Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag kommit hem och får väl säga som flera andra att det inte hänt särskilt mycket än

Det enda är väl att BSF och Lilltess verkar krocka lite .
Känns som att det är antingen två goda som misstänker varandra eller en ond och en god :idea:
Det känns inte lika troligt att det skulle vara 2 onda som det känns för mig iaf ( om det nu inte finns en eller flera utanför lyan förstås:confused: )

En reflektion vad det gäller den "dolda" rollistan så har jag noterat att det egentligen mest verkar handla om vilka onda roller som finns i leken då INGA av de är specificerade:crazy:
Då de roller som finns uppräknade är traditionellt goda roller med skills
Så det känns som att det är vilka onda roller som finns är det som kan göra det ovisst ?

Eller så är LL som alla andra LLs ond:p
Tänker här på att det faktiskt inte står egentligen vad det gäller den lösmynte spionen och siarlärlingen att de faktiskt är goda?:idea: Man kan ju anta det- men LL är ju rätt.... vag .... och dessutom verkar hon inne på att leken kan ta slut innan helgen så jag tänker inte förutsätta något egentligen

Detta kan vara en totalt Q-virrig tanke men tänkte att jag skriver den ändå. Om inte annat så kan det ju få igång leken lite tänker jag :D

De andra rollerna jag tog upp förut ängel och välsignad känns ju mer som att de skulle vara goda då de ju per definition skyddar mot käk .
Tänkte inte ens på det men du har ju rätt. Det står ju faktiskt inte om de rollerna är onda eller goda! :nailbiting:
Men det vore lite besvärligt om de var onda. Om det nu inte finns något motsvarande som ger goda info isåfall.

Tänkte också att undra om alla ulvar är i lyan då vet de ju iaf alla goda. Så det känns som att det skulle kunna vara någon ond utanför? För att göra det svårare för ulvarna också tro?
 
Tänkte inte ens på det men du har ju rätt. Det står ju faktiskt inte om de rollerna är onda eller goda! :nailbiting:
Men det vore lite besvärligt om de var onda. Om det nu inte finns något motsvarande som ger goda info isåfall.

Tänkte också att undra om alla ulvar är i lyan då vet de ju iaf alla goda. Så det känns som att det skulle kunna vara någon ond utanför? För att göra det svårare för ulvarna också tro?
ja men lite så faktiskt!
Ond spion utanför lyan finns ju tex? Ond siare med? Som roller i alla anmälningstrådars start menar jag - och inget annat!
De roller som står specade i rollistan ( jag tar klart bort ängel och välsignad där då som jag skrivit innan de borde vara goda per definition då de skyddar mot käk( på natten i ängelns fall och i ren beskrivning mot ulvattack i välsignades fall)
 
ja men lite så faktiskt!
Ond spion utanför lyan finns ju tex? Ond siare med? Som roller i alla anmälningstrådars start menar jag - och inget annat!
De roller som står specade i rollistan ( jag tar klart bort ängel och välsignad där då som jag skrivit innan de borde vara goda per definition då de skyddar mot käk( på natten i ängelns fall och i ren beskrivning mot ulvattack i välsignades fall)
Ja precis jag täntkte också på dem att de finns beskrivna i anmälningstråden så det kan ju faktiskt vara onda men LL utelämnat ordet "ond" före likom..
 
Jag är hemma en kort visit och ska försöka hinna rösta

Jag funderade också på om det fanns någon ond utanför lyan eller om det bara finns vanliga ulvar med eller utan skills(vi har väl etablerat att det inte är leken med bara goda). Jag tror inte att Habina i sin första lek som LL gör det alltför komplicerat och otydligt, obs - det är bara vad jag *tror*.

Jag är lite benägen att hålla med Lilltess om att bsf var snabb att reagera och senare följa upp med en röst - visserligen så fanns inte så mycket annat, men jag noterar ändå båda sakerna. Nästa som händer i leken är att Lenis också röstar på Lilltess, även den rösten lagd i all hast - den får mig i allafall att bli ordentligt fundersam - en andraröst (av bara två lagda) på någon redan i DL1. Svårt kanske att hitta på något annat att rösta på - men om man är god och galet osäker kan man lägga en förtäckt BoP i det läget. (jaja, jag tillhör avdelningen för mes-röstning)

cirkus röstar på Lenis
 
Jag är hemma en kort visit och ska försöka hinna rösta

Jag funderade också på om det fanns någon ond utanför lyan eller om det bara finns vanliga ulvar med eller utan skills(vi har väl etablerat att det inte är leken med bara goda). Jag tror inte att Habina i sin första lek som LL gör det alltför komplicerat och otydligt, obs - det är bara vad jag *tror*.

Jag är lite benägen att hålla med Lilltess om att bsf var snabb att reagera och senare följa upp med en röst - visserligen så fanns inte så mycket annat, men jag noterar ändå båda sakerna. Nästa som händer i leken är att Lenis också röstar på Lilltess, även den rösten lagd i all hast - den får mig i allafall att bli ordentligt fundersam - en andraröst (av bara två lagda) på någon redan i DL1. Svårt kanske att hitta på något annat att rösta på - men om man är god och galet osäker kan man lägga en förtäckt BoP i det läget. (jaja, jag tillhör avdelningen för mes-röstning)

cirkus röstar på Lenis

Ok så du reagerar på BSF som var snabb på att reagera på Lilltess
Och sedan röstar du på på den andra som lägger rösten på Lilltess?:confused:

Ok jag grubblar vidare på den:)
 
Hemma efter jobbet. Har inte hänt så mycket i leken rent kommentarsmässigt, tack och lov.
Reagerar på bsf's röst, men första DL är alltid svår tycker jag.
 
Hemma efter jobbet. Har inte hänt så mycket i leken rent kommentarsmässigt, tack och lov.
Reagerar på bsf's röst, men första DL är alltid svår tycker jag.
Inte hänt så mycket? Om du reagerar på BSFs röst, hur tänker du kring övriga röster och kommentarer kring rösterna? Eller är det enbart BSFs röst du reagerar på?
 
Inte hänt så mycket? Om du reagerar på BSFs röst, hur tänker du kring övriga röster och kommentarer kring rösterna? Eller är det enbart BSFs röst du reagerar på?
Tänker att antingen är BSF ond som röstar på antingen en kollega eller en god. Eller så är BSF god och det är en sedvanlig förtäckt BoP.
Lenis kan vara en ulv som hakar på.
Cirkus likaså.
Summa summarum: Jag vet inte var jag har nån mer än mig själv i nuläget.
 
Tänker att antingen är BSF ond som röstar på antingen en kollega eller en god. Eller så är BSF god och det är en sedvanlig förtäckt BoP.
Lenis kan vara en ulv som hakar på.
Cirkus likaså.
Summa summarum: Jag vet inte var jag har nån mer än mig själv i nuläget.
Fast cirkus röstade ju på Lenis, hur är det att haka på? Tror du att ulvarna går ihop så redan dag 1?
 
Fast cirkus röstade ju på Lenis, hur är det att haka på? Tror du att ulvarna går ihop så redan dag 1?

Öhum ja det har jag erfarenhet av att de kan göra inte bara i DL1 utan också i flera därpåföljande lynchar faktiskt :p

Sedan så fattar jag hur du menar med cirkus röst på Lenis/ contra att följa med . Men i ledet innan så är det inte så skumt att se att lenis skulle kunna vara en ulv som hakar i BSF röst faktiskt ?
 
Öhum ja det har jag erfarenhet av att de kan göra inte bara i DL1 utan också i flera därpåföljande lynchar faktiskt :p

Sedan så fattar jag hur du menar med cirkus röst på Lenis/ contra att följa med . Men i ledet innan så är det inte så skumt att se att lenis skulle kunna vara en ulv som hakar i BSF röst faktiskt ?
Ja, men det är du, du är speciell. :D Jag vet att det kan hända, men det är inget jag ser som det mest troliga scenariot som känns rimligt att rösta efter. Det är ju dock inget jag utesluter och gör att jag godförklarar folk för, det är en annan femma.

Tanken att Lenis kan följa BSFs röst som ulv ser jag inte som omöjlig, men det utan att BSF behöver vara ulv (i min värld är det betydligt mindre troligt i det scenariot). Enligt @hemlig är ju dock Lenis röst misstänkt pga att hon tror att BSF är ulv, vilket för mig är något jag inte fullt hänger med i.
 
Bara för att jag inte ska råka somna och missa att rösta.

hemlig röstar på Hedinn då jag tycker att hon bara frågar si och så hur folk menar, men har själv inte lagt nån röst än. Det tycker jag är mer misstänkt än att BSF lägger första rösten och att folk följer.
 
Bara för att jag inte ska råka somna och missa att rösta.

hemlig röstar på Hedinn då jag tycker att hon bara frågar si och så hur folk menar, men har själv inte lagt nån röst än. Det tycker jag är mer misstänkt än att BSF lägger första rösten och att folk följer.

Feta rösten! :)
 
Eftersom er eminenta LL totalt glömt bort att hon ser på tv på onsdagar (ser aldrig på tv...), så kommer resultatet av lynchen gå fortare om någon kan vara snäll och göra en röstlista.

Det kan även rendera en guldstjärna som KAN ge fördel i leken. Eller inte. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 891
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 547
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 629
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 281
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp