Bukefalos 28 år!

Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Fast man måste inte teoria om alla spelare.

Jag var rätt så säker på att jag hade rätt om bumpo(och det hade jag ju också), jag teoriade inte om hennes inaktivitet i första hand utan om andra skumma grejer(som jag nämnt dagens innans teorier). MM och dig höll jag som neutrala i det läget och det kände jag inte behövde nämnas.

Man kan lägga strömröster utan att många har röstat om det visar sig att det är en som verkligen har många misstankar på sig. Som Asko hade i DL3. Det var ju rätt så uppenbart att hon hade allt fokus på sig redan innan DL. Samma med bumpo skulle jag säga.

Sen så är det ju ganska vanligt att mot slutet av leken så finns så mycket specialrollsinfo att det blir ström-röstningar men även med dem så kan det finnas gedigna teorier.
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Jag tycker fortfarande att jag sett för lite av dig och matmissbrukaren för att kunna säga att ni letar onda.

Fast jag har ju hittat åtminstone EN ond. För mig räcker det med att få ut en i taget.
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Jag funderar på Habina jag med - håller med om att hon känns inriktad på att hålla sig flytande. Läser jag från början så börjar jag fundera på varför AskoII la upp Habina till lottning i första DL om de sitter i lyan tillsammans? Nu blev det ju inte så iom Caisas ändrade röst, men risken var stor. Var det en alibiröst och planen var att bumpos röst på Monster skulle fällt utslag? Det känns faktiskt som en ganska rimlig tanke.

Med denna teori samt sättet jag tycker att Habina försöker kasta runt misstankar på mig och MM i lite lagom desperat, men ganska så substanslöst. Plus ljuset av Caisas utmärka teorinlägg #860 så känns det helt orimligt att rösta på någon annan än:

cirkus röstar på Habina
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Jag kan likaväl lägga min röst nu med eftersom jag redan bestämt mig för vem jag ska lägga den på. Det finns inget annat som gör någon annan misstänkt för tillfället.

Habina röstade på två goda i första röstningarna och sedan försökte hon få det till att jag skulle svansa efter hennes röstningar av bekvämlighet från min sida. Sedan tycker jag inte hon skriver så mycket med substans när man verkligen läser det hon skriver och sedan tror jag hon lagt alibiröster på sina kollegor när hon sett vart det brakar hän. Nu försöker hon så lite misstankar mot både mig och cirkus men hon har inget att komma med och det känns ulvigt när hon säger att hon tycker alla verkar gå emot henne så hon känner att alla vi andra verkar onda.

Matmissbrukaren röstar på Habina
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Röstlista:

Paddington röstar på Habina
Caisa röstar på Habina
Cirkus röstar på Habina
Matmissbrukaren röstar på Habina
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Ni verkar ju ganska överens redan, vill ni ha tidigare DL?
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Ni verkar ju ganska överens redan, vill ni ha tidigare DL?

Ja, det verkar ändå inte göra någon skillnad vad jag skriver. :cry:

Habina röstar på Matmissbrukaren eftersom hon inte presenterat någon teori som hjälpt mig i jakten på onda.
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Äh vad tusan, jag är allsmäktig, vi tar DL nu! Alla har ju röstat :D
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Uppdatering!

Äventyrarna började bli lite klara med sitt äventyr nu, särskilt Harald. Harald hade tjatat sedan igår kväll att det var dags att bege sig hemåt nu. Men Joliho tyckte att de borde avsluta det hela med en stooooor fest!

Äventyrarna kunde inte annat än att hålla med, så hela dagen smidde det planer om den kommande festen, och när tiden väl börjat slå in knallade de iväg till Den Allsmäktige Lingonrenens lotteri. De pratade med Lingonrenen som tyckte det verkade som en alldeles utmärkt idé att festa loss! Djungeltrumman ven genom skogen och det dröjde inte länge förrän det rörde sig mellan buskar och träd. Äventyrarna tittade sig nyfiket omkring. Genom grenverket rullade det fram en hel parad! På ynka fem minuter smälldes ett helt nöjesfält upp mitt i skogen och Lingonrenen log stort och sade "Låt denna kväll bli oförglömlig!".

Äventyrarna tappade hakan, de hade aldrig varit med om dess like! Färger, ljus och massor av musik! De tjöt glatt och sprang sedan iväg för att undersöka vad hela nöjesfältet hade att bjuda på. Dundertunnan och Joliho kastade sig iväg till en färgsprakande och fartfylld karusell, medan Harald nöjt tog emot den största sockervadd han sett i hela sitt liv.

Plötsligt kom resten av svampsamhällets invånare in på nöjesfältet med stora ögon. De hade gått dit för att se över allt ståhej, men när de såg alla färger och ljus blev de som paralyserade! De tappade sina diskborstar och gick långsamt in på området, försökte ta in alla intryck och tittade sig omkring. Det kanske är lite roligare att vara lite ovettig ibland.

Habina var en grön och vettig filliblur!
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Men skit också!

Vilka är vi kvar?

Paddington
Cirkus
Caisa
MM

Så någon av er andra är den sista. Nu måste ju siaren och spionen sitta på rätt info tycker jag!!

Ska vi köra natt-dl tidigare eller blir det ikväll?
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

GRATTIS GODA!

Roller:

Paddington – Harald
Matmissbrukaren – Dundertunnan
Mumorsan – Minimorsan
CaisaLundblad – Joliho
Monstermom – Lasse Grisfisk
Ottilia – Filliblur
Cirkus – Filliblur
Habina – Filliblur

Asko – Uttergurka
Bumpo – Uttergurka
TeamLundVer - Benedict

Återkommer med händelser!
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Men vann vi ändå? Då måste lotteriet vara boven i det hela :p
 
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

GRATTIS GODA!

Roller:

Paddington – Harald
Matmissbrukaren – Dundertunnan
Mumorsan – Minimorsan
CaisaLundblad – Joliho
Monstermom – Lasse Grisfisk
Ottilia – Filliblur
Cirkus – Filliblur
Habina – Filliblur

Asko – Uttergurka
Bumpo – Uttergurka
TeamLundVer - Benedict



Återkommer med händelser!

driver LL med oss??? :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 690
Senast: machafuko
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 681
Senast: Imna
·
Tjatter För sistaårseleverna på Sunnydale High pratas det bara om en sak. Ska alla överleva examen? Staden är känd för sina höga dödssiffror och...
80 81 82
Svar
1 634
· Visningar
61 057
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Agria Hundpromenad
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp