar röst till Hedinn
20:12 Aliisa röstar på Hedinn
20:17 glömmerallt röstar på iiantazie
20:35 Hedinn röstar på iiantazie
20:54 Blacksmithfarm röstar på Niyama
21:11 Snurrfian röstar på iiantazie
21:14 fio röstar på iiantazie
21:29 qitis ändrar röst till Hedinn
21:29 Vira ändrar röst till Hedinn
21:30 Niyama röstar på iiantazie

Lynchas: iiantazie, bybo
Käkas: glömmerallt, bybo
 
Jag tänker att det är lite synd att göra som @qitis gjorde nu, det tar död på diskussionen och ulvarna kommer enbart fokusera på att inte röja sig själva så även om vi får ut ulven hedinn så hjälper det inte oss framåt så mycket mer. :(
Samtidigt gör det mig skitnervös för jag har hållit qitis som god och därmed även accepterat att @Blacksmithfarm och @Vira lutar åt det godare hållet, men innebär det att jag har blivit lurad upp på läktaren igen? Jag gjorde ett liknande misstag i förra leken och jag vill inte känna mig helt blåst igen. :(

Men om jag nu förutsätter att @Hedinn är ulv, vilka är det då som är med henne i lyan? Jag tror att @Niyama fortfarande kan vara en kandidat i lyan, jag är väldigt fundersam på @Aliisa i och med att hon i stort sett verkar vilja peka ut en god roll på sig själv. @fio och @cirkus vet jag aldrig var jag har och jag kan mycket väl haft alldeles för stort överseende på med @Elo som ny.

Jag får fundera vidare under dagen. :( Vi behöver verkligen få ut en ulv.
Ja, tyvärr kan det bli så. Det borde ju bli lättare att hitta de andra när man hittat en, tänker jag. Ska försöka teoria lite nu ändå.
 
10 spelare kvar så känns väl troligt att det står lika nu - alltså behöver vi få ut en ulv, samt att ängeln prickar rätt/jägaren jagar rätt för att ta hem detta. Inte omöjligt, men kanske knivigt.
Kvar i leken:
Blacksmithfarm - Jag!
qitis - Känner mig säker på henne baserat på hur hon teoriar och hur hon agerat i röstningarna.
Vira - Även vira vågar jag sätta på goda sidan baserat på sammarbetet med Q och hennes sätt att leta ulvar.

Då har jag denna listan kvar i vilken det finns 2 goda och 5 onda om uträkningen i början av leken är korrekt.
Aliisa
Cirkus
Elo
Fio
Hedinn
Niyama
Snurrfian

Och ärligt talat vet jag inte riktigt vilka två jag tror är goda här.
Cirkus och Hedinn hade mig som god på ett sätt som fick mig att sätta dem åt sidan tidigare i leken, är rädd att båda har lurat mig.
Aliisas röst på Hedinn är kanske ett plus.
Hedinn har röstat på Snurrfian, men det kan lika bra vara alibi som något annat...
Niyamas röstrad är inte mycket att hänga i granen, det är iof inte min heller.
Elo är ny, svårt att avgöra vart jag har henne.
Fio har jag pendlat mellan ond och kanske god och kommer ingen vart där heller. Två röster på iiantazie, dock...

Hade tänkt göra en grundligare genomgång, men känner att jag inte riktigt har ork för det tyvärr.

Därför väljer jag att rösta nu, men planerar att följa leken under dagen.

Blacksmithfarm röstar på Hedinn
För att jag tror hon kan ha lurat mig att se henne som god genom att hon såg mig som god, och så tror jag Q och vira är på goda sidan (se ovan) och väljer att samla rösterna.
 
Juste ja! Ang. ifall lyan röjde sig igår - det skulle betyda att Elo och cirkus var de två goda i listan. Inte omöjligt såklart, men är det verkligen troligt att hela lyan samlar sina röster i en icke avgörande lynch? De två är inte avskrivna att kunna vara fårulven heller, så ja...
 
Blacksmithfarm - Jag!
qitis - Känner mig säker på henne baserat på hur hon teoriar och hur hon agerat i röstningarna.
Vira - Även vira vågar jag sätta på goda sidan baserat på sammarbetet med Q och hennes sätt att leta ulvar.

Du menar hur ni röstat ut goda på löpande band 😄

Nej men jag har oxå mina tankar om att dessa är goda, även om jag inte kan vara 100% säker. Det hade känts bättre om någon mer utöver just ni 3 som verkar vara sammansvetsade hade gått i god för eran godhet. Men jag förstår att det är svårt med så lite info ute i tråden. Det verkar ju bara vara ni 3 som fått alla spionrader då dessutom 🤔

Ni kan ju vara ulvar som lurar skjortan av oss nu. 😱 Jisses så sjukt jävla jobbigt
 
Jag måste läsa igenom gårdagen lite bättre känner jag, måste dessutom till stallet strax men återkommer.
 
Alltså, jag fattar inte. Av vilken anledning är vira god?
Har samlat lite citat av vira som för mig varit avgörande för mig att svänga från att jag lite bryskt satte henne och några andra som möjliga lyamedlemmar i början av leken och definitivt igår var hon klart på godas planhalva för mig. Resonerar väldigt likt mig och godare än så kan man inte bli :D

såg förresten när jag kollade igenom allt för att bättre belysa varför jag håller henne god att det nog var hon som skrev om mig att jag kan vara lite på i min spelstil. Tror det var efter Dl2 nångång


Så, slutsatsen är att ulvarna bara kunde luta sig tillbaka i DL1 och sannolikt spred ut sig över karamell, pegas och uddaröster. Dagens röstning vete sjutton, jag har ingen bra uppfattning om BSF (annat än att jag ju tyckte att hon var mindre skum än Pegas och att röstmotiveringarna på henne kändes sådär) men om hon skulle vara god är ju risken att dagens röstning inte säger så mycket mer.

5. qitis - jag reagerade lite på det plötsliga utpekandet av mig och de övriga som lagt uddaröster i DL1 som ulvar för att vi lagt uddaröster, känns för mig otroligt långsökt att ulvarna skulle samla sig så. Dock är det kanske qitis spelstil med lite huggande åt alla håll, och då är det ju synd att se det som mer misstänkt än vad det är?

Tanke som slog mig när jag läste ditt inlägg, kan det vara så att det ska SE UT SOM en räddning av BSF? Dvs att de skulle misstänkliggöra en god BSF för att få henne att röstas ut nästa lynch? Fast iofs kanske lite väl risky för en ulv att sticka ut så med en röständring, och kanske lite onödigt när de goda lyckas så bra med att lyncha sig själva?

Jag funderar kring @Niyama , jag tycker att teorin runt @heffaklumpen känns lite för spretigt motiverad, med lite långsökta tankar såsom exempelvis det där om godförklaring av @Elo för att de skulle vara i lyan tillsammans. Jag har försökt att bläddra igenom heffaklumpen lite extra, men jag har svårt att se att hennes inlägg kring Pegas lynch skulle tyda på gardering av en ond, känns som att det minst lika gärna kan vara osäker god som inte vill råka rösta ut en annan god och inte bli misstänkt osv. Så ja, jag har helt enkelt svårt att se det som är så misstänkt med @heffaklumpen och det gör mig skeptisk till Niyama.

Mitt andra alternativ att rösta på vore @glömmerallt pga dagens skumma röst, men det är sant att hon skrev att det var en säkerhetsröst, och jag är ju som sagt lite partisk där. Och den nojiga delen av mig gillar inte att det var fler som genast hakade på mina misstankar om GA:s röst, även om det förstås bara kan ha varit att hennes röst ju var skum. Men ja, jag tycker att Niyama skaver mer just nu. Därför:

Vira röstar på Niyama

Tycker det är skaver lite, har du exempel på hur @Snurrfian snurrar in sig och på vilket sätt det är ulvigt?

Det var väl dock just @Niyama och @Hedinn som @qitis misstänkte tidigare?

Hepp. Nu börjar det brinna i knutarna att få ut ulvar. Men förhoppningsvis fanns lite mer info i dagens röstning i alla fall. Tycker inte att det här gör @Niyama mindre misstänkt direkt, även om hon förstås fortfarande kan vara god som var ute och cyklade om heffaklumpen . Men det var alltså definitivt ingen sia inblandad. Tror inte att jag hinner gå igenom ordentligt ikväll, men får återkomma imorgon med genomgång av dagens röstning.

Har haft lite lite tid idag och kommer att bli lika ikväll, så ska försöka mig på en genomgång nu:

1. iiantazie - Har glidit lite under min radar och gör fortsatt det. Var först att rösta på Niyama som ju jag också tyckte var skum och röstade på, hade en liknande motivering som min även om det var lite andra delar av Niyamas resonemang kring heffaklumpen som iiantzie fastnade på. Om Niyama faktiskt är ond så talar det till iiatazies fördel, dock med förbehåll för att det var en förstaröst på en i det läget inte särskilt misstänkt person, och alltså ett ganska bra läge för en alibiröst på en kollega.

2. Aliisa - har hållit en låg profil, men aviserat tidsbrist. Kommer som flera har påpekat med en del lite märkliga påståenden om att någon skulle ha speciella roller osv på ett sätt som man inte kan veta, jag är dock osäker på om jag ser det som ulvigt eller bara som en spelstil? Hon var också uppe och nosade kring att lynchas igår, och jag tänker ju att det var något skumt vid gårdagens lynch.

3. Niyama - Har seglat upp som min mest misstänkta kandidat efter gårdagens röstmotivering mot heffaklumpen, och jag fick också känslan av att det kan ha förekommit räddningsröster igår för att skydda Niyama. Självklart kan jag vara ute och cykla, men jag tyckte att Niyamas resonemang var lite för mycket "hittat något lite misstänkt på heffa, bestämmer sig för att rösta där, börjar peka på allt heffa gjort som misstänkt även lite osannolika saker", snarare än "hittat något lite misstänkt på heffa, börjar leta efter resten och väger för och emot och bestämmer sig kanske eller kanske inte för att rösta där". Dvs inte så resonerande och ulvletande som jag tycker att en god Niyama kan vara.

4. Hedinn - också lite anonym för mig, varit rimlig fram till nu på slutet när jag får intrycket av att hon dels skyddar Niyama lite i teoriande kring att både heffa och Niyama är goda, och dels lägger en i mitt tycke märklig röst på snurrfian. En av de mer misstänkta spelarna för mig.

5. qitis - har blivit mer god i mina ögon efter DL3 och bytet till Niyama för att samla röster, misstänker i mycket samma personer som jag misstänker. Finns dock risk att jag därigenom är grundlurad, förstås, men lutar åt det goda hållet för mig.

6. Vira - jag :)

7. Heffaklumpen - bybo

8. karamelldrottningen - givmild siare

9. Lobelia - bybo

10. fio - har jag inte heller mycket känsla för, måste titta närmare. Röstade igår enligt en teori om att iiantazie och GA kan sitta i lyan tillsammans. Svårt att säga där, jag tyckte ju att GA:s röst var skum, å andra sidan tycker jag att det var högst riligt av iiantazie att misstänka Niyama, så jag vet inte. Håller mig som minst misstänkt just nu, vilket ju talar till hennes fördel även om det också gör mig paranoid :p

11. Blacksmithfarm - håller jag lite åt det goda hållet baserat mest på känsla och grävande spelstil. Vilket iofs är rätt farliga saker att bedöma på (kan ju bero på gott om tid tex även om man är ond), så jag får fortsätta att hålla uppsikt där. Röstade på Niyama igår, dock med teorin att även heffaklumpen var ond vilket ju uppenbarligen var fel så har reviderat den teorin nu. Så åt det lite goda hållet för mig just nu, men lånt ifrån säkert.

12. glömmerallt - känns som att jag hela tiden missbedömer vad hon skriver och blir misstänksam, men sedan får en bra förklaring och får backa i mina misstankar :p . Var med och röstade ut heffaklumpen igår, vilket är något misstänkt för mig.

13. Elo - fortsatt svårbedömt. Röstar på GA idag, ok motivering.

14. LenaH - Bybo

15. cirkus - satte spiken i kistan för heffaklumpen. Skum och känns anonym för mig. Jag fastnar lite på att hon misstänker BSF så pass mycket som i inlägg 598

Är det här som cirkus är ulven som försöker någonting, som hon själv påpekar...? Jag håller inte riktigt med om resonemanget att ulvarna tvunget borde försöka något med en god BSF. Därmed inte sagt att jag är säker på BSF:s godhet, men jag håller inte med om cirkus bedömning där.

16. Pegasus63 - Brevbärare

17. Snurrfian - haft ont om tid och jag har ingen ordentlig uppfattning. Har nog reagerat mer på märkliga röster på snurrfian än vad snurrfian själv har skrivit eller gjort. Märkliga röster kan ju iofs då vara alibiröster (där man kanske inte vill skriva ut en alldeles för bra teori och därigenom misstänkliggöra en ulvkollega alldeles för mycket.

Well, det var dagens större genomgång. Jag ser ju att jag i mina resonemang återkommer till att jag tror att Niyama är ond, och skulle det falla så faller en del andra resonemang. Men det är det starkaste jag har att gå på just nu.

Här, i diskussion om Snurrfian:


Kan vara att jag snöat in på Niyama som ulv orimligt mycket, men vibbarna jag fick var att du eventuellt försökte lägga fram idén om att även den här lynchen stått mellan goda som röstat på varandra, precis som det hade varit DL1. Sedan är det här såklart en tanke av många som du lagt fram, men jag har ändå tyckt att det vägt över lite till försvar av Niyama. Eller vad tycker du egentligen om rimligheten i Niyamas röst på heffaklumpen?

Nej det var hon inte - det var dock röstmotiveringen och grävandet kring heffa som jag tyckte var konstigast, faktiskt mer än rösten i sig.
 
Cirkus och Hedinn hade mig som god på ett sätt som fick mig att sätta dem åt sidan tidigare i leken,

Va jag har väl knappast haft dig som god så förfärligt mycket?
Jag har ju till och med röstat på dig, men det var ditt envetna försvar som fick mig att ändra rösten. Det har flutit en del vatten under broarna sen dess och i bästa fall har jag placerat dig rätt, i värsta fall har du och de två andra som tycks ha hittat varandra lurat skiten av mig. Jag tänker ändå att vi behöver ta en ulv i taget och då kan vi börja med den som q och du tycks vara säker på. Jag har inte varit supermisstänksam mot Hedinn men tror framför allt på att samla rösterna även om risken är stor att det blir ett drev och omöjligt att urskilja om även ulvar röstar där.

Jag hoppas att jag är rätt ute nu och inte blir lurad av q och bsf, men en del tyder på att de + Vira är goda. Då är det troligen bara en annan god kvar och det kan i stort sett vara vem som helst av resten (kanske inte Niyama då) men för att samla rösterna så

cirkus röstar på Hedinn
 
Usch vad nervös jag blir av det här! Antar också att ulvarna kommer att haka på nu och att Hedinn åker ut oavsett om misstankarna stämmer och hon är ond, eller om vi har snurrat till det och hon också är god. Jag tycker dock (förutom de misstankar mot henne som jag lyft tidigare) att en god Hedinn borde ha teoriat lite mer i det här skedet, och både överväga möjligheten att vi som verkar samspelta är goda som har info om varandra men fel om henne (och vara förskräckt över det och börja argumentera för sin godhet) alternativt möjligheten att vi är ulvar som samarbetar. Därför, och för att de jag tror på som goda har röstat så här:
Vira röstar på Hedinn
 
Både Qitis och BSF har lagt tidiga röster på Hedinn. Sitter de inne på info som vi andra inte har?

I så fall, om de är goda, skulle det kunna vara så att en av dessa fått spion-info om H? Båda två verkar ganska tvärsäkra, speciellt Q.

I annat fall, om de är onda, så är det ju inte så konstigt. Då har de ju koll på vilka som är goda (och onda).

Cirkus hänger på Q's och BSFs teori om H. Jag förstår hennes resonemang, och kan delvis hålla med om det. Men jag är osäker på om C själv är god. Jag tänker nog att Q kanske är god utifrån röstning och tidigare resonemang, men det skulle ju kunna vara så att BSF, C och Q sitter i lyan ihop och försöker få ut en av de sista goda de behöver för att vinna.

BSF har jag ju vacklat om tidigare. Ömsom sett henne som god, ömsom ond. Nu lägger hon en tidig röst på H och verkar nöjd med det? Som sagt var, vet hon något som vi andra inte vet? har hon fått en spionrad? hmmm

Nu har även Vira röstat på H. Vira har jag dålig koll på. Hon verkar också vackla mellan om de andra är goda eller onda men verkar ha bestämt sig för goda och följer dem, dock med visst förbehåll (?)
 
Va jag har väl knappast haft dig som god så förfärligt mycket?
Jag har ju till och med röstat på dig, men det var ditt envetna försvar som fick mig att ändra rösten. Det har flutit en del vatten under broarna sen dess och i bästa fall har jag placerat dig rätt, i värsta fall har du och de två andra som tycks ha hittat varandra lurat skiten av mig. Jag tänker ändå att vi behöver ta en ulv i taget och då kan vi börja med den som q och du tycks vara säker på. Jag har inte varit supermisstänksam mot Hedinn men tror framför allt på att samla rösterna även om risken är stor att det blir ett drev och omöjligt att urskilja om även ulvar röstar där.

Jag hoppas att jag är rätt ute nu och inte blir lurad av q och bsf, men en del tyder på att de + Vira är goda. Då är det troligen bara en annan god kvar och det kan i stort sett vara vem som helst av resten (kanske inte Niyama då) men för att samla rösterna så

cirkus röstar på Hedinn
Nä, slarvigt formulerat, men när jag skrev att jag trodde jag skulle bli misstänkt pga folk skulle tro jag var ulv som lurades så protesterade du. Och det gav mig trygghet, men betyder inte att du är god, liksom.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 157
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 294
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 941
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 628
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp