Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok. Här har det inte hänt mycket. Jag ska jobba några timmar, borde komma hem före DL. Men för att vara på den säkra sidan så röstar jag nu.

Blacksmithfarm röstar på Lilltess


För hon var först med att kommentera att detta skulle vara en lek med bara goda + att hon på min kommentar svarar "Japp, vi röjer hela lyan" - en ulv som sticker ut hakan kanske?
 
Nu har jag hittat hit! :) Är med på budgivning om drömhuset så antingen är jag depp eller superglad närmaste dygnet så håll tummarna för mej :love:

En röst inkommen, klassisk förstadagsröst, säger inte mkt om den just precis nu. I övrigt inget av substans.

En fråga som jag lägger öppet ifall nån annan inte heller fattar:
"Lösmynt spion – får första natten veta allas val. Därefter har spionen så svårt att hålla tyst att hen väljer ut spelare som får ta del av hela informationen."

Innebär det att spionen bara får veta allas val första natten (antar inte men det står bara första natten)? Och innebär det sedan att hen väljer olika spelare varje dag som får dela infon eller bara en som får veta allt hela tiden (står bara spelare i obestämd form)? Och kommer isf vederbörande fortsätta få veta om spionen dör? Eller innebär det att spionen inte själv får veta sedan utan bara den hen skvallrat för? Och sista frågan, måste spionen välja nån som får veta, dvs är det tvingande?

Nu får jag säkert röster på mig bara för att jag frågar och det är lätt att rösta på det men d får vara så isf, måste ju vara klarlagt tycker jag.
 
Nu har jag hittat hit! :) Är med på budgivning om drömhuset så antingen är jag depp eller superglad närmaste dygnet så håll tummarna för mej :love:

En röst inkommen, klassisk förstadagsröst, säger inte mkt om den just precis nu. I övrigt inget av substans.

En fråga som jag lägger öppet ifall nån annan inte heller fattar:
"Lösmynt spion – får första natten veta allas val. Därefter har spionen så svårt att hålla tyst att hen väljer ut spelare som får ta del av hela informationen."

Innebär det att spionen bara får veta allas val första natten (antar inte men det står bara första natten)? Och innebär det sedan att hen väljer olika spelare varje dag som får dela infon eller bara en som får veta allt hela tiden (står bara spelare i obestämd form)? Och kommer isf vederbörande fortsätta få veta om spionen dör? Eller innebär det att spionen inte själv får veta sedan utan bara den hen skvallrat för? Och sista frågan, måste spionen välja nån som får veta, dvs är det tvingande?

Nu får jag säkert röster på mig bara för att jag frågar och det är lätt att rösta på det men d får vara så isf, måste ju vara klarlagt tycker jag.
Som det brukar vara med en lösmynt spion så får spionen själv infon efter första natten. Sen får spionen inte själv någon mer info, utan får varje natt välja en deltagare som ska få den (i princip ny varje natt, brukar finnas regler om hur ofta den får ge till en som fått tidigare). När spionen dör har den ingen spioninfo att ge bort längre, utan den måste alltid göra ett aktivt val för att någon ska få spioninfo.

Hoppas det blev klarare så, och LL får rätta mig om något jag skrev inte gäller för denna leken. :)
 
Nu har jag hittat hit! :) Är med på budgivning om drömhuset så antingen är jag depp eller superglad närmaste dygnet så håll tummarna för mej :love:

En röst inkommen, klassisk förstadagsröst, säger inte mkt om den just precis nu. I övrigt inget av substans.

En fråga som jag lägger öppet ifall nån annan inte heller fattar:
"Lösmynt spion – får första natten veta allas val. Därefter har spionen så svårt att hålla tyst att hen väljer ut spelare som får ta del av hela informationen."

Innebär det att spionen bara får veta allas val första natten (antar inte men det står bara första natten)? Och innebär det sedan att hen väljer olika spelare varje dag som får dela infon eller bara en som får veta allt hela tiden (står bara spelare i obestämd form)? Och kommer isf vederbörande fortsätta få veta om spionen dör? Eller innebär det att spionen inte själv får veta sedan utan bara den hen skvallrat för? Och sista frågan, måste spionen välja nån som får veta, dvs är det tvingande?

Nu får jag säkert röster på mig bara för att jag frågar och det är lätt att rösta på det men d får vara så isf, måste ju vara klarlagt tycker jag.

Som det brukar vara får spionen välja en spelare varje natt som får info. Det kan vara samma eller en ny varje natt, beroende på vad spionen vill. När spionen dör försvinner infon. Men @Habina kan klargöra hur det är här
 
Nu har jag hittat hit! :) Är med på budgivning om drömhuset så antingen är jag depp eller superglad närmaste dygnet så håll tummarna för mej :love:

En röst inkommen, klassisk förstadagsröst, säger inte mkt om den just precis nu. I övrigt inget av substans.

En fråga som jag lägger öppet ifall nån annan inte heller fattar:
"Lösmynt spion – får första natten veta allas val. Därefter har spionen så svårt att hålla tyst att hen väljer ut spelare som får ta del av hela informationen."

Innebär det att spionen bara får veta allas val första natten (antar inte men det står bara första natten)? Och innebär det sedan att hen väljer olika spelare varje dag som får dela infon eller bara en som får veta allt hela tiden (står bara spelare i obestämd form)? Och kommer isf vederbörande fortsätta få veta om spionen dör? Eller innebär det att spionen inte själv får veta sedan utan bara den hen skvallrat för? Och sista frågan, måste spionen välja nån som får veta, dvs är det tvingande?

Nu får jag säkert röster på mig bara för att jag frågar och det är lätt att rösta på det men d får vara så isf, måste ju vara klarlagt tycker jag.

Första natten får spionen all info, sedan får hen ingen info alls. Spionen får välja olika spelare för info eller samma, men inte samma två dagar i rad. Den spelare spionen väljer, får all info vid det tillfället.

Om spionen dör får ingen info och spionen måste välja någon, om spionen missar att välja lottar den allsmäktige LL. :D
 
Läst igenom leken och änsålänge är den rätt kort & smidig.

Både @Lilltess och @cirkus undrar om det är en lek utan onda. @Blacksmithfarm påpekar att dom båda har frågat det och undrar ifall det är för att dom måhända är onda och vill framstå som oskyldiga med sina kommentarer. Lilltess säger att hon påpekade det just för att @Habina är lekledaren och hon har tidigare pratat om att ha en lek helt utan onda, att det dessutom är en dold rollista gör att det ter sig komiskt.

BSF lägger den första rösten på Lilltess.

@quarter4ever hänvisar till rollistan som visar att rollerna Välsignad (överlever en ulvattack) och att Ängeln finns med (kan skydda en deltagare varje natt). Där har hon en poäng, det låter ju onekligen som att det är ulvar med i denna ULVlek :D

Bollen_ räknar på rollerna. Kommer fram till att det inte borde vara fler än 3 onda med tanke på hemligt vinstvillkor och hemliga roller.

Så ja, inget som känns misstänkt ännu i mina ögon, :)
 
Jag väntade mig nästan att få bsf's röst på mig.

Jag har grubblat lite på hennes kommentar och undrar faktiskt inte om hon själv är en ond och högg på våra kommentarer för att gömma sig bakom det. En god bsf känns inte som någon som hugger så fort på något inför första DL.

Min röst kommer förmodligen hamna på henne idag och det hade den gjort även om hon inte valt att rösta på just mig.

Annars har jag inget om någon annan just nu men det är ju flera som precis bara har hittat hit!
 
Jag väntade mig nästan att få bsf's röst på mig.

Jag har grubblat lite på hennes kommentar och undrar faktiskt inte om hon själv är en ond och högg på våra kommentarer för att gömma sig bakom det. En god bsf känns inte som någon som hugger så fort på något inför första DL.

Min röst kommer förmodligen hamna på henne idag och det hade den gjort även om hon inte valt att rösta på just mig.

Annars har jag inget om någon annan just nu men det är ju flera som precis bara har hittat hit!
Fast varför skulle hon vara ond för det? Hon behövde ju rösta, vad skulle hon annars ha "huggit på", tänker du, eftersom du själv inte heller reagerat på något annat?
 
Fast varför skulle hon vara ond för det? Hon behövde ju rösta, vad skulle hon annars ha "huggit på", tänker du, eftersom du själv inte heller reagerat på något annat?

Fast hon röstade ju inte i sitt första inlägg där jag tyckte att hon högg. Det är inte rösten jag tycker är skum utan att hon hoppar in och hugger, försvinner i ett dygn och lägger sedan sin röst.

Förstår att man inte kan lägga en röst på någon som endast skrivit "hittat hit", det kan ju även jag inte göra?
 
En röst lagd och lite funderingar kring spionen. Inte så mycket action här idag. Iofs lätt att läsa ikapp då! :)
 
Nu har jag kommit hem och får väl säga som flera andra att det inte hänt särskilt mycket än

Det enda är väl att BSF och Lilltess verkar krocka lite .
Känns som att det är antingen två goda som misstänker varandra eller en ond och en god :idea:
Det känns inte lika troligt att det skulle vara 2 onda som det känns för mig iaf ( om det nu inte finns en eller flera utanför lyan förstås:confused: )

En reflektion vad det gäller den "dolda" rollistan så har jag noterat att det egentligen mest verkar handla om vilka onda roller som finns i leken då INGA av de är specificerade:crazy:
Då de roller som finns uppräknade är traditionellt goda roller med skills
Så det känns som att det är vilka onda roller som finns är det som kan göra det ovisst ?

Eller så är LL som alla andra LLs ond:p
Tänker här på att det faktiskt inte står egentligen vad det gäller den lösmynte spionen och siarlärlingen att de faktiskt är goda?:idea: Man kan ju anta det- men LL är ju rätt.... vag .... och dessutom verkar hon inne på att leken kan ta slut innan helgen så jag tänker inte förutsätta något egentligen

Detta kan vara en totalt Q-virrig tanke men tänkte att jag skriver den ändå. Om inte annat så kan det ju få igång leken lite tänker jag :D

De andra rollerna jag tog upp förut ängel och välsignad känns ju mer som att de skulle vara goda då de ju per definition skyddar mot käk .
 
Nu har jag kommit hem och får väl säga som flera andra att det inte hänt särskilt mycket än

Det enda är väl att BSF och Lilltess verkar krocka lite .
Känns som att det är antingen två goda som misstänker varandra eller en ond och en god :idea:
Det känns inte lika troligt att det skulle vara 2 onda som det känns för mig iaf ( om det nu inte finns en eller flera utanför lyan förstås:confused: )

En reflektion vad det gäller den "dolda" rollistan så har jag noterat att det egentligen mest verkar handla om vilka onda roller som finns i leken då INGA av de är specificerade:crazy:
Då de roller som finns uppräknade är traditionellt goda roller med skills
Så det känns som att det är vilka onda roller som finns är det som kan göra det ovisst ?

Eller så är LL som alla andra LLs ond:p
Tänker här på att det faktiskt inte står egentligen vad det gäller den lösmynte spionen och siarlärlingen att de faktiskt är goda?:idea: Man kan ju anta det- men LL är ju rätt.... vag .... och dessutom verkar hon inne på att leken kan ta slut innan helgen så jag tänker inte förutsätta något egentligen

Detta kan vara en totalt Q-virrig tanke men tänkte att jag skriver den ändå. Om inte annat så kan det ju få igång leken lite tänker jag :D

De andra rollerna jag tog upp förut ängel och välsignad känns ju mer som att de skulle vara goda då de ju per definition skyddar mot käk .

Det kanske inte ens finns en lya? Bara onda utanför lyan typ, med massa onda skills :nailbiting:
 
Jag måste åka in till förlossningen på koll, hypernervös men ska nog vara lugnt egentligen hoppas vi.

Måste därför kasta en röst o hade inget nytt kommit fram som känts smet skumt hade jag röstat så här:

Lenis röstar på lillTess

Tycker hon reagerar lite oväntat på rösten hon fick och jag hänger inte med på hennes tankar om bsf.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 891
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 547
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 636
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 281
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp