Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, men det är du, du är speciell. :D Jag vet att det kan hända, men det är inget jag ser som det mest troliga scenariot som känns rimligt att rösta efter. Det är ju dock inget jag utesluter och gör att jag godförklarar folk för, det är en annan femma.

Tanken att Lenis kan följa BSFs röst som ulv ser jag inte som omöjlig, men det utan att BSF behöver vara ulv (i min värld är det betydligt mindre troligt i det scenariot). Enligt @hemlig är ju dock Lenis röst misstänkt pga att hon tror att BSF är ulv, vilket för mig är något jag inte fullt hänger med i.
oh öh ja
det är ju jag det :angel:

men jag hänger med så sett men jag vet ju inte vart jag har dig heller å andra sidan:p
 
Bara för att jag inte ska råka somna och missa att rösta.

hemlig röstar på Hedinn då jag tycker att hon bara frågar si och så hur folk menar, men har själv inte lagt nån röst än. Det tycker jag är mer misstänkt än att BSF lägger första rösten och att folk följer.
Hur är det misstänkt att ställa frågor? Jag behöver ju förstå hur folk tänker för att ha en möjlighet att hitta onda, att jag ställer frågor betyder ju inte nödvändigtvis att jag misstänker personen i fråga, svaren jag får kan lika gärna tyda på motsatsen.
 
DL 1 21:00
11:41 Blacksmithfarm röstar på Lilltess
17.56 Lenis röstar på lillTess
18.22 cirkus röstar på Lenis
19.40 hemlig röstar på Hedinn


Lilltess: 2
Lenis 1
hedinn 1
 
DL 1 21:00
11:41 Blacksmithfarm röstar på Lilltess
17.56 Lenis röstar på lillTess
18.22 cirkus röstar på Lenis
19.40 hemlig röstar på Hedinn


Lilltess: 2
Lenis 1
hedinn 1
jag vill ha en
4256252.jpg

@Habina
 
Eftersom jag har svårt med DL klockan 21 och läggning av barnen som är innan dess så måste jag rösta nu.

Ferrari röstar på Q
För att hon fjäskar för LL ;) . Dessutom så var hon först med att påpeka att det borde finnas onda i leken med tanke på vissa roller (ängel, välsignad). En ulv som faktiskt vet att det finns onda men som försöker visa sig oskyldig genom att hänvisa till rollistan?
 
Eftersom jag har svårt med DL klockan 21 och läggning av barnen som är innan dess så måste jag rösta nu.

Ferrari röstar på Q
För att hon fjäskar för LL ;) . Dessutom så var hon först med att påpeka att det borde finnas onda i leken med tanke på vissa roller (ängel, välsignad). En ulv som faktiskt vet att det finns onda men som försöker visa sig oskyldig genom att hänvisa till rollistan?
HA jag som precis just nu letade efter dina hela 2(!) inlägg innan detta..
ja jag håller väl med om att jag ville ha en guldstjärna-( vem vill inte ha det - btw?)
Seriöst - så är det inte einstein-nivå på den tanken väl att det borde finnas onda i leken? ( ergo JAG hade den ju? :))
 
DL 1 21:00
11:41 Blacksmithfarm röstar på Lilltess
17.56 Lenis röstar på lillTess
18.22 cirkus röstar på Lenis
19.40 hemlig röstar på Hedinn
20.17 Ferrari röstar på Q


Lilltess: 2
Lenis 1
hedinn 1
Q 1
 
Eftersom jag ofta gör samma typ av röstning som Lenis gjorde gör det nig inte jättemisstänksam. (Menar stressad röst och hugger det mest misstänkta som dykt upp)
 
Även om jag reagerat lite på hemlig då jag inte hängde med i hennes resonemang tidigare, så har jag ändå i åtanke att jag sällan gör det och brukar kunna reagera på henne. Samma sak med Lenis, ja, rösten kan vara en "enkel" från en ond, men det är inte säkert, Lenis brukar inte alltid tänka på samma sätt som jag gör och även där brukar jag därmed kunna reagera utan att det nödvändigtvis betyder något.

Efter att ha gått igenom leken lite är det faktiskt @bollen__ jag reagerar mest på. Några tidigare inlägg om möjliga onda/goda i leken, i övrigt nåt kort konstaterande om att det inte hänt så mycket. Trots små kommentarer om saker har hon uteblivit med tankar kring röster och diskussioner som uppstått under kvällen.

Hedinn röstar på bollen__
 
Diskussionen runt lyan och om de onda är i den, utanför den eller lite av bägge är väldigt intressant! Tror inte heller att det är allt för komplicerat eftersom det utlovades en enkel, basic lek. Så det tänker jag utgå från när det kommer till tänkbara scenarier
 
Den jag reagerar mest på är faktiskt Hemlig. Tycker hennes teori runt Hedinn är svag, det är väl inte så konstigt att fråga hur någon menar?

Mirtai röstar på Hemlig
 
OK
jag har ju verkligen lovat mig själv att inte missa att rösta i lekarna framöver (röständringar är ju inte att missa att rösta -right?)
så presenterar mina tankar så får vi se vilka reaktioner som kommer på dem
så jag tänker så här (hang me or shoot me- typ)
jag är väldigt frågande på hur cirkus tänker ?
vill hon skydda BSF och därför rösta på en som följer hennes röst
Lilltess kan vara god eller en ond som de andra onda försöker skydda?
Lenis kan allltså lika gärna vara ond som god i min bok
Ferraris röst på mig kändes ju inte som en god ferrari skulle göra- eller?
hedinn kan vara vad tusan som helst (as usaual)

grubblar vidare....
 
]DL 1 21:00
11:41 Blacksmithfarm röstar på Lilltess
17.56 Lenis röstar på lillTess
18.22 cirkus röstar på Lenis
19.40 hemlig röstar på Hedinn
20.17 Ferrari röstar på Q
20.39 Hedinn röstar på bollen__
20.41 Mirtai röstar på Hemlig


Lilltess: 2
Lenis 1
hedinn 1
Q 1
bollen__ 1
hemlig 1
 
Blev upptagen i telefon och kunde därför inte komma med så mycket mer.
Jag reagerade på hemlig, kommentaren kring cirkus och att hon skulle hänga på samt att hon röstade på hedinn för att hon ställer frågor..
 
OK
jag har ju verkligen lovat mig själv att inte missa att rösta i lekarna framöver (röständringar är ju inte att missa att rösta -right?)
så presenterar mina tankar så får vi se vilka reaktioner som kommer på dem
så jag tänker så här (hang me or shoot me- typ)
jag är väldigt frågande på hur cirkus tänker ?
vill hon skydda BSF och därför rösta på en som följer hennes röst
Lilltess kan vara god eller en ond som de andra onda försöker skydda?
Lenis kan allltså lika gärna vara ond som god i min bok
Ferraris röst på mig kändes ju inte som en god ferrari skulle göra- eller?
hedinn kan vara vad tusan som helst (as usaual)

grubblar vidare....

Vad är det för reaktioner du vill ha? Jag ville inte missa att rösta och såhär första dygnet har det inte hänt så mycket jag reagerar på. Då var det mest diskussionen om ondas vara eller icke vara som fångade min uppmärksamhet. Svårt första dl. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 497
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 041
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 277
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 815
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp