Bukefalos 28 år!

Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

img_0143_5303d869ddf2b32cc828e3ed.jpg
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Åh, Grisfisken gör sorti tänkande på mormors lapptäcke!

underbar illustration igen! Du är så himla duktig
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

:love::love::love:

Min mormor gjorde bara raggsockar, och de är borta för länge sen. Farmor gjorde trasmattor, dem har jag kvar än. Lapptäcken är det nog bara jag som gjort, men jag kommer aldrig att bli någons mormor "tyvärr"... :)
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Har gått igenom allt lite fort innan sängen och jag känner att jag har några jag måste kila vidare med.

Habina
Paddington
MM
Cirkus
Caisa

Paddington går nog med mig.
cirkus och caisa tillsammans.
Habina blir själv. Är hon ulv?

Får nog ta teorier imorgon. Är inte en bra idé just nu.
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Nu känner jag att jag verkligen behöver granska er imorgon. Det är ju minst en uttergurka kvar där ute. träd fram och du får en puss av mig ♥ ♥kanske två♥

Inga uttergurka vill väl vara utan puss? komsikomsi
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Muta med diskborstar så kanske det går lättare :D

Dag-DL 20.00, Natt-DL 21.00
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

ok, lite tankar så här på morgonen.

Lotteriet
Har funderat över en ev förvandling och det enda jag kan se är att OM det nu varit en förvandling med i lotteriet så om någon har vunnit den så är det ju inte den personen som förvandlas - den personen väljer någon att förvandlas. Som mottagare av en vinst/paket kan man ju faktiskt välja att INTE dela ut paketet. Så har en god filliblur vunnit denna bomb på lotteriet så måste den ju ha drabbats av tillfällig sinnesförvirring för att dela ut det!
Däremot om buttergurkan varit kvar - så är det ju inte omöjligt att denne hade kunnat vinna en förvandling. Vad ska en ond med ett beskydd till lixom?

Leken
Utifrån ovan. Vi är fem personer kvar, 4goda och en ond - skulle worst case scenario hända idag att vi lynchar fel person samt förlorar en vid nattkäket är vi iaf två goda och en ond kvar i morgon bitti. Har svårt att se att den onda skulle få över en av de goda på sin sida så oavsett om utgången av dagens lynch så tycker jag vi har ett bra läge för i morgon. Även om jag hellre ser att vi omvänder den där uttergurkan redan idag.

Teorin
Om man är vilse och inte vet var man är så får man gå tillbaka i sina egna fotsteg. Har kikat igenom leken ytterligare en gång och den enda som då faktiskt ger utslag på min radar är Habina. Kikar man på dennes inlägg så är de inte särskilt välfyllda och jag får inte känslan av att Habina letar onda utan mer är inriktad på att hålla sig flytande... Om jag sedan adderar Monsters lilla "varning" om att det hänt konstigare saker i en ulvlek än en alibiröst under dag1 så är det, det enda som står ut.

Mat och Cirkus står allra längst ned på misstankestegen och ett pinnhål ovanför står Caisa, men kikar man på största skillnaden mellan dessa tre och Habina ovan så är det innehållet i deras teorier och den "uppriktighet" jag känner i teorierna.

Eftersom jag ska iväg till gymmet e jobbet idag å vet inte om jag hinner hem till 20.00 så kan jag lika gärna rösta. Även om jag inte är fullt övertygad om Habina så känns denne som mest misstänkt i alla fall..

Paddington röstar på Habina
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Ok, nu vet jag inte alls vad jag skall tro längre. Var så säker på att sista uttergurkan var bumpo, så jag var ledsen att jag inte hann in igår för att vara med i eftersnacket. Men så möts jag av att det är en kvar. :crazy:

Ser att Paddi och Caisa misstänker mig, men varför? Tycker att jag letar onda för fullt, men senaste dagen har jag inte hittat så mycket i leken, vilket jag inte heller tycker andra hittat. Fokuset har varit tydligt mot först AskoII och sedan igår bumpo, så jag tycker ingen egentligen har letat så mycket andra onda heller.

Nu skall jag läsa igenom allt igen och se om jag kan hitta något misstänksamt. För just nu känns alla lika misstänksamma. :nailbiting:
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Om LL låtit lotta ut en förvandling så kan ju vem som helst av oss vara drabbad å då är det ju kört.

Det här är en skrämmande tanke. Om vi leker med tanken att någon vunnit en förvandling från god till ond, så skulle den förvandlingen kunnat ske när som helst? Dvs en person kan vara god flera dagar och sedan plötsligt bli ond. :nailbiting: Frågan är vad som händer om den personen blivit siad som god innan, då är det åtminstone en person som är helt övertygad om att den siade är god, fast den blivit ond. :banghead:
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Jag lånar din knapp.

Jag funderar på Habina jag med - håller med om att hon känns inriktad på att hålla sig flytande. Läser jag från början så börjar jag fundera på varför AskoII la upp Habina till lottning i första DL om de sitter i lyan tillsammans? Nu blev det ju inte så iom Caisas ändrade röst, men risken var stor. Var det en alibiröst och planen var att bumpos röst på Monster skulle fällt utslag? Det känns faktiskt som en ganska rimlig tanke.
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Jag funderar på Habina jag med - håller med om att hon känns inriktad på att hålla sig flytande.

Kan du ge exempel på när jag gjort det? Jag letar onda hela tiden, men nu när ni verkar gadda ihop er mot mig känns det som att ni är onda allihop. :(

Jag tycker fortfarande att jag sett för lite av dig och matmissbrukaren för att kunna säga att ni letar onda.
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Muta med diskborstar så kanske det går lättare :D

Dag-DL 20.00, Natt-DL 21.00

Men det är väl klart en uttergurka vill ha en puss :love:
Nä, men jag hade tagit ett glas vin igår när jag gick igenom leken :D


Men satt med mitt glas och gick igenom allt och kom återigen fram till Habina. Man ser ju lite klarare med vin i kroppen :D
Granskade röstlistan och hon är den som smyger med i kulisserna. Tyckte det var något med henne redan tidigare i tråden och nu ligger hon på topp igen.
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Jag tycker att du glider med utan att egentligen komma med någonting. Ett exempel är ditt teoriinlägg från igr #741.
Jag kan inte se att du precis letar onda i det. Du strömröstar på bumpo med referens till det även om du har ett embryo till teori angående MM.
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Igår var det inte längre mycket att gå på i tråden, det har både paddington och monstermom också påpekat. Leken "dog lite" av att ulvarna stoppades från att äta och efter det var det inte någon (tycker jag) som skrev något annat än att bumpo verkade vara oaktiv.

Har du inte läst mina tidigare teoriinlägg? Jag letar onda hela tiden och jag blir misstänksam mot dig som inte verkar läsa igenom vad jag skrivit tidigare, utan bara ser till sista teoriinlägget.

I ditt senaste teoriinlägg nämner du till exempel bara bumpo, caisa och paddi, innan dess var det två dagar sedan #618 du teoriade om alla som spelar. Där nämner du bland annat att jag röstar ström fast jag röstar först? :crazy:

Jag tycker du verkar glida omkring mer än jag, men är du ulv förstår jag om du vill haka på de andras misstankar om mig.
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]


Stort grattis, gamling ;)


Tack för alla grattis! :D

kl.
Tillbaka till spelet.

Ja, jag håller Habina mest misstänkt.
Du vill se mer av MM och Cirkus säger du, men båda har fler inlägg än dig totalt så just aktivitetsmässigt ligger du - isåfall - mer illa till än dem. ;)

Sen har jag rynkat lite på pannan åt dig i de diskussioner jag haft med dig, jag skakade av mig det med att jag helt enkelt trodde vi "pratade förbi" varandra, men nu är jag inte lika säker.
I mitt inlägg #535 (skrivet 16/2) ställer jag ett par frågor till dig som jag inte fick svar på, bland annat frågar jag vad det är med mig du tyckte var konstigt eftersom du inte förklarat det i tidigare teoriinlägg, i ditt inlägg #596 skriver du igen att du inte hängt med på saker jag skrivit, men även att du tror jag är god, ingen förklaring igen, till slut, i mitt inlägg #599 riktar jag misstankar mot dig just pga det. Svaret:

Jag är ledsen, men jag hann inte alls gå igenom dig och AskoII, det blev för mycket på jobbet. Men jag försöker i alla fall teoria, även om jag önskar att jag hunnit mer. :(

Tyvärr hinner jag inte mer ikväll, men jag förstår inte varför tidsbrist gör mig mer misstänkt än till exempel Bumpo eller Cirkus. :(

Du hann gå igenom Asko, du hann inte gå igenom Asko, du hann gå igenom Asko... Hur var det nu...? :p
Du hade varit rätt så aktiv i dina misstankar mot MM mellan min första fråga och mitt teoriinlägg om dig, men skyller ändå ditt uteblivna svar på tidsbrist.
För att inte nämna att den andra paragrafen om Cirkus och Bumpo känns helt irrelevant, och mina då mycket vaga misstankar fick ett kraftigare svar från dig än jag tyckte de förtjänade.

Du har sedan svarat på vad var konstigt i mina resonemang i #735, till slut (bara 200 inlägg senare :p ) och det visade sig vara... inte så mycket. :crazy:

Och sen i ditt inlägg #740 säger du igen att du HANN gå igenom Askos inlägg (trots allt), och svarar på varför du drog upp Cirkus och Bumpo i jämförelse mot mina misstankar mot dig. När jag påpekar att mina misstankar mot dig inte har något med mina eventuella misstankar mot någon annan att göra blir svaret:

Förstår precis (Eureka! Måste vara första gången i en ulvlek... :p), tror jag var så stressad igår att jag kände det som jag var misstänkt för att jag inte skrev så mycket, precis som bumpo och cirkus.

Vilket jag inte förstår, eftersom jag aldrig i mitt teoriinlägg nämnde något om att du skulle vara inaktiv, bara att jag inte fått svar på mina frågor.

Sen har jag som jag nämnt tidigare inte riktigt förstått dina teorier mot MM heller.

Allt i allt, du har skrivit skumma saker. Jag hittar inget ens i närheten av lika skumt hos Cirkus eller MM, och därför är du mer misstänkt än dem.

Sen tror jag fortfarande en omvandling kan ha ägt rum, jag tror knappast LL skulle ha låtit en god specialroll omvändas, tveksamt om någon kunnat omvändas första natten redan, men eftersom vi fick Benedict i första lynchen är det möjligt. Jag gissar på att eventuell omvandling isåfall skedde andra natten.
Och det skulle förklara Askos röst på Habina i första lynchen, bland annat. Om Habina var Filiblur först, men omvandlades sen in i en omgång där Asko redan var väldigt misstänkt, så hon passade på att lägga en tidig röst på Asko för att stärka sitt alibi.

Nå, jag vet faktiskt inte om det med omvandlingen, men det är nåt som inte går ihop där, som gör att det känns som en möjlighet...
Det behöver inte ens ha varit Habina som omvandlades, det kan ha varit Bumpo, eller någon av MM eller Cirkus, om inte Habina är ond trots allt.

Med ovanstående teori:

Caisa röstar på Habina
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 751
Senast: machafuko
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 704
Senast: Imna
·
Tjatter För sistaårseleverna på Sunnydale High pratas det bara om en sak. Ska alla överleva examen? Staden är känd för sina höga dödssiffror och...
80 81 82
Svar
1 634
· Visningar
61 239
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp