Bukefalos 28 år!

Toppen av ulvarna att käka sin kollega, tack för den :up: (ska inte vara för kaxig, jag gjorde ju samma sak när jag satt i lyan förra leken :p)

I övrigt så har väl den goda lyan fått spioninfo och iaf i bästa fall hittat ängeln.

Tänker att det inte går att utläsa så mkt av gårdagens lynch, det var inte många röster som baserades på något i leken. Noterar att bla @cirkus reagerar på att hemlig inte försökte rädda sig själv. Men jag tycker inte heller att det är så konstigt att hon inte ändrade röst, för som hon skrev är ju risken att råka rösta ut en viktig god roll. Hade hemlig varit tex siare eller ängel hade hon ju troligen försökt rädda sig.
 
Toppen av ulvarna att käka sin kollega, tack för den :up: (ska inte vara för kaxig, jag gjorde ju samma sak när jag satt i lyan förra leken :p)

I övrigt så har väl den goda lyan fått spioninfo och iaf i bästa fall hittat ängeln.

Tänker att det inte går att utläsa så mkt av gårdagens lynch, det var inte många röster som baserades på något i leken. Noterar att bla @cirkus reagerar på att hemlig inte försökte rädda sig själv. Men jag tycker inte heller att det är så konstigt att hon inte ändrade röst, för som hon skrev är ju risken att råka rösta ut en viktig god roll. Hade hemlig varit tex siare eller ängel hade hon ju troligen försökt rädda sig.
Jag reagerade och gjorde just den noteringen att hon troligen inte hade en vktig god roll. Hade hon skrikigt högt och ändrat sin egen röst till någon med två röster hade jag troligen också ändrat min röst så hon inte åkt. Mitt resonemang var samma som hennes - hellre en "oviktig" god roll än en viktig god.
 
Jag reagerade och gjorde just den noteringen att hon troligen inte hade en vktig god roll. Hade hon skrikigt högt och ändrat sin egen röst till någon med två röster hade jag troligen också ändrat min röst så hon inte åkt. Mitt resonemang var samma som hennes - hellre en "oviktig" god roll än en viktig god.
Precis, och därför tycker jag inte det är konstigt att du behöll din röst på hemlig.
 
Tyvärr har det inte hänt så mycket som jag hoppades under dagen, och jag antar att det kommer sätta fart lagom till att jag åker, men som det är nu så famlar jag lite i blindo.

Diskussionen som Mirtai och cirkus har angående gårdagens lynch tycker jag inte känns så skum, jag köper resonemanget om att det är bättre att en mindre viktig god roll åker än en viktig god. Däremot tycker jag att det är intressant att det inte diskuteras att Pegasus inte heller ändrade sin röst. Det kan ju vara för att han inte varit aktiv efteråt och kanske inte ens märkte utvecklingen igår, men det är värt att notera tänker jag.

Jag måste dessvärre åka iväg och vet precis som igår inte om jag hinner hem innan DL. Jag skulle behöva lägga en säkerhetsröst nu, ifall det inte blir så, men det är ju ingen som känns skum mer än pga för få inlägg och sådant är ju tråkigt att bygga teorier på. :(

Med brasklappen att det är en otroligt dåligt underbyggd röst som jag kan tänka mig att ändra om det dyker upp något bättre så röstar jag på Pegasus. Han kanske är en ond som lade en förstaröst på en god och sedan satt lugnt i båten när det sedan kom en andraröst. cirkus tycker jag resonerar rimligt, dels angående andrarösten och även i andra avseenden och därför är jag (i alla fall för stunden) mer inne på den första rösten där. Därför:

xfie röstar på Pegasus63
 
Kan väl bara konstatera att det inte hänt så mycket under dagen förutom att vi klarar oss undan dubbel käk i morgon bitti :banana: :banana:

Förutom Mirtai och cirkus´s lilla "debatt" kring at hemlig inte försökte rädda sig själv är det bara xfie som kommit med lite funderingar kring det som hänt samt en fråga kring spioninfo, och jag finner inget konstigt i någotdera. Hennes röst på mig känns ju fullt rimlig med tanke på min första röst på hemlig igår.

Har inte så mycket att gå på med den här teorien, men har för mig att några deltagare (när de är ulvar) har för vana att om den de röstat på i lynchen klarar sig blir de till käk istället. Absolut ingen bra teori underbyggd med statistik, men eftersom jag snart är färdiglastad och ger mig ut på en 7 timmars tur är jag tvungen att rösta nu.

Pegasus63 röstar på glömmerallt


med stöd i det fetade ovan
 
Röstlista DL2

18:18 xfie röstar på Pegasus63
19:15 Pegasus63 röstar på glömmerallt


Pegasus63 1
glömmerallt 1
 
Jag måste ju oxå rösta strax.. har ju inte hänt något direkt. Möjligtvis så kan jag undra varför @Mirtai måste upprepa varför det inte är konstigt att @cirkus la sin röst på hemlig? Försvar? Vad säger det om Mirtai, och vad säger det om cirkus? Antagligen ingenting men jag noterar ändå det.

Xfie har kommit med lite tankar och röstat på pegasus för att han Inte ändrade sin första röst på hemlig men tycker inte det är konstigt att cirkus behöll sin andra röst. Det är ju lite konstigt. Även pegasus verkar tycka det är rimligt vilket känns ännu konstigare 🤔

Pegasus har röstat på GA med en teori som varken känns rimlig eller orimlig egentligen


Sen har ingen mer skrivit något..
 
Jag måste ju oxå rösta strax.. har ju inte hänt något direkt. Möjligtvis så kan jag undra varför @Mirtai måste upprepa varför det inte är konstigt att @cirkus la sin röst på hemlig? Försvar? Vad säger det om Mirtai, och vad säger det om cirkus? Antagligen ingenting men jag noterar ändå det.

Xfie har kommit med lite tankar och röstat på pegasus för att han Inte ändrade sin första röst på hemlig men tycker inte det är konstigt att cirkus behöll sin andra röst. Det är ju lite konstigt. Även pegasus verkar tycka det är rimligt vilket känns ännu konstigare 🤔

Pegasus har röstat på GA med en teori som varken känns rimlig eller orimlig egentligen


Sen har ingen mer skrivit något..
Jag förtydligade det eftersom jag inte riktigt kunde utläsa av Cirkus inlägg om hon höll med i det jag skrev eller försökte förklara det för mig. Så tyckte det var bäst att bara understryka vad jag menade :)
 
  • Gilla
Reactions: fio
Det känns bra att ensamvargen blev käkad. Valet av käk tyder ju på att lyan inte trodde att Niyama hade den rollen. Men eftersom ensamvargen inte hade info så känns det inte troligt att den försökt hinta, känner att jag svamlar, är rätt trött, men ja. Jag försöker väl komma till att jag tror käkvalet inte går att utläsa mycket från.

Ang. Lynchen så läste jag hemlig som att hon inte hade ngt emot att åka ut, vilket verkar stämma, så det håller jag inte emot cirkus heller.

Postar detta sålänge.
 
Jag tycker det är jättesvårt när det finns så lite att gå på.

jag röstade på BSF igår, i brist på bättre. Ser ingen anledning att rösta där idag.

ska försöka läsa allt igen och se vad jag kan hitta
 
Just nu finns det ingen som betett sig direkt skumt och det verkar inte heller som om någon blivit siad ond heller.

Att hemlig inte hade en viktig god roll eller var ond var väl hyfsat tydligt iom att hon som flera noterade inte försökte rädda sig, jag hade väl tippat bybo men häxan var väl kanske inte avgörande i leken ändå.

Synd att Niyama inte hann vara mer aktiv innan hon blev käk men åas hade hon ju ingen aning om vem hon skulle undvika att rösta på eller hinta till ändå så det hade antagligen inte gått att utläsa så mycket av hennes inlägg eller röst om de funnits.

Haha, meningslöst inlägg och jag får väl bara hålla med om att det var jackpot att ensamvargen blev käk, av flera skäl. :D
 
Inte mycket som hänt under dagen

Har ännu inte kommit längre i tanken att jag inte kommer rösta på Mirtai idag pga det jag röstade på igår -hon var bevisligen inte ensamvargen;)

och @cirkus det blev ju bra ändå trots att vi dividerade om ensamvargen igår :D de lyckades minsann käka den:up:
 
Hm. Jag vill att det händer nåt och därför tänker jag rösta nu och sen gå och duscha.

Jag tänker att det finns ändå NÅGON info i leken så jag slänger in en röst på någon för att se vad jag får för respons och kanske då att teoriandet tar fart. JAg har mina skäl till varför jag röstar där jag gör men jag hoppas att det händer nåt.

LenaH röstar på cirkus

Edit: Glömde motivera! :rofl:

För att hon röstade ut den bevisligen goda hemlig igår.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 719
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 616
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 339
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 158
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp