Bukefalos 28 år!

Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

Då väljer jag nog Top Model Skandinavien. Mycket för att jag gillar att stå framför kameran ;) är man snygg så är man :p
 
Det gjorde jag :angel:

*kl*
Jag kollade på listan på wikipedia och det fanns en som heter "Miljonärerna", låter som man har eller kan vinna några miljoner och det hade varit schyst, då därför väljer jag det.

Man kan klicka på respektive program så får man veta vad det går ut på ;)
 
Goda roller:
Siare
Ängel
Röstfifflare
"Medium"
Dramatiska
Bybor

Jag fattar ju vilka dom normala rollerna är, men den dramatiska? Tolkar jag rätt i att det egentligen är en typ bybo då den inte har några egentliga krafter. Utan bara när denne dör så får en annan (god?) spelare reda på r bokstav ur namnet på en ond? Gäller det både vid lynch och käk? @Lenis
 
Hittat hit.
Men är helt slut efter kvällens strapatser i skogen (ähum, jag och pålle skulle testa en ny väg som inte var helt optimal...) så jag återkommer imorgon
 
Jag fattar ju vilka dom normala rollerna är, men den dramatiska? Tolkar jag rätt i att det egentligen är en typ bybo då den inte har några egentliga krafter. Utan bara när denne dör så får en annan (god?) spelare reda på r bokstav ur namnet på en ond? Gäller det både vid lynch och käk? @Lenis

Ja det är en rätt vilsam roll för att va specialare ;) Bokstaven avslöjas öppet i uppdateringen (om jag inte måste kompensera för någon som uteblivit tex, då kan det möjligtvis ändras). Gäller oavsett hur rollen dör.
 
Startfråga!!

För att få igång leken lite..

Om du skulle varit med i en dokusåpa- vilken hade du valt och varför? (Även nedlagda är helt ok!) :)

(Alla PM ska vara ute- har du inte fått så skriv till mig!)
Oh jag hade velat vara med i massor av doku-såpor, det är skitsvårt att välja.
Men; första säsongen av Paradise hade varit amazing att få vara med i - tänk att få hänga med Olinda och prinsessan Sofia :D Där är väl problemet att jag helst bara hade legat i poolen och läst :up:
Alternativ två är Tjockholmen :D jag skulle definitivt behöva det, samt att jag gillar att dom tagit bort momentet utröstning :up: Nackdelen där är att behöva visa ut sig från sin tjockaste sida.
Tredje alternativet är Bachelorette så jag kan gå på dejter med snygga snubbar utan att behöva betala för det :angel: nackdelen är att jag är monogam och har sambo som jag helst inte vill byta ut så det skulle kännas lite märkligt att hänga med andra på tv.
Fjärde alternativet är Top Model för att de får göra så helt fantastiska fotosessions! Älskade ffa säsong 6 när det fotades ute i djungeln med elefanter! Hade jag fått till en bild hälften så bra som Danielle hade jag varit överlycklig. Nackdelen är att jag AVSKYR att vara med på bild :angel:

Så summa sumarum, jag tror ändå att Tjockholmen hade varit rätt ställe för mig :D :angel:
 
Inte många som lockar mig som jag känner till, Paradise hotel skulle kanske gå an som gratis semester, men risken är väl att jag skulle bli kraftigt irriterad på folk och skaffa en permanent skämskudde. :o

Efter googling låter ju annars Villa Medusa som nåt som skulle kunna vara lite kul och utmanande, utan att man behöver gräva sin egen toalett. :up:
 
Oh jag hade velat vara med i massor av doku-såpor, det är skitsvårt att välja.
Men; första säsongen av Paradise hade varit amazing att få vara med i - tänk att få hänga med Olinda och prinsessan Sofia :D Där är väl problemet att jag helst bara hade legat i poolen och läst :up:
Alternativ två är Tjockholmen :D jag skulle definitivt behöva det, samt att jag gillar att dom tagit bort momentet utröstning :up: Nackdelen där är att behöva visa ut sig från sin tjockaste sida.
Tredje alternativet är Bachelorette så jag kan gå på dejter med snygga snubbar utan att behöva betala för det :angel: nackdelen är att jag är monogam och har sambo som jag helst inte vill byta ut så det skulle kännas lite märkligt att hänga med andra på tv.
Fjärde alternativet är Top Model för att de får göra så helt fantastiska fotosessions! Älskade ffa säsong 6 när det fotades ute i djungeln med elefanter! Hade jag fått till en bild hälften så bra som Danielle hade jag varit överlycklig. Nackdelen är att jag AVSKYR att vara med på bild :angel:

Så summa sumarum, jag tror ändå att Tjockholmen hade varit rätt ställe för mig :D :angel:

O_o :rofl: Vilka dokusåpakunskaper!
 
Hittat.

Vet inte vilken dokusåpa, tror nästan Farmen, men huva vilket sällskap man får där. Fördelen är att man i vart fall har något vettigt att göra om man tröttnar på sällskapet.
 
Jag har hittat hit och som svar på vilken dokusåpa jag skulle vilja vara med i så säger jag nog farmen, även om det i den här leken känns en aning vanskligt att säga det. :D Men rent allmänt så är det den enda jag skulle kunna tänka mig. Jag tänker lite som @Lobelia att är det idioter med så finns det åtminstone en massa saker att jobba med, första omgången av Farmen var väl den som kändes vettigast, men så är det väl med nästan alla dokusåpor, sen kommer de som bara vill ha uppmärksamhet.
 
Alltså det är här med dokusåpor, jag tyckte ju de var bäst precis när de kom och det är inget som slår första säsongen av Robinson, Baren osv. Nu känns det som man försöker göra alla dokusåpor värre å värre för varje säsong genom att göra dem mer å mer extrema och castingen ska man inte prata om.... :angel:

Men om jag fick välja någon så skulle jag väldigt gärna ha varit med i the Apprentice, främst för jobbchansen (och man slipper göra bort sig alltför mycket ;) ) men även för att ha kunnat få ytterligare en bild av Donald Trump......
 
Nu har jag vaknat och läst igenom.

God lya - när man som god dött kan man gå vidare till den goda lyan där man får diskutera fritt och kan skicka en rad till partydjuret eller lägga en röst vid lynch. (Får ej användas vid avgörande lynch, får användas max 2 ggr.)
En fråga till @Lenis vad är det för rad goda lyan får skicka? Du skrev att de inte får tillgång till spioninfon, väljer de att en rad därifrån ska skickas ändå eller får de skriva en egen rad av nåt slag?
 
Undrade först hur @Niyama läste när hon skrev 14 deltagare, sista siffran var ju 13. Sen insåg jag... :meh:
1. Paddington
2. Idahoe
3. LenaH
4. Mirtai
5. quarter4ever
6. Hedinn
6. Lobelia
7. Snurrfian
8. Niyama
9. Killaloe
10. bollen__
11. Ferrari
12. fio
13. cirkus
Vad ni krånglar till det för mig :arghh:

Nåväl.
Niyama hoppas på 3 onda. Jag tror det är väl optimistiskt med tanke på att om det varit bara en deltagare till så hade det "normala" varit 5 onda. Men hoppas kan vi ju :)

Min uppställning såg iallafall ut såhär:

Goda:
Siare (Vickan)
Ängel (Städerskan)
Röstfifflare (Playern)
"Medium" (partydjuret) - 2 rader från goda lyan.
Dramatiska - avslöjar vid sin död 1 bokstav från en ond.
Bybor (paradisdeltagare)

Goda lyan - får skicka totalt 2 rader till mediet och lägga totalt 2 röster (ej samtidigt och ej vid avgörande lynch)

Onda lyan:
Farmendeltagare
Paolo Roberto - kan eliminera en röst och "förenkla" en sia (till resultat ond/god).
Farmen-Christina - kan försöka sno ett beskydd.

14 deltagare
5 goda specialroller varav 2 begränsade (medium och dramatiska).
God lya med totalt 4 möjligheter att påverka.
2 onda roller som ingår i onda lyan.

Min gissning är på 4 onda 10 goda, eftersom en del goda roller är begränsade.
 
jag funderar lite på detta med rollfördelningen å vet inte om lyan är såå stark ändå. Visserligen saknas spionen så det finns ingen som vet vad som händer i kulisserna vilket är en nackdel och försvårar för goda sidan att hitta varandra. Men ser man till förmågan att siaren bara ser ond/eller god så spelar det ingen större roll i den här leken. Alla onda är i lyan och ingår i vinstvillkoren så alla måste bort, sedan spelar det ingen roll om de råkar ha en specialförmåga el inte. Så får siaren svaret "ond" så vet siaren att personen är ulv.

Visserligen har ulvarna ett "säkert käk" som Niyama skriver, men det förutsätter att de hittar just den som ängel skyddat vid just det käket, sedan är förmågan borta. Eftersom vi inte har någon spion med så funderar jag över om inte röstfifflet som ulvarna kan göra vid ngt avgörande tillfälle är det som kan ställa till mest eftersom ingen vet om det varit själva röstfifflaren eller ulven som varit framme (om bägge skulle vara kvar i leken)

Jag hoppas att det bara är tre onda men samtidigt låter det lite lite när det är 14 deltagare så jag utgår nog från 4 ulvar tills någon överbevisar mig.
 
Startfråga!!

För att få igång leken lite..

Om du skulle varit med i en dokusåpa- vilken hade du valt och varför? (Även nedlagda är helt ok!) :)

(Alla PM ska vara ute- har du inte fått så skriv till mig!)
Alltså, det kan ju vara rätt underhållande att titta på dokusåpor ibland när man inte har nåt bättre för sig, och förfasas över alla hemska deltagare :p men bevare mig för att vara med själv! :crazy:

Visserligen skulle jag aldrig i livet vara med i en dejtingsåpa, men OM jag skulle det så vore Dating in the Dark en underhållande twist att ha mig med i tänker jag :D

Första omgången av Robinson hade kunnat vara kul om jag tålde sol, folk visste inte vad som väntade riktigt och en gratis bantningskur ;)

Annars någon där man inte förnedras så förskräckligt mycket och kan vinna mer än bara pengar. Typ the Apprentice eller kanske Masterchef (om jag kunnat laga mat ordentligt och inte vore allergisk mot en massa dvs :p one can dream).

Om uppgiften innefattade all reality-tv så hade jag gärna varit med på Escape to the Country (om jag haft snuskigt mycket pengar då). Få hjälp av en trevlig karl att köpa ett fint gammalt hus på den brittiska landsbygden - ja tack! :D
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 826
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 165
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 785
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 505
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp