Bukefalos 28 år!

Ja LenaH kunde omöjligt igår veta om Emtherlia är ond eller god. Precis som jag omöjligt då kunde veta om LenaH var ond eller god. Agerandet är detsamma, även om skillnaden är att vi nu vet facit på det ena. Om lotten hade fallit på Emtherlia hade du misstänkt LenaH av samma anledning då och varit fel ute? Precis som du själv misstänker mig för att jag inte la en meningslös förstaröst, trots att du själv gjorde exakt samma sak. Jag tror inte att jag hade blivit mindre misstänkt ifall jag hade lagt en tredjeröst på Artline, med de i princip obefintliga grunder till motiv som fanns (som med alla första dagen) då?
Om du är ulv så visste du att LenaH var god.

@cirkus Jo som jag skrev skulle det kunna göra mig misstänkt, men det drog också igång leken lite.
 
Jag tycker inte röstningen sa någonting om någon O_o

ska man gå på de som lade andra-röster så är det breaktown och hemlig som ska synas men jag vet inte om det säger så mkt. Om ingen vågar rösta på någon som det redan röstats på så blir det ju alltid lottning mellan alla...
 
Jag är fortfarande rädd att det finns en ulv som vill bli misstänkt - och därmed lägger upp en annan spelare till lottning. Ev två goda mot varandra, en en god mot en ulv.
Men hellre ut med den ulven än ingen ulv.

hemlig röstar på breaktown
 
LenaH åkte. Iom hennes roll är det inte konstigt att hon inte räddade sig.
Frågan är om det säger ngt om emtherlia eller Artline?
Den enda möjliga räddningsrösten är Breaktown s röst på lenah, som lägger de tre till lottning.
Vill isf tro att om E eller A är ulv så bör de inte vara psykopat, kanske?
Det känns ju inte troligt att båda skulle vara ulvar, rent statistiskt iaf men lyan kan ha haft otur såklart...
Jag håller med om att det är en möjlig räddningsröst, samtidigt så var det ju 3 stycken var att rösta i det läget. Är break och Artline båda ulvar så borde väl en alibiröst vara mer strategiskt tänker jag. För övrigt så var det ju i det läget bara Art som hade två röster, Emth fick sin efter att Break lagt sin röst.
 
Om du är ulv så visste du att LenaH var god.

@cirkus Jo som jag skrev skulle det kunna göra mig misstänkt, men det drog också igång leken lite.

Ja och om du är ulv så kanske du vet att Artline är god? Precis som alla ulvar vet om alla goda. Min poäng är att jag inte agerade annorlunda än det du jämför med.
 
Jag tycker inte röstningen sa någonting om någon O_o

ska man gå på de som lade andra-röster så är det breaktown och hemlig som ska synas men jag vet inte om det säger så mkt. Om ingen vågar rösta på någon som det redan röstats på så blir det ju alltid lottning mellan alla...
Exakt och det gynnar alltid ulvarna med få röster på varje spelare, då kan de styra röstningen på ett annat sätt.
 
cirkus -röstar på LenaH. Har inte hittat något utstickande just nu i hennes inlägg men vi har ju bara passerat första DL än så vill ändå ha med henne i beräkningarna då hon var med i rösterna hos dom som fick 2 samt att just LenaH visade ju sig vara god.

Breaktown - även hon röstade på LenaH då hon tyckte det var skumt att LenaH redan ansåg sig kunna peka ut 2 ulvar. Dock känns det mer som hon ville dryga ut röstningen lite genom att skicka dit en tredje person? Kan detta innebära att det finns en ulv bland dom det röstades på, 33,3% mot 50% är ju bättre odds för en ulv (eller god) att få stanna!
 
Jag är fortfarande rädd att det finns en ulv som vill bli misstänkt
Kan du förtydliga varför du tänker så? Jag antar att du tänker att hon är psykopat och i så fall undrar jag varför hon VILL bli misstänkt? en god får hon ju ut oavsett och ju fler bybor som åkt desto bättre för lyan tänker jag. (dvs en bit in i leken)
 
Frågan är nu, var det nån ulv med i röstningen vid gårdagens lynch?
Eller var det kanske t o m 2?

Ska vi hypotetiskt titta på en lya med 2 ulvar uppe för lynch så skulle det innebära att Emtherlia och Artline är ulvar tillsammans med Breaktown och eventuellt cirkus?
Men det känns kanske lite väl otroligt för att vara så läget är?

Teori två med en ulv uppe till lynch. Vem är troligast då, Emtherlia eller Artline. Visserligen nämner Artline att det är väldigt länge sen hon var ulv (är det dags igen?). Och isf kan Breaktown vetat detta när hon la sin röst?
hemlig lägger en hämnd röst på Artline tillsammans med sin motivering att hon ogillar röstningar. Kan det varit ett sätt att locka fler att våga samla röster samtidigt drev brukar inte ske i första DL så troligast är att fler kommer upp till röstning med eller nån väger över tyngre.
För jag tycker inte hemligs röst var tillräckligt stark (inte stark alls då det var en hämndröst) att följa med på.

Teori 3 är helt enkelt att alla 3 uppe för lynch är/var goda. Varför lägger hemlig då sin andra röst med så dålig motivering som hämnd? Hämndröster brukar vara antingen typiska DL 1 röster (men framförallt första röster) alternativt rädda-sig-själv-röster. Hemlig hade ju ingen anledning att rädda sig själv i det läget hon la sin andraröst på Artline.

Mina högst misstänkta just nu är hemlig, Artline och Breaktown.
Ska kika lite nämre på Artlines inlägg också och återkommer.
 
Kan du förtydliga varför du tänker så? Jag antar att du tänker att hon är psykopat och i så fall undrar jag varför hon VILL bli misstänkt? en god får hon ju ut oavsett och ju fler bybor som åkt desto bättre för lyan tänker jag. (dvs en bit in i leken)
Om nån ulv ska bli misstänkt så tror jag att det är psykopaten som vill bli det.
 
Fegar ut och fegar ut. Lite skumt är det om du röstar på Ceta. Då testar din teori samtidigt som du inte vill gå hela vägen.

Men att hitta två ulvar dag 1.. så bra är du inte än.

Jag har inte varit ulv på en evighet, så jag minns knappt. Men jag är nog rätt bra på att alibierösta som ulv.

Breaktown röstar på LenaH eftersom jag tycker att det verkar lite väl att kunna peka ut två personer som ulvkollegor efter bara ett par inlägg. Lättare såklart om man sitter på facit.

Artline skriver att hon brukar alibi rösta när hon är ulv, dvs rösta på andra ulvar. Jo jo det har vi ju set förr med tidigare ulvar i ulvlekar förut. Men varför peka ut sitt spelsätt som ulv?

Sen röstar Breaktown efter Artlines insikt angående LenaHs förmåga att hitta ulvar.

Efter denna insikt står jag än så länge fast vid mina 3 starkast misstänkta:
Artline - alibiröstar på kollegan?
hemlig - hämndröstar tillbaks på kollegan för då har dom varsitt alibi?
Breaktown - röstar enligt Artlines utsago kring LenaH och får upp henne till röstning mot Artline. Detta ger (om Emtherlia är god) lyan större chans att överleva med 3 till röstning istället för 2.
 
Om nån ulv ska bli misstänkt så tror jag att det är psykopaten som vill bli det.

I mina ögon är du mer misstänkt än Breaktown. Så ska man gå på din teori och min känslo skulle du vara psykopaten.

Jag har svårt att tro att nån ulv vill bli misstänkt för starkt, för får vi ut deras psykopat tidigt så är dom svagare i lyan ju längre i spelet det går.
Sen förstår jag att du letar efter psykopaten då det är en fördel för oss att försvaga lyan så fort som möjligt.
 
Artline röstar på mig. Ja, det skaver såklart, eftersom jag vet min roll.

Förlåt men vi vet alla vilken roll vi har!
Att använda den repliken tidigt i flera lekar får mig mer misstänksam på dig.

Känns mer som man vill utsäga sig vara sia, frågan är om man är det?
Annars skulle ju alla goda skriva samma sak, för alla goda roller är viktiga roller även byborna!

Skulle man bli friskriven för att man skriver så skulle dessutom flera ulvar gå in och skriva så för att ingen skulle våga rösta på dom med risken att lyncha sian!

Självklart vill man inte råka lyncha sia (eller någon annan god heller).
Jag har lite svårt att förstå att sian sätts så mycket högre som god, självklart är det bra med en som kan se vilka roller folk har men framförallt så tycker jag ängeln är viktigast som kan skydda oss mot ulvarna när dom arbetar i det dolda!
 
I mina ögon är du mer misstänkt än Breaktown. Så ska man gå på din teori och min känslo skulle du vara psykopaten.

Jag har svårt att tro att nån ulv vill bli misstänkt för starkt, för får vi ut deras psykopat tidigt så är dom svagare i lyan ju längre i spelet det går.
Sen förstår jag att du letar efter psykopaten då det är en fördel för oss att försvaga lyan så fort som möjligt.
Är jag mer misstänkt för att jag la upp en spelare till två röster?
 
Okej, så ett paket borde ha hunnit skickats i alla fall?:)


Tja, var ska man börja?
Hemlig nämner att hon inte vill hämndrösta på art, men gör det sedan ändå... kan det vara så att en kollega till hemlig fick en röst och hemlig röstade på art för att rädda en kollega? Artline skulle då vara den som hemlig kunde skriva en teori om tänker jag... det ger Emtherlia som möjlig kollegantill hemlig eftersom hon är den som för en röst på sig mellan första rösten på artline och hemligs. Möjligen Niyama, eftersom hon får en röst efter artline röstar på hemlig.

Breaktowns röst på lenah är ju också en möjlig räddkongsröst då. Isåfall är det artline som skulle vara kollega till break ...
Ceta blir käkad, hon hade röstar på artline...
Hur skulle brevbäraren hunnit skicka paket? Den kände väl inte till nån annan god?
 
Förlåt men vi vet alla vilken roll vi har!
Att använda den repliken tidigt i flera lekar får mig mer misstänksam på dig.

Känns mer som man vill utsäga sig vara sia, frågan är om man är det?
Annars skulle ju alla goda skriva samma sak, för alla goda roller är viktiga roller även byborna!

Skulle man bli friskriven för att man skriver så skulle dessutom flera ulvar gå in och skriva så för att ingen skulle våga rösta på dom med risken att lyncha sian!

Självklart vill man inte råka lyncha sia (eller någon annan god heller).
Jag har lite svårt att förstå att sian sätts så mycket högre som god, självklart är det bra med en som kan se vilka roller folk har men framförallt så tycker jag ängeln är viktigast som kan skydda oss mot ulvarna när dom arbetar i det dolda!
Tidigt i flera lekar är väl att ta i. Att jämföra olika lekar är väl dumt, då man förhoppningsvis har olika roller i olika lekar (utom när jag var ulv tre lekar i rad :cautious: .
 
Tycker att BSF tänker vettigt, som tex att goda Ceta röstade på Artline blev käk. Vet dock inte om det gör BSF god, hon kan luras bra.

Värt att notera att varken Emtherlia eller Artline ändrar röst och räddar sig själv igår.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 292
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 156
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 941
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 626
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp