Bukefalos 28 år!

Vad är det hemska med att vara hora?

Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

För mig är det extremt underligt att diskussionen sida upp och sida ner ältar möjligheten av att det minsann finns lyckliga horor - när just den aspekten av det är så totalt ointressant och med sådan finess missar precis allt det som är lite intressant i frågan om prostitution, såsom hela diskussionen om ömsesidighet och samtycke som Foinix försöker föra.
Ja... Det gar val sadar med den diskussionen...

Men vad kan man gora? Betala manniskor for att svara pa ens inlagg? :D
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Du missar målet, hela tiden. Handel är ett gammalt begrepp, inget Bert Karlsson uppfann. Men var sätter du gränsen på vad som är säljbart? Du tycker det är ok att sälja din kropp. Okej. Men vad säljer du INTE?

Vadå vad jag inte säljer? Allt är säljbart, allt är okej att sälja sålänge det sker självständigt utan tvång och under kontroll. Det är fullt tillåtet att göra vad man vill med sin egen kropp, det är helt och hållet upp till var och en att avgöra. Vill man då sälja en tjänst som innefattar ens kropp så är det okej sålänge man har det under kontroll.

Människohandel däremot är fel, koppleri är fel..men du kanske inte vet vad det är? Du har uppenbart stora problem att se skillnader på saker och ting.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

*kl*

Ok, kan alla lägga ner de personliga påhoppen tack? Snart kommer tråden stängas annars.

Åter till diskussionen: ni som vill uppmuntra sexköp av de frivilliga hororna, vad har ni för guide till sexköparna? Hur ska de göra för att försäkra sig om att de mår toppen och lika gärna kunde haft sex utan betalning?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

VA ??!!! Vart har jag skrivit att jag tycker det ska vara lagligt ?

du skriver ju att det inte är fel att köpa och sälja sex, om det är frivilligt.
Sen kom du med påståendet att det inte går att stoppa och drog till med en länk om "världens äldsta yrke". Resonerar du likdant om droger och annan kriminalitet?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

*kl*

Ok, kan alla lägga ner de personliga påhoppen tack? Snart kommer tråden stängas annars.

Åter till diskussionen: ni som vill uppmuntra sexköp av de frivilliga hororna, vad har ni för guide till sexköparna? Hur ska de göra för att försäkra sig om att de mår toppen och lika gärna kunde haft sex utan betalning?

Jag skulle aldrig uppmuntra nån att sälja sex, men jag vet att alla inte gör det under knivhot och att alla inte mår dåligt o har dålig självkänsla... de jag vet gör det för att få in extra pengar, så varför skulle dom då göra det gratis ?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

du skriver ju att det inte är fel att köpa och sälja sex, om det är frivilligt.
Sen kom du med påståendet att det inte går att stoppa och drog till med en länk om "världens äldsta yrke". Resonerar du likdant om droger och annan kriminalitet?

Jag är lite förvånad att du inte är mer vidsynt än så....det kommer ALDRIG att kunna gå att stoppa kriminalitet eller droghandel ...inte ens prostitution..eller har du nån egen formel för att få slut på det .

problemet att ens prova försöka förklara hur man tänker på det här forumet är att en del vill inte ens försöka förstå medans andra fattar direkt...

jag UPPMUNTRAR INTE prostituiton, men jag skriver att ALLA mår inte dåligt för det finns massor olika sätt att prostituera sig .....Hallickar, våld o droger hör väl inte hemma någonstans övht i en perfekt värld .

Jag tror att det var tal om att sälja sex till ensamma handikappade för några år sedan , helt lagligt ...men vet inte vart det tog vägen , och det är ju en form av prostitution , sälja sig själv/sex. Tycker du att det också är lika eländigt ?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Nog om detta.....i allafall förstår jag vad du skriver om Grazing ...allt är inte svart eller vitt , finns mängder av variationer ang prostitution, en del destruktiva ( de flesta skulle jag tro ) o en del som är helt ok.

Jag är fullständigt övertygad om att det finns ett brett spektrum bland sexsäljare. Det förändrar dock inte det faktum att vid varje sexhandelstillfälle finns en köpare som anser att det är ok att köpa sig till ett samtycke. Sen finns det grader i helvetet ja, och vissa fall är säkert mer uppenbart utnyttjande än andra men vid varje enskilt fall har ju en person betalat för något denne tror sig inte kunna få utan betalningen helt oavsett vad den säljande har för skäl till prostitutionen.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag antar att du inte tar betalt av dina vänner för att umgås fika tillsammans. Men vill de ha sex med dig ska de pynta. Är det korrekt uppfattat?
Fast det där är ju faktiskt väldigt sant.

Är man tex bilmekaniker så fikar man gärna med sina vänner utan att ta betalt för det, men vill de ha bilen fixad så förväntar man sig i alla fall lite betalt av sina vänner. Personer som inte är vänner förväntas man full betalning av.

Samma sak med alla yrken.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag är lite förvånad att du inte är mer vidsynt än så....det kommer ALDRIG att kunna gå att stoppa kriminalitet eller droghandel ...inte ens prostitution..eller har du nån egen formel för att få slut på det .

problemet att ens prova försöka förklara hur man tänker på det här forumet är att en del vill inte ens försöka förstå medans andra fattar direkt...

t ?

Jag säger att man inte ska låta bli att försöka stoppa det!

Du blandar rätt ofta ihop begreppen förstå och hålla med. Jag förstårofta vad du skriver, det innebär inte att jag behöver hålla med.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Samma sak med alla yrken.

Det sägs att vara vara prostituerad är att ha världens äldsta yrke, men vet du vad? 2013 är inte prostitution något yrke, det är en så kallad affärsmässig överenskommelse om sexuellt utnyttjande av en person mot ekonomisk ersättning.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Har nu sanerat en del personliga påhopp, finns säkert en del kvar, tar de allteftersom jag hittar dem, eller allteftersom de anmäls.

Fortsättningsvis vore det bra om följande efterlevs:

- Skriv dina åsikter om ämnet, eller skriv och länka till fakta i ämnet
- Skriv inte dina åsikter om någon annan person
- Respektera att andra tycker annorlunda


/moderatorn
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Nu är det ju inte "hemska horan" som är den största problematiken ang prostitution, läs gärna inlägg 602 igen, så det inte blir mer dravel fram och tillbaka utan relevans. Tråden är så lång nu, så kom gärna med något nytt :)
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det är ju olagligt att köpa sex, så det borde ju vara att uppmuntra till kriminalitet :cautious: Känns inte heeeelt ok...O_o
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Och apropå tips till sexköpare, här kommer en mening från bukefalos regler:
Inlägg får inte innehålla uppmaningar till brott eller beskriva olagliga aktiviteter.
Och eftersom det är olagligt att köpa sex så är det även otillåtet att här på bukefalos tipsa om hur man gör det.


/moderatorn
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Hur man ser på prostituerade och deras hallickar/hallickor har naturligtvis varierat genom tiderna. I det gamla rom var det säker ett respektabelt yrke att sälja små pojkar o flickor till dem som kunde betala. Men att vara prostituerad har i alla tider varit stigmatiserat.
Det finns de här som hävdar att det är en vanlig affärstransaktion, som att sälja en beg. bil. eller att utföra ett arbete ex flytta ett piano.
Problemet är att man inte bara hyr ut kroppen utan även säljer av sin egen integritet, sitt personliga kapital s a s. och det fylls inte på.
Om man ser de följder prostitution innebär i form av psykiska o fysiska skador så är det ett ovanligt korkat sätt att gno ihop pengar.

Det finns en del naiva åsikter, som hämtade från ngn kitschig Hollywoodfilm, de om den vackra horan.

Men res ner till ngt reedlightdistrikt i någon av Europas större städer och nyktra till, är det enda jag kan säga till dem!
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Och nu har jag raderat sexköpar-tipset och tillhörande svar/kommentarer också.
Tack för påminnelsen då jag glömde!


/moderatorn
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det är ju olagligt att köpa sex, så det borde ju vara att uppmuntra till kriminalitet :cautious: Känns inte heeeelt ok...O_o

njae..det är olagligt i Sverige.

Så om man rekommenderar olika "hus" i Tyskland eller Holland så begår man väl inget lagbrott, då är det ju blott en konsumentupplysning.

Däremot kan man ju upplysa om hur illa tjejerna far i dessa hus. Då är det ju faktaupplysning;)
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag vet det, men eftersom detta är ett svenska internetforum, inläggen skrivna på svenska ansåg jag det väldigt onödigt att poäntera att det var just i Sverige det är förbjudet. Svenska är inget stort språk, så jag antar att andelen svenska läsare på Buke är väldigt hög. Visst finns det utlandssvenskar, som jag själv har tillhört under många år när jag hängt på Buke, så tror jag faktiskt inte att de hakar upp sig på detta typ "vaddå, det är det ju inte, det är faktiskt lagligt här i Hollad! :mad: "
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Sen vet jag inte om du såg inlägget jag svarade på, det är borttaget nu.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

*kl*

Hur många har man inte läst om här på buke som *vill göra slut men inte kan för att då kan de inte behålla hästen* etc..
Dvs de ligger med sina män fastän de eg inte vill bara för att behålla sin standard med boende, bilar osv.

Vad är då dom?
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
11 084
Senast: Enya
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 948
Senast: Klara
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 207
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 165

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp