Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Sv: Vad har din häst för täcke just nu? VT 2010

Ute dygnet runt utan täcke =D

Oftast mellan +10 och +20 på dagen och mellan +5 och +15 på natten. Både regn o sol :)

Väldigt regnigt sommarlovsväder -.-
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? VT 2010

Regn och ca 13-15 grader. Pålle står med regntäcke på ute och tunnt bomullstäcke inne om natten (kommer in runt 20 tiden).
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? VT 2010

kl.

regn, regn och åter regn ungefär hela veckan. mina hästar går på bete en bit ifrån stallet och har varit utan täcke sen början av april. både ute och inne. var lite orolig nu när det regnat så mycket men det verkar inte har stört dom nåt nämnvärt. dom har en trädklunga som dom kan gå under men ändå är dom ute i regnet=)
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? VT 2010

*kl*

skitväder här hela helgen. igår småregnade det och blåste halv storm hela dagen (stallet ligger vid havet.. :crazy: ) och idag har det varit halvvarmt men blåsigt och mulet.

pålle har fått ha sitt ofodrade regntäcke på, och verkar ha varit mer än nöjd över detta :D
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Vad har du för ofodrat regntäcke?:)

Jag ska köpa ett, men vet inte riktigt vilket jag ska ha, behöver lite tips:D
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

jag har ett från Hööks, Thermomaster premium rain kanske det heter.. (tror jag gav 799:- eller nåt sånt för det förra sommaren, vet inte om dom har det nu)
Kvaliteten är inget större fel på, det gör vad det ska, dvs. läcker inte, torkar rel. snabbt och andas ok.
Passformen är hyfsad, även om jag tycker det är lite för stort i bogen för min häst som ändå är av det lite grövre slaget..

Skulle nog ändå köpt ett annat täcke om jag tänkt ett par steg längre när det införskaffades, jag gillar t.ex. Shires täcken mer, och de brukar vara bra pris på.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Okej, tack:)! Tror jag vet vilket det är, Hööks verkar dock ha bytt ut det i år.

Ja, jag står väl lite och väger mellan Shires och ett Amigo, men tänkte höra lite vad folk har därute i stugorna också:). Vill egentligen ha ett som tål lite också iofs, bägge dessa är ju bara 600 D. Är rädd att de två marodörerna han går med kommer att ha sönder täcket:mad:. Men men, jag får väl chansa.. Det kanske inte ens blir sådant väder så att täcket behövs.

Har funderat på om jag ska hugga ett från Hööks istället för att beställa från nätet, men då kanske det kan vara värt att vänta nån vecka innan man får täcket då?

(Sorry sorry, nu ska jag sluta trådkapa:o För sakens skull kan jag ju tillägga att min häst går utan täcke. SÅ, nu känns mitt inlägg lite mer legitimt:p)
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

*halvt knapplån*

Min häst går utan täcke så mycket som möjligt men har haft ofodrat regntäcke på sig de flesta dagarna i senaste veckan. Har varit egnigt, blåsigt och kallt. :mad:

Mitt ofodrade täcke är ett Shires. Det finns med två olika slitstyrkor, Tornade och Hurricane, men jag kommer inte ihåg om det var det bästa som var 600 D eller om det var det sämsta. :p
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Nä, knappast nåt sommarväder:mad:! Kunde lika gärna vara höst om det inte vore för alla gröna blad... Får nog lov att skaffa ett täcke ändå:cool:.

Aha, det är nog den modellen med 600 D som jag tittat på av Shires (lite billigare:angel:)
Sämre som i sämre hållbarhet (vilket vore ganska naturligt:p) eller sämre som i sämre passform/vattentäthet etc. ?
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

*KL*

Just nu står min på sommarbete och det enda hon får(endast vid regn+blåst eller spöregn eller rent av oväder) är isåfall ett regntäcke. Har ett jättefint marinblått m. vita stjärnor. Mamma köpte det då hon tyckte det passade vår Stjärna ;)
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Här är det ca 10+ och sol just nu, ska regna under dagen.

Alla inne nu och kommer gå ut med varsitt regntäcke.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Nä, knappast nåt sommarväder:mad:! Kunde lika gärna vara höst om det inte vore för alla gröna blad... Får nog lov att skaffa ett täcke ändå:cool:.

Aha, det är nog den modellen med 600 D som jag tittat på av Shires (lite billigare:angel:)
Sämre som i sämre hållbarhet (vilket vore ganska naturligt:p) eller sämre som i sämre passform/vattentäthet etc. ?


Med "sämre" så syftade jag på hållbarheten. Antingen är det 600 D resp. 1200 D på täckena, eller så är det 400 D resp. 600 D. Men jag tror att det är det första som stämmer, att Tornado är 600 D och Hurricane 1200 D. Pinsamt dåligt minne, jag köpte ju mitt täcke för bara en månad sen.. :p Det är ljusblått ( ;) ) och lite stort i storleken, men sitter bra ändå och håller hästen ordentligt torr.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Här är det ca 10+ och sol just nu, ska regna under dagen.

Alla inne nu och kommer gå ut med varsitt regntäcke.

Det var visst inget regn så de går nakna allihop. Såg nog lite kul ut när jag först släppte ut dem och sen gick tillbaks ut i hagen och tog av täcket.:p
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

KL

+20 och sol
Ute i hagen, naken, ev flughuva på.
Går in vid 20, naken inne.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

*kl*

pålle är såklart nakenfis, när det är såhär strålande väder ute! :love:
dock flughuva på ute i hagen på dagen.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

KL

+23 och sol
Naken i hagen, flughuva på.
Går in vid 20, naken inne.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 379
Senast: Camigween
·
Utrustning Jajamen, hösten börjar närma sig. Skolorna har/ska börja, vädret har slagit om och fler och fler börjar fundera på det där med täcken...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
50 108
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
2 907
Senast: lomuxx
·
Utrustning Sitter och funderar lite fram och tillbaka. Har mina hästar hemma på gården och de går i lösdrift tillsammans. Har en dam som är lite...
Svar
19
· Visningar
2 788
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp