Bukefalos 28 år!

Diskussionen som Mirtai och cirkus har angående gårdagens lynch tycker jag inte känns så skum, jag köper resonemanget om att det är bättre att en mindre viktig god roll åker än en viktig god. Däremot tycker jag att det är intressant att det inte diskuteras att Pegasus inte heller ändrade sin röst. Det kan ju vara för att han inte varit aktiv efteråt och kanske inte ens märkte utvecklingen igår, men det är värt att notera tänker jag.
anledningen till att iaf jag inte tog upp det var för att jag inte uppfattade att Pegasus var inne vid dl och deltog i diskussionen runt hemliga utebliva räddningsförsök
 
Jag tänker såhär.
Ingen verkar klart siad ond, det borde gått att snappa upp, om nu alla hunnit in, gar inte dubbelkollat det.
Xfie lägger dagens första röst, på Pegasus63. Hon skriver att hon inte är säker och att hon kanske kommer ändra om hon hinner tillbaka.
Jag tänker att den rösten ändå skulle kunna peka på att hon i alla fall inte har någon viktig god roll. Det är alltså inget som solklart pekar på henne som ond. Men tanken på att hon inte bör vara viktig god tillsammans med att hon hänger kvar på Pegasus63 fast hon inte tycker att hennes egen röst är väl underbyggd.
Jag måste rösta nu, såndet får bli såhär.

Blacksmithfarm röstar på xfie

Enligt ovanstående tankar.
 
Röstlista DL2

18:18 xfie röstar på Pegasus63
19:15 Pegasus63 röstar på glömmerallt
LenaH röstar på cirkus
Blacksmithfarm röstar på xfie




Pegasus63 1
glömmerallt 1
Cirkus 1
Xfie 1
 
Jag tänker såhär.
Ingen verkar klart siad ond, det borde gått att snappa upp, om nu alla hunnit in, gar inte dubbelkollat det.
Xfie lägger dagens första röst, på Pegasus63. Hon skriver att hon inte är säker och att hon kanske kommer ändra om hon hinner tillbaka.
Jag tänker att den rösten ändå skulle kunna peka på att hon i alla fall inte har någon viktig god roll. Det är alltså inget som solklart pekar på henne som ond. Men tanken på att hon inte bör vara viktig god tillsammans med att hon hänger kvar på Pegasus63 fast hon inte tycker att hennes egen röst är väl underbyggd.
Jag måste rösta nu, såndet får bli såhär.

Blacksmithfarm röstar på xfie

Enligt ovanstående tankar.
Är det inte viktigare att leta ulvar att rösta på än en som kanske inte har en viktig god roll? Något märkligt resonerat tycker jag att det ändå är :idea:
 
Är det inte viktigare att leta ulvar att rösta på än en som kanske inte har en viktig god roll? Något märkligt resonerat tycker jag att det ändå är :idea:
Reagerade också på resonemanget men tidsbrist, stress och noll att gå på kanske kan förklara?
 
Det finns inte så jätte mycket att gå på. Förra lynchen var svår och det känns ännu svårare idag.

Frågan är. Vilka är mest troliga att käka Niyama?
 
Reagerade också på resonemanget men tidsbrist, stress och noll att gå på kanske kan förklara?
Jag tycker också det är svårt idag så förstår att det inte är enkelt att rösta idag med det som hittills framförts i leken
Edit. Det är väl lika för alla idag utom för ulvarna som nu ju vet att alla andra än de är goda
 
Kan väl bara konstatera att det inte hänt så mycket under dagen förutom att vi klarar oss undan dubbel käk i morgon bitti :banana: :banana:

Förutom Mirtai och cirkus´s lilla "debatt" kring at hemlig inte försökte rädda sig själv är det bara xfie som kommit med lite funderingar kring det som hänt samt en fråga kring spioninfo, och jag finner inget konstigt i någotdera. Hennes röst på mig känns ju fullt rimlig med tanke på min första röst på hemlig igår.

Har inte så mycket att gå på med den här teorien, men har för mig att några deltagare (när de är ulvar) har för vana att om den de röstat på i lynchen klarar sig blir de till käk istället. Absolut ingen bra teori underbyggd med statistik, men eftersom jag snart är färdiglastad och ger mig ut på en 7 timmars tur är jag tvungen att rösta nu.

Pegasus63 röstar på glömmerallt

med stöd i det fetade ovan
Jag reagerar på att pegasus tycker att rösten från xfie lägger en fullt rimlig röst på just pegasus baserat på att pegasus röstade på en god igår.

Mirtai röstar på pegasus för att det känns konstigt att tycka den rösten är rimlig. Det fanns ju noll att gå på igår när pegasus röstade, och jag kan inte se att den rösten är mer eller mindre misttänkt än någon annan?
 
Jag tycker också det är svårt idag så förstår att det inte är enkelt att rösta idag med det som hittills framförts i leken
Edit. Det är väl lika för alla idag utom för ulvarna som nu ju vet att alla andra än de är goda
Kan man inte få typ ett frikort, så man inte behöver rösta i en lynch? Kan användas vid total brist på ngt att gå på eller beslutsångest :p
 
Röstlista DL2

18:18 xfie röstar på Pegasus63
19:15 Pegasus63 röstar på glömmerallt
LenaH röstar på cirkus
Blacksmithfarm röstar på xfie
21.20 mirtai röstar på pegasus





Pegasus63 2
glömmerallt 1
Cirkus 1
Xfie 1
 
Frågan är. Vilka är mest troliga att käka Niyama?
Jag gillar faktiskt den här frågan, för nu blev jag tvungen att tänka till vem/vilka som tycker hon är läskigast ;) att ha efter sig när man är ulv men om det stämmer att hon åkte tidigt även i förra leken så rular det ut mig som brukar ha nån fånig kodex om bla bla. Jag hade nog käkat @hemlig faktiskt om hon inte redan varit död då. Eller mig kanske som jag har för mig har levde länge senast.
 
Det är supersvårt idag tycker jag

Fastnar ändå på @Blacksmithfarm som inte ens verkar rösta på en trolig ulv utan istället en som troligen inte har en viktig god roll?
det känns som hon kan veta att det är en god hon röstar på och det känns inte som en god BSF

qitis röstar på Blacksmithfarm
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 522
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 338
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 081
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 874
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp