Bukefalos 28 år!

Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

Eftersom vi inte har någon spion med så funderar jag över om inte röstfifflet som ulvarna kan göra vid ngt avgörande tillfälle är det som kan ställa till mest eftersom ingen vet om det varit själva röstfifflaren eller ulven som varit framme (om bägge skulle vara kvar i leken)
Eller goda lyan som också kunde lägga extraröst två gånger (dock inte i avgörande lynch)
 
Om uppgiften innefattade all reality-tv så hade jag gärna varit med på Escape to the Country (om jag haft snuskigt mycket pengar då). Få hjälp av en trevlig karl att köpa ett fint gammalt hus på den brittiska landsbygden - ja tack! :D
Åhhh, om allt räknas som dokusåpa så ändrar jag mig! Jag vill vara med i The Amazing Race!!!!! :bump::bump:
Tänk att få resa runt hela världen å få se och uppleva så mycket!!

Men ngn annan får gärna ta hand om bungyjumpen å övriga utmaningar där min höjdrädsla sätter stopp :p
 
Åhhh, om allt räknas som dokusåpa så ändrar jag mig! Jag vill vara med i The Amazing Race!!!!! :bump::bump:
Tänk att få resa runt hela världen å få se och uppleva så mycket!!

Men ngn annan får gärna ta hand om bungyjumpen å övriga utmaningar där min höjdrädsla sätter stopp :p
Ooh, ja eller expedition impossible :D
Men jag tror inte de räknas som dokusåpor egentligen... :meh:
 
Hm, vilken dokusåpa skulle jag vilja vara med i?

Tänker att jag vill vara någonstans där det iaf är varmt och skönt om jag nu ska plågas, så en av de första säsongerna av Robinson kanske? Eller Villa Medusa?

Om det inte vore så ohälsosamt skulle jag välja biggest looser i USA. Dels för att få gå ner i vikt, men också få träna hårt och få hjälp med det. Men som sagt, det är ju inte så hälsosamt att banta så :meh:
 
Jag håller med om det som konstaterats att det är mycket som kan hända dolt i kulisserna - och avsaknaden av spion gör det inte lättare. Jag misstänker att jag kommer bli mer förvirrad än vanligt pga dessa omständigheter.

Tror inte det är fler än 4 onda. Så kommer utgå från det :)
 
Jamen Amazing race! Självklart skulle @Paddington komma på den bästa, den skulle jag verkligen kunna tänka mig att söka till, syrran och jag hade långt gående planer för att kolla om man kunde vara med i den amerikanska. Jag kan hoppa åt dig paddington om du äter, där skulle jag ha svårast! :D
 
Nu har jag vaknat och läst igenom.


En fråga till @Lenis vad är det för rad goda lyan får skicka? Du skrev att de inte får tillgång till spioninfon, väljer de att en rad därifrån ska skickas ändå eller får de skriva en egen rad av nåt slag?

De får skriva en egen. Typ "Vi tror att X är ond" eller vad som. Beror ju på vilka som hamnar i lyan vad de kan tänkas säga och ha för info :) Därav jag överlåter till lyan att fixa med röster eller skicka rad, de får göra det som känns nyttigast.
 
Men ser man till förmågan att siaren bara ser ond/eller god så spelar det ingen större roll i den här leken.
Fast det gör den ju inte? Utan är en vanlig siare som får veta rollen
Men att Paol Roberto EN gång gör att den bara får veta ond/god?
Klipper in rollbeskrivningarna:
Paolo Roberto- den ilsknaste av Farmenfolket. Kan en gång under leken eliminera en röst vid lynchning (PMas LL innan dag-DL) och en gång påverka siarens sia så att den som kollas bara visas som ond eller god.

Vickan Silvstedt - låtsas vara bimbo som är inhyrd för extra glamour. Är i själv verket en kvinna med koll som investerat pengar för att det här ska bli Årets Tv-succé och försöker ha mycket noggrann koll på sina deltagare- vi kallar henne siare helt enkelt!
 
Fast det gör den ju inte? Utan är en vanlig siare som får veta rollen
Men att Paol Roberto EN gång gör att den bara får veta ond/god?
Klipper in rollbeskrivningarna:
@Paddington fast det var kanske precis så du menade när jag nu läste igenom ditt inlägg igen?
Jag uppfattade att du menade att siaren alltid skulle se endast ond/god
Men att du nog menade att just den förmågan hos Paolo Roberto inte gör varken till eller från för siaren? Eftersom svaret ond i denna leken = ingår i lyan oavsett förmåga eller inte? :)
Och god så vet den ju att den inte är i lyan?
 
@Paddington fast det var kanske precis så du menade när jag nu läste igenom ditt inlägg igen?
Jag uppfattade att du menade att siaren alltid skulle se endast ond/god
Men att du nog menade att just den förmågan hos Paolo Roberto inte gör varken till eller från för siaren? Eftersom svaret ond i denna leken = ingår i lyan oavsett förmåga eller inte? :)
Och god så vet den ju att den inte är i lyan?

Så tolkade jag @Paddington

Det påverkar ju inte leken lika mycket som i de fall där den är ond utanför lyan eller på andra sätt inte räknas in i vinstvillkoren t.ex. eller i de fall där någon bara visas som bybo, oavsett roll
 
Känner mig kränkt över att jag skulle vara ond! :cautious: :mad::rage:
680.jpg


Känns det bättre?
 
Så sakteliga börjar leken komma igång. Några av oss funderar över antalet onda - 3-5 där 4 verkar vara hetaste budet.
Några funderar lite över de olika rollernas funktioner.
Men fortfarande finns det inte mycket att ta på som inte är OT/tema-baserat. Och jag måste rösta inom 3 timmar :arghh: Så känn er fria att skriva misstänkta saker! :D
 
Får väl ta och göra det :D

Har inte sett just Tjockholmen, men tycker ofta de svenska varianterna är så otroligt larviga jämfört med orginalet. Därför valde jag biggest looser i USA och inte i Sverige
Tjockholmen känns mycket mer humant och stöttande tycker jag :) Och just att det fokuserade på individuell framgång istället för att rösta ut folk känns rätt så sympatiskt när det handlar om viktminskning :)
 
Men fortfarande finns det inte mycket att ta på som inte är OT/tema-baserat. Och jag måste rösta inom 3 timmar :arghh: Så känn er fria att skriva misstänkta saker! :D
Jag tycker nog ändå att temat kan vara värt att uppmärksamma! Jag menar, vi är i en dokusåpa för att bli kända och så är det många som inte har koll på dokusåpor :eek: Är inte det misstänkt? Jag tänker att en ju behöver ha koll på hur en ska utmärka sig på bästa sätt för att kunna bli en riktig kändis! :D
 
Jag tycker nog ändå att temat kan vara värt att uppmärksamma! Jag menar, vi är i en dokusåpa för att bli kända och så är det många som inte har koll på dokusåpor :eek: Är inte det misstänkt? Jag tänker att en ju behöver ha koll på hur en ska utmärka sig på bästa sätt för att kunna bli en riktig kändis! :D

Då tycker jag det är mer misstänkt att @Idahoe vill att vi andra ska göra något misstänkt! Är det för att hon sitter i lyan och vet vilka som är onda och därmed har svårt att hitta på teorier? ;)
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 497
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 891
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 535
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 176
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp