Vad hade DU gjort?

Men om det va nr 10 på den där listan så är det ju ett sätt att uppmärksamma cancer och alltså inte nått annat..
Då kan du iaf pusta ut vad gäller det :-)
(Måste bara påpeka att jag avskyr fom där hemliga kedjebreven om cancer, varför göra en så vidrig sjukdom till en rolig grej. Och inte ens uppmuntra att ge pengar eller nått sånt :rage: )
Även om det nu är nr 10 så var det inte roligt, för det blir att det skapar misstro när man inte vet vad det gäller. För det ser ut som en helt vanligt status uppdatering tills man får ett PM, nej jag gillar inte heller sådana kedjebrev. Om jag skulle råka ut för sådana så brukar jag aldrig föra dom vidare.
 
ni pratar dagligen och är tillräckligt nära för att du ska ha "fått en känsla att det är du som gäller", och när du sedan får se det här shockande och motsägelsefulla kommer du inte ens på tanken att genast prata med honom?
Jo, men det är lite svårt att prata med honom när jag läste det och då visste jag att han var iväg och jobbade på sitt helgjobb och då kan han inte svara varken på mobil/facebook. Just nu sover han också. Dessutom pratade vi igår innan jag ens hade sett den här statusen och han nämnde ingenting om det, var mest om att han och hans bror bråkade och sen avslutade han samtalet tvärt om att han måste ringa sin bror för att ta reda på om han fortfarande var förbannad på honom.
 
Jag får dementera, det verkar som att jag blandat ihop dig med någon annan som inte heller varit vaken på sexualkunskapen. Då är ni minst två på buke som inte visste att avbrutna samlag kan leda till graviditet eftersom det finns något som heter försats som kan innehålla spermier och som kommer innan själva utlösningen.
Mitt minne är bra men kort, fast varför säger du att man inte varit vaken på sexualkunskapen? Jag måste erkänna att det känns väldigt kränkande, då jag personligen har varit med på lektionerna med goda betyg, men som jag skrev innan mitt minne är bra men kort. :(
 
Om det är sant. Though luck. Ni har inte sagt något. (Enligt vad som sagt i tråden)
Om det är ett skämt kanske du lärt dig något om dig själv och vad du faktisk vill ha? Kanske dax att bli exklusiva?
 
Mitt minne är bra men kort, fast varför säger du att man inte varit vaken på sexualkunskapen? Jag måste erkänna att det känns väldigt kränkande, då jag personligen har varit med på lektionerna med goda betyg, men som jag skrev innan mitt minne är bra men kort. :(
Hur man skyddar sig och varför var ju en av de viktigaste delarna av sexualkunskapen. Men som du säger så är det kanske länge sedan du lärde dig detta och sedan varit helt ifrån ämnet sedan dess. Ett tips är dock att läsa på lite, särskillt med tanke på din förra tråd. Kunskap är ju makt och du kan nog behöva lite sexuellmakt känns det som för att balansera dina sexrelationer.
 
Satan glömde säga vad jag gjort, sorry:
Hade blivit upprörd och undrat "vafan...?"
Om det sen framgick att det vart ett skämt hade jag nog sagt uppskattar det inte och säga att jag blivit upprörd omen också insätt att jag kanske vill ha mer än vad som redan är definierat.
Och om det nu vart situation med det. Så hade jag behövt tid och fundera. Och hade velat veta vem och vart hen står. Och lite beroende på vart man själv står och fundera om det är en hållbar situation eller ej. ( Polyamori är alternativ enligt mig )
 
Alltså känns ju lagom virrigt att skoja om att man ska bli mamma eller pappa :eek:

Till TS så hade jag också blivit både ledsen och besviken. Om det nu är så att ni har ett outtalat förhållande där ni har någon form av förståelse av att ni inte ses med någon annan så tycker jag han åtminstone borde talat om att han skulle bli pappa för dig innan du fick mötas av överraskningen på FB
 
Hur man skyddar sig och varför var ju en av de viktigaste delarna av sexualkunskapen. Men som du säger så är det kanske länge sedan du lärde dig detta och sedan varit helt ifrån ämnet sedan dess. Ett tips är dock att läsa på lite, särskillt med tanke på din förra tråd. Kunskap är ju makt och du kan nog behöva lite sexuellmakt känns det som för att balansera dina sexrelationer.
Förra förhållandet hade vi alltid kondom dom få gånger vi hade sex, så jag har aldrig tänkt mer på det. I början med denne kille hade vi också kondom, men någonstans på vägen övertygande han mig om att det inte var farligt utan... fan att jag ska va så lätt att övertala... :(
 
Det är väl självklart att man kan vara för omogen för sex?
När man väljer att ha sex tar man risken att bli gravid - det finns inga säkra skydd men kondom är ett av de säkraste. När du har sex måste du alltså även kunna ta ställning till konsekvenser som kan bli - abort eller få ett barn. Många är inte redo för något av dem. Är man dessutom 13 eller yngre när man gör abort kommer ens föräldrar få reda på det.
Det vore en väldigt bra idé för dig att gå till närmsta ungdomsmottagning för att få lite information om sex, hur kroppen fungerar och hur man skyddar sig. Det är nog även en bra idé att testa dig om du haft oskyddat sex med en kille du verkar känna ganska lite. Könssjukdomar är inte roliga, och jag antar att du vet hur HIV smittar.
Ungdomsmottagningar är ofta väldigt trevliga och har massor med info och bra tankar, du kan prata med dem om lite vad du vill! Det finns gratis kondomer där också. Lycka till! :)
 
@Mazzz Du tycker inte det är en befogad fråga? Jag tycker nämligen att det verkar som att du missat det mest grundläggande angående sexualkunskap.
Nej det tycker jag inte att det är och du verkar inte vara läskunnig heller, jag skrev tidigare att jag fick bra betyg i det ämnet i skolan, men påtalade om att jag inte kommer ihåg ALLA små detaljer, såklart kommer jag ihåg de där stora bitarna som hur man har sex och hur barn går till eller utgår alla för att jag inte visste något om försats att jag då inte heller vet något alls om sex och samlevnand. Det är väldigt kränkande, så bara för att jag inte känner till en sak så plötsligt känner jag inte till något alls, tack för den. :meh:
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
6 756
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 383
Senast: tuaphua
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 950
Senast: Niyama
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 856
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp