Bukefalos 28 år!

vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?

Sv: vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?

Du skall väl inte RIDA i jeansen? :confused:

Klart jag ska, godkända av Professional Rodeo Cowboy's Association. :devil:

Har ridit i sådana sen 70-talet, exakt samma modell och färg hela tiden.:cool:

Fattaru varför det inte blir några ridbyxtrådar??:confused:

Jag antar att vi måste förnya oss!:angel:
 
Sv: vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?

Fast dom kanske hade vunnit grupplopp med dyrare träns...:angel:

Givetvis!!
Vad trodde du orsaken var att dom aldrig kom så långt:mad: Hur ska man vara motiverad i gamla trasor:crazy:
 
Sv: vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?

Klart jag ska, godkända av Professional Rodeo Cowboy's Association. :devil:

Har ridit i sådana sen 70-talet, exakt samma modell och färg hela tiden.

Fattaru varför det inte blir några ridbyxtrådar??

Jag antar att vi måste förnya oss!:angel:

Fattar ni NU varför det inte blir några trådar alls:eek:

"Vi gör som vi alltid har gjort" :mad: Faxar, bruna postgirokuvert, jeans från urtiden, gamla trasiga hopplockade träns, .... Vad skulle man diskutera :confused:

Är det konservativt engelskt inflytande som sitter kvar, eller är det en personlighetsfråga, inträdesprovet i galoppvärlden:confused:

"Du får inte ha gjort någon som helst förändring i ridning klädsel eller administration de sista 25 åren"


:devil::D
 
Sv: vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?

Men det beror ju på vad som matchar hästen, jockeyns hårfärg (går att färga:devil:) och resten av utrustningen:eek:

Grundkurs behövs här:crazy:

ROSA kan man ha på hmmmmm........vita araber:idea::bump:

Ja se där. Man kan inte göra någonting utan att gå en kurs innan. Men det har vi ju redan bevisat i kurstråden på S. :D
 
Sv: vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?

Men sedan använder jag läderträns.... så jag har att göra i alla fall.:p

Det är en diskussion som först många gånger i huvudet mitt. Läderträns vs nylonträns.

Läder är ju helt klart snyggast men man måste köpa den dyraste modellen för att hästen ska springa snabbt och det blir en massa jobb. Hualigen, jobba... Helt klart överskattat. :eek:

Nylonträns, kan vara snyggt om man lyckas matcha rätt, tyvärr är det svårare än jag trodde att matcha rätt. :(
 
Sv: vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?

kl

Det jag tycker är synd är att det verkar hända så mycket mer söderöver än här uppe i 08-området.
T ex point-to-point, team chasing osv

Hur kommer det sig, finns det en gränslinje tvärsöver igenom Sverige så alla eldsjälar befinner sig söder och väster om Vättern?

Inte för att det skulle göra själva forumet mer aktivt, utan det är ju mer i den analoga världen :) , fast man skulle ju kunna prata om det.
 
Sv: vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?

kl

Det jag tycker är synd är att det verkar hända så mycket mer söderöver än här uppe i 08-området.
T ex point-to-point, team chasing osv

Hur kommer det sig, finns det en gränslinje tvärsöver igenom Sverige så alla eldsjälar befinner sig söder och väster om Vättern?

Inte för att det skulle göra själva forumet mer aktivt, utan det är ju mer i den analoga världen :) , fast man skulle ju kunna prata om det.

Å andra sidan sker det mkt mer ungdomsting hos nollåttorna, plastickurser, mer ponnygalopp och liknande!

Kan trösta er med att på andra sidan sundet sker här ingenting! :p Plastic är bl.a. kroniskt olagad ..
 
Sv: vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?

Därför att alla kloka nollåttor har flyttat från permafrostens land.:angel:

Hmpf!

Jag tillbringade ett antal år på Österlen, fantastiskt fint på sommaren, men pestigt värre på vintern :D

Jag föredrar alla gånger permafrosten här uppe, där snön faktiskt (för det mesta) ligger still och inte bara i drivor på vägen, där det inte blåser 360 dagar om året och är råkallt vid +5 :devil:

Om det då inte vore för allt kul man skulle kunna göra där nere....;)
 
Sv: vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?

Å andra sidan sker det mkt mer ungdomsting hos nollåttorna, plastickurser, mer ponnygalopp och liknande!

Kan trösta er med att på andra sidan sundet sker här ingenting! :p Plastic är bl.a. kroniskt olagad ..

Sorgligt nog räknas inte en medelålders tant in bland ungdomarna... :eek:
 
Sv: vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?

Forfarande kvar i England och jag måste säga att varje gång jag kommer tillbaka hit så blir jag alltid så imponerad av vilken klass det är på hästarna. De inte bara är miljonhästar, de ser banne mig ut som miljonhästar också. I dagens Golden Jubilee Stakes såg hästarna så bra ut! Jag var verkligen imponerad. De såg ut som utställningshästar fast med muskler istället för fettberg. Carl O'Callaghan med aställda hade verkligen gjort ett extra bra jobb med Kinsale King. Snacka om en häst i toppform!! :love: Trots att jag inte favoriserade honom var jag tvungen att betta på honom och visst kom han in 3:a och gav mig mer pengar på fickan. :)

Stoet Laddies Poker Two såg banne mig ut som en hingst i sina bästa dagar! Hon vann The Wokingham Stakes idag. Märren har inte tävlat på 2 år!! Även om hon hade gett alla svenska hästar försprång på en kilometer hade hon vunnit på en svensk bana.

Vi har en lång väg att gå ännu.....och jag är helt säker på att det är pengarna som fattas. Vi kan helt enkelt inte konkurrera med de stora uppfödarna!
 
Sv: vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?

Javisst har dom helt andra hästar i England och på Irland, och en rad andra länder som USA, och Frankrike också tex. Det är ju betydligt större galoppländer, där är galoppen vad travet är här, och jag undrar tyvärr om galoppen nånsin kommer att konkurrera ut travet eller ens bli jämförbar med travet, det tror jag faktiskt inte. Tror inte det finns marknad faktiskt. Utan travet som konkurrent vore det antagligen en annan sak.

Det finns inte öht pengar för de hästarna i Sverige, och kanske aldrig kommer att finnas. Det är ju samma sak på Irland, vilken som helst av deras medelmåttor skulle slå våra bästa, om man ska vara ärlig.

Vad jag inte förstår riktigt är varför man öht föder upp hästar här egentligen, varför inte under några år istället importera riktigt bra hästar? Men som sagt det är väl pengarna. Det krävs ju bra ston, OCH bra hingstar.

Det är fö lite kul (?) att folk i Sverige kan nästan vara skeptiska till ett sto som ser ut som en hingst, de vill ha de tunna kräken, verkar det som, :cool: Medan irländare eller engelsmän som ser samma häst jublar och säger att "äntligen en som ser ut som en galopphäst":angel: (ja jag säger inte att det är generellt men just detta är hämtat ur verkliga livet, faktiskt...)

Ja bara högst privata funderingar, ang skillnaderna.
 
Sv: vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?

Klart att pengarna finns. Men det handlar ju om intressen och prioriteringar. Jag hade chansen att ta med mitt mitt gamla Aga Khan-sto när jag flyttade till Sverige, men med hennes 19 år lät jag henne vara kvar med ex-sambon på Irland. Idag ångrar jag det. Med sina 170 cm och den ståtliga utstrålningen hon hade slår hon mitt nuvarande sto med hästlängder!

Frågan är varför vi inte har bättre ston i Sverige. Med bättre ston och smartare avel behöver det inte bli så dyrt heller. Däremot tror jag att vi behöver få fler NH-race och mer hopp över huvud taget i sporten i Sverige. Ärligt talat tror jag att NH-medelmåttorna på Irland slår slätgaloppörerna i Sverige på slät bana. Det är trist!

Mitt nästa sto ska jag åka till Irland för att köpa. En stor svart märr med enbart NH-blod vill jag ha.
 
Sv: vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?

"Du får inte ha gjort någon som helst förändring i ridning klädsel eller administration de sista 25 åren"


:devil::D


Hmm. Jag börjar förstå varför mina ex-galoppisar är så fruktansvärt konservativa. Den enda förändring som godkänns direkt utan knussel är "utökning av foderstaten".:angel:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Här är en tråd där vi kan diskutera hur vi tycker att man ska bemöta psykiskohälsa på forumet, så behöver vi inte spåra ur andra trådar...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
14 126
Senast: hundtant
·
  • Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 697
Senast: __sofia__
·
Foder & Strö Skåne drabbas av ihållande minusgrader och som gårdsägare med småbarn är fruset vatten inte välkommet... Jag har ett kallstall så just...
Svar
2
· Visningar
615
Senast: animalasia
·
  • Artikel
Dagbok Jag har under den senaste tiden suttit och broderat mycket. Jag har haft ett precis påbörjat broderi liggande i bokhyllan i flera år och...
Svar
19
· Visningar
1 747
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp