Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

Lenis

Trådstartare
Välkomna!!

Tema:


Paradise Hotel - Farmen edition

Skarmavbild-2016-09-06-kl.-17.32.482-1024x528.jpg



Ja ni vet hur det är. Sverige är grått o trist och slaskigt, och det är fasen skitsvårt att bli känd på vägen till jobbet eller plugget, och ingen vill veta var man köpt sin tröja. Men för ett gäng lyckliga (..?) bär det av till soligare breddgrader för att spela in Paradise Hotel. De har fått sälja sin själ och en och annan farmor i intervjuerna men nu är de på väg- fame, fortune och barturnéer, here we come!

(Dock är det ju det där med den svenska avundsjukan, för hemma i norr spelades det in Farmen och där satt de och frös i sina koftor i den så kallade svenska ”sommaren”.. och oroas nu över hur tittarsiffrorna egentligen kommer bli. Det här är ju inte ok!! Vem kommer vilja intervjua dem i Hänt Extra om nya säsongen av Paradise slår? Ett gäng av de mest hängivna deltagarna smyger med på planet till solen för att sabotera..)

Spelet kan börja!


Här gäller följande..

-LL (dvs undertecknad) är allsmäktig.
-Hintar är förbjudet och kan straffa den egna sidan!
-Aktivitetskrav: någon form av teori ska levereras varje dag, liksom en röst. Teorier/tankar bör efter dag 1 levereras om åtminstone 2 olika deltagare. Missar man DL bör man skriva hur man hade tänkt rösta för att underlätta för övriga.
-Följer man inte kraven kan man kickas från leken.
-Jag tillåter inte BOPar, jag vet att det kan vara svårt första dagen men jag välkomnar hellre vansinnigt långsökta teorier, använd er fantasi...
-under leken bör man inte ha någon av spelarna på ignore
-tänk på att inte vara så pipiga som er kära LL ;)- det är en lek, ta inte åt er om nån verkar grinig, håll god ton och kom ihåg att allt bara är på skoj!

Onda vinner när de är fler än goda, goda vinner när onda är döda!

Pm från specialroller ska in till mig INNAN DL. Kommer de efter räknas de inte för den dagens DL.
Frågor om rollen, PMa gärna!

Röster läggs i fetstil i form av ”Lenis röstar på XXX”
DL för dag sker kl 21.30 och natt 10.00 (påföljande dag) om inget annat skrivs i tråden!

Första DL måndag kväll!!

(
skriv inte här innan ni fått era roller i PM!)
 
LL: Lenis

1. Paddington
2. Idahoe
3. LenaH
4. Mirtai
5. quarter4ever
6. Hedinn
6. Lobelia
7. Snurrfian
8. Niyama
9. Killaloe
10. bollen__
11. Ferrari
12. fio
13. cirkus

Roller

Goda:

Vickan Silvstedt -
låtsas vara bimbo som är inhyrd för extra glamour. Är i själv verket en kvinna med koll som investerat pengar för att det här ska bli Årets Tv-succé och försöker ha mycket noggrann koll på sina deltagare- vi kallar henne siare helt enkelt!

Städerskan -
tycker hela programidén är ganska vedervärdig men tycker synd om deltagarna som hon tycker utnyttjas. Kan varje natt ta lite extra hand om någon och då kommer inte Farmenfolket åt vederbörande. (ängel)

Playern -
Charmig som få och med siktet inställt på mello nästa år.. eller kanske ett omslag på nån cool träningstidning! Lyckas få sin vilja fram lite väl ofta och kan därför smussla med en extra röst vid varje lynch (PMas LL innan dag-DL.. aka röstfifflare)

Partydjuret -
shots shots shots! Bangar aldrig en partykväll och ser hela projektet som ett strålande tillfälle att få gratis sprit OCH kanske få hänga med på barturné efter- med MER sprit! Lyckas ofta slockna på de mest konstiga ställen och lyckas då även snappa upp lite info. Men i dimmorna kan det vara svårt att hålla reda på vad det är man fått för info.. (variant på medium- kan få en inforad från goda lyan vid två tillfällen)

Den dramatiska -
gillar att bråka för att få uppmärksamhet, gråter om det finns en kamera i närheten, gillar att säga provocerande saker och är lite allmänt odräglig. Men man måste ju JOBBA för att bli kändis! Jobbar faktiskt så hårt att om vederbörande åker ut återfinns en bokstav i vederbörandes rum- och den bokstaven finns i en Farmendeltagares namn.. (LL väljer)

Okänt antal paradisdeltagare (bybor)

God lya - när man som god dött kan man gå vidare till den goda lyan där man får diskutera fritt och kan skicka en rad till partydjuret eller lägga en röst vid lynch. (Får ej användas vid avgörande lynch, får användas max 2 ggr.)

Onda:

Paolo Roberto-
den ilsknaste av Farmenfolket. Kan en gång under leken eliminera en röst vid lynchning (PMas LL innan dag-DL) och en gång påverka siarens sia så att den som kollas bara visas som ond eller god.

Farmen-Christina- Kan vid ett tillfälle försöka sno ängelns beskydd. Gissar då vem som blivit skyddad och om det stämmer förloras skyddet den natten (PMas LL innan natt-DL).


Farmenfolk av okänt antal


 
Har hittat hit!!

Är det nu man ska berätta att man gått i samma skola som Vickan och att hon svarade "Kungen" på frågan om vem hon allra helst ville träffa när hon tävlade i Fröken Sverige..... :angel:
 
God lya - när man som god dött kan man gå vidare till den goda lyan där man får diskutera fritt och kan skicka en rad till partydjuret eller lägga en röst vid lynch. (Får ej användas vid avgörande lynch, får användas max 2 ggr.)

Får goda lyan spioninfon för varje natt?

Paolo Roberto- den ilsknaste av Farmenfolket. Kan en gång under leken eliminera en röst vid lynchning (PMas LL innan dag-DL) och en gång påverka siarens sia så att den som kollas bara visas som ond eller god.

Farmen-Christina- Kan vid ett tillfälle försöka sno ängelns beskydd. Gissar då vem som blivit skyddad och om det stämmer förloras skyddet den natten (PMas LL innan natt-DL).

Ingår dessa i lyan?
 
Startfråga!!

För att få igång leken lite..

Om du skulle varit med i en dokusåpa- vilken hade du valt och varför? (Även nedlagda är helt ok!) :)

(Alla PM ska vara ute- har du inte fått så skriv till mig!)
 
Får goda lyan spioninfon för varje natt?

Ingår dessa i lyan?

De får ingen spioninfo i lyan utan får klara sig på det de kan & tror :) (Det är i första hand här jag kommer kompensera om någon god faller ifrån en bit in i leken tex.)

All onda roller sitter i lyan.
 
14 deltagare - vanligtvis 4 onda då men med tanke på att goda lyan inte är så tung i denna lek, inte så många goda specialroller och att ulvarna har lite extraförmågor och ett säkert käk hoppas jag på 3 onda.
 
Startfråga!!

För att få igång leken lite..

Om du skulle varit med i en dokusåpa- vilken hade du valt och varför? (Även nedlagda är helt ok!) :)

(Alla PM ska vara ute- har du inte fått så skriv till mig!)
True Talent (om jag hade kunnat sjunga då:o )
bara för att bli coachad av antingen Tommy Körberg eller Danny Saucedo
Tyckte de var bra coacher båda två :)
 
Om man har noll koll på dokusåpor då? Jag får nog googla mig fram.

Det gjorde jag :angel:

*kl*
Jag kollade på listan på wikipedia och det fanns en som heter "Miljonärerna", låter som man har eller kan vinna några miljoner och det hade varit schyst, då därför väljer jag det.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 897
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 382
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 973
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 710
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp