Vad hade DU gjort?

Och folk klagar på mansplaining i en annan tråd hihi. =)
Något säger mig att killen TS pratar om inte är intresserad av polyamori utan polyknulla :meh:

Men jag är ju en cynisk gammal kärring så jag kan ju ha fel. Fast jag tror inte det.
Men nu vart ju inte frågan "vad tycker ni är en vättig lösning på detta" utan frågan vart "vad hade du gjort" Så vad är probelmet? För klaga vidare på ditt krassa argument. Där fanns inget utalat förhållande. Vad är problemet om killen, eller även om man vänder på rollerna , kvinnan knullar med andra? Tråden handlar inte om exklusivitet könssjukdomar risker eller annat. Tycker det trist att TS fått så mycket skit som hen har fått!.
 
Och folk klagar på mansplaining i en annan tråd hihi. =)
Kan du inte vända dig direkt till dem du har synpunkter på så de kan bemöta det du skriver istället?

Sen är det såhär att om jag startar flera trådar om mitt förhållande så kommer folk efter ett par att se en röd tråd. Jag kan inte tvinga dem då att bortse från allt jag tidigare skrivit och låtsas som att de inte läst det, det funkar liksom inte så.
 
Och folk klagar på mansplaining i en annan tråd hihi. =)

Men nu vart ju inte frågan "vad tycker ni är en vättig lösning på detta" utan frågan vart "vad hade du gjort" Så vad är probelmet? För klaga vidare på ditt krassa argument. Där fanns inget utalat förhållande. Vad är problemet om killen, eller även om man vänder på rollerna , kvinnan knullar med andra? Tråden handlar inte om exklusivitet könssjukdomar risker eller annat. Tycker det trist att TS fått så mycket skit som hen har fått!.

TS blir upprörd av statusen pöket kommit med, alltså är det känslor inblandat. Jag kommer inte med ett argument utan en åsikt och en fundering, dvs att han gör rätt mycket för att få ligga och då på sina villkor (utan regnkappa).

Jag är (numera) en stadgad kärring men jag har gått på universitet med det sexuella utbudet där och vi kan väl säga att jag utnyttjade det rätt väl :D enligt min erfarenhet säger/gör en viss typ av män allt de kan för att få ligga. Det verkar som om TS ändå är rätt ung för att vara på Senior och många män i liknande ålder är rätt på.

Sedan har jag inga problem med polyamori när det gäller andra (inte my cup of tea) men som sagt, jag tror inte TS pök hamnar i den kategorin.
 
@Mazzz: Det verkar som om du inte är säker på var du har den här killen. Det är nog dags att prata med honom och gå och testa dig för könssjukdomar eftersom ni haft oskyddat sex. Kanske ett graviditetstest också.

Det är inte så kul att tänka på det men jag hoppas du är medveten om att du riskerade ditt liv när du hade oskyddat sex? Visst, risken att få HIV är liten, speciellt om det är en heterosexuell svensk man men lik förbannat finns risken. Plus att diverse andra könssjukdomar kan göra dig steril (förutom att de är förbannat obehagliga!).
 
Kan du inte vända dig direkt till dem du har synpunkter på så de kan bemöta det du skriver istället?

Sen är det såhär att om jag startar flera trådar om mitt förhållande så kommer folk efter ett par att se en röd tråd. Jag kan inte tvinga dem då att bortse från allt jag tidigare skrivit och låtsas som att de inte läst det, det funkar liksom inte så.
Sorry det vart en sak jag tänkte skriva men insåg hur dumt det vore av bland annat skälet du nämner. Dock så verkar saker ligga kvar i inputboxen när man återkommer till tråden så när jag lickade svara fanns den biten kvar. Ber om ursäkt.
 
@athena_arabians Fast nu har de ju inte en monogam relation så hur hans sexliv ser ut är väl ingenting vi ska moralisera över?

Nä, det säger jag inget om MEN att ens börja övertala i det läget att köra utan kondom är förkastligt. Sedan är det givetvis upp till TS att säga ifrån.

Min moral är tämligen vid, såg länge du inte gör något olagligt eller gör illa någon så har jag inga invändningar :p
 
Nä, det säger jag inget om MEN att ens börja övertala i det läget att köra utan kondom är förkastligt. Sedan är det givetvis upp till TS att säga ifrån.
Åh fan, det har jag missat. SORRY, verkligen! Eller, jag har ju läst det men måste ha helt kopplat bort det. Då är vi överens!

:o
 
Du "måste" välja något av dessa om du gillar eller kommenterar nått av alternativen som en vän skrivit på sin vägg. Som i mitt fall,en vän hade skrivit nr 11,och jag vet att vännen spelar en del på lotto så jag gillade statusen,sen fick jag ett PM om att jag ska välja någon av dessa och sätta på min vägg eftersom jag gillat dennes status.

Hej!

Nej, du måste inte välja. Du har ett aktivt val att INTE välja alls. Det har jag gjort, tycker det är fruktansvärt respektlöst mot de som har cancer eller närstående med cancer. Antar att jag är extra känslig eftersom min svärmor gick bort i cancer för en vecka sen, men jag blev riktigt ledsen när jag fick ett sånt "du måste göra detta för cancer"- meddelande...

TS: Färgad av hur jag känner mig hoppas jag nästan att han är med barn så du slipper honom... Men jag är som sagt inte riktigt vid mina sinnens fulla bruk just nu.

/Lavinia
 
Hej!

Nej, du måste inte välja. Du har ett aktivt val att INTE välja alls. Det har jag gjort, tycker det är fruktansvärt respektlöst mot de som har cancer eller närstående med cancer. Antar att jag är extra känslig eftersom min svärmor gick bort i cancer för en vecka sen, men jag blev riktigt ledsen när jag fick ett sånt "du måste göra detta för cancer"- meddelande...

TS: Färgad av hur jag känner mig hoppas jag nästan att han är med barn så du slipper honom... Men jag är som sagt inte riktigt vid mina sinnens fulla bruk just nu.

/Lavinia

Just därför jag hade "" ovanför måste. Som du ser tidigare vad jag skrivit så tycker jag att det är urlöjligt och respektlöst jag med,och efter att jag fått utmaningen så svarade jag att jag vägrar posta något sånt på min vägg,utan att jag istället förde över 100:- direkt till barncancerfonden,vilket jag även tyckte att denna person borde göra istället för att fjanta med nått sånt där.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 666
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 383
Senast: tuaphua
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 950
Senast: Niyama
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 855
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp