Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Mysko tycker att ni borde kunna få lämna tillbaka kartongen fast den är öppnad. Bara innehållet finns kvar. Irriterande när det skickas fel men tur att du gick dit och såg det innan det satts upp.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Jobbigt att du har så mkt sammandragningar. Hade du det förra gången också? Tur att du har ett stillasittande jobb iaf! Inte långt kvar nu skönt nog!
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Igår kväll vid 00 när jag skulle gå och lägga mig så vaknade M och va jätte ledsen. Ingen napp eller välling skulle han ha. Gick upp för och se om vi skulle ta på tandsalva då han har en tand som är påväg upp. Men när han kom över till mig så vart han lugn och tog nappen själv så vi gick in i vårat sovrum och han somna direkt. Fortsatte sova fast jag la ner honom brevid mig i sängen. Det händer nästan aldrig annars. Sen Sov han mellan oss hela natten. :love: Visst jag sov väldigt lätt men det är det värt när det inte sker så ofta. Va nog över ett år sen han sov en hel natt med oss! Älskade unge!
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Jobbigt att du har så mkt sammandragningar. Hade du det förra gången också? Tur att du har ett stillasittande jobb iaf! Inte långt kvar nu skönt nog!

Jag minns faktiskt inte! :o Men då gick jag ju hem och la mig på soffan efter jobbet och det funkar ju inte riktigt nu när jag har Vilgot ensam i två timmar. Fast jag frågade faktiskt maken igår om jag var lika invalid förra gången och det sa han att jag var. :p
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Igår kväll vid 00 när jag skulle gå och lägga mig så vaknade M och va jätte ledsen. Ingen napp eller välling skulle han ha. Gick upp för och se om vi skulle ta på tandsalva då han har en tand som är påväg upp. Men när han kom över till mig så vart han lugn och tog nappen själv så vi gick in i vårat sovrum och han somna direkt. Fortsatte sova fast jag la ner honom brevid mig i sängen. Det händer nästan aldrig annars. Sen Sov han mellan oss hela natten. :love: Visst jag sov väldigt lätt men det är det värt när det inte sker så ofta. Va nog över ett år sen han sov en hel natt med oss! Älskade unge!

Åh vad mysigt :love: Var länge sedan jag och Isabella sov tillsammans nu och jag sover lätt de gångerna precis som du men ändå så älskar jag det de få gånger det händer. Att sova med henne, inte sova lätt förstås :D
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Och vi lämnade barnen hos mina föräldrar igår kväll, åkte sen till andra huset och fixade mat. Ok sambon satt i garaget under tiden med kompisarna och fixade lite med bilen som vi förhoppningsvis kan registreringsbesiktiga nästa vecka.
Vi var hemma vid tolv och jag vaknade vid 8. Att få sova åtta timmar utan att någon annan väckt mig gör att jag känner mig helt utsövd och jag har en massa energi. Vad jag ska göra med den vet jag inte för jag har samma problem som du att om jag rör mig fortare än pensionärstempo måste jag stanna hela tiden pga sammandragningarna.
Det var väldigt uppskattat att få en kväll med bara vuxna och slippa "tänka" på vad A hittar på för bus hela tiden. När jag ringde mina föräldrar vid 21 var det ingen som svarade, mamma somnade säkert när hon nattade A :D
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Det värsta av allt är att jag blir så himla sur och bitter för att jag inte kan/orkar röra på mig. :mad: Jag accepterar det verkligen inte... Men när jag tänker på att det är ca 7 veckor kvar och sen att jag aldrig nånsin mer ska vara gravid igen blir jag helt lyrisk! Det gick ju nästan ett helt år innan jag blev gravid igen och precis varenda dag, flera gånger om dagen, under det året tänkte jag "åh, vad underbart det är att vara ogravid!!" Det låter helt sjukt, men jag längtar nästan mer efter att bli mig själv igen än att få en bebis. :o

Så fort dom har åkt ska jag åka iväg och titta om det finns nån lämplig rakapparat jag kan köpa som födelsedagspresent. Han har ju så himla mycket skägg :D så om jag köper Brauns bästa modell borde det väl bli bra?
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Jag blir med frustrerad när jag vill och har ork men kroppen säger nej. började köra in några kärror ved igår och det gick väl sådär....
Nu när det äntligen slutat regna så vill jag vara ute och greja. Jag är en ute människa och arbetar gärna fysiskt att bara sitta på en stol och bara njuta av solen är inte min grej. Ska klippa gräset idag, att skumpa runt på åkgräsklipparen sätter kanske fart på alltihopa :D
Om en stund ska jag gå ner till föräldrarna och hämta barnen. Beräknad tid att gå de 600 meterna är ca en halvtimme :cool:
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Oregano, jag skulle börja med mössan till din lille, men hittar inte vilken omkrets du ville ha den på, minns du vad du skrev? Sen undrar jag om du vill ha öronlappar eller inte. :)
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

*kl*
Har fått mejl av svärmor som jag tydligen missuppfattat. Hon har tidigare i vecka skrivit att hon vore glad om sambon kunde komma ner till tyskland och köra med henne upp när hon ska hit. Jag har hela tiden trott att hon menat när hon ska flytta hit till våren. Idag skrev hon igen och frågade om han tänkt igenom saken. Jagtänkte att det är väl ingen brådska, det kan vi ju diskutera/planera när hon kommer nästa helg och sen har vi ju hela vintern på oss att lösa flyttlogistiken.
Då säger sambon att hon förmodligen menar att han ska komma ner nu och åka med henne hit. Varför då undrar jag. Hon har kört hit hundra gånger ensam innan vad är skillnaden nu förutom att hon ska bo i huset som hon ska hyra sen? Det är samma väg att köra förutom de sista km.
Jag har ångest inför att släppa iväg sambon på mässa i början av oktober, aldrig att jag skickar honom till tyskland nästa helg bara för att han ska sitta med henne i bilen. :cool:
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Gärna öronlappar! :laugh: Storleken är ju jättesvår. :crazy: Vilgots huvudomfång var ju bara 33 cm (-2 kurvan) när han föddes. Med ta 35 cm, så blir den garanterat inte för liten och vi kan ändå använda den ett tag. :idea:

Du är så himla snäll!! :love:
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

*kl*

AKB, äntligen!!

Ända sen du sa att du bodde i Trädet för typ jättelänge sen har jag gått och funderat på varför jag kände igen det. I natt när jag inte kunde somna slog det mig. Jag köpte min första egna ponny där :bump: Dickens var en c-ponny, korsning arab/welsh och världens finaste i mina ögon :love: egentligen såg han förskräcklig ut när vi köpte honom. Mager som en sticka och full av lus. Familjen han bodde hos då hade en teori om att hö inte var bra för hästar så han fick torkade nässlor att äta :grin: Kom ihåg att jag provred honom i en ligghall för kossor :D Gud vad skönt att äntligen komma på det för jag har grubblat på det ett tag nu. Minns tyvärr inte vad familjen hette men har för mig att de var danska.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Haha! Vad häftigt! :laugh:
Ska höra med sambon som är infödd Trädetsbo om han kan tänkas komma ihåg några danskar med en ligghall stor nog att rida i ;)
Ibland är världen liten.

Och Doris, kom att tänka på dig för en stund sen. Körde förbi stället som säljer hästar här i grannskapet. Du skulle ju kanske provridit en häst där i sommras.
Nu har de bortåt 70 hästar! :eek::eek: På inte världens största yta direkt. Inte klokt. Man får väl trösta sig med att hästarna inte brukar bli där så länge.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Nån som har koll på regler? Får man vara f-ledig utan att ta ut f-dagar? F-kassan har strulat :grin: och min man får inte ut några pengar för den här månaden. Vet inte vad som hänt, han ringde och bad dom ta bort 3 dagar eftersom han började jobba lite tidigare, men han borde ju få för 21-28 aug nu.

Istället för att ringa och krångla, kan vi bara skita i det och spara dessa dagar istället?
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Under första året får man väl det men efter 1-årsdagen måste man väl ta ut minst 5d/v för att skydda sin SGI? Om man inte jobbar de andra dagarna vill säga (ta 3d och jobba 2d) Frågan är om man kan vara tjänstledig? Det kanske inte är några problem för då är man iaf inte f-ledig och "belastar" fk.
Sedan friskriver jag mig från felaktigheter för jag är ingen fena på regler.

*kl*

Vi har plockat svamp idag :D

pict0338_167623172.jpg


Isabella var mindre imponerad för det var svårt att gå i skogen.
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Jag tror att man får vara det men är inte säker, däremot är ju inte sgi skyddad men det är väl inga problem då den väl ska återgå till det normala när man jobbar?
Men jag är långt ifrån säker Ang allt, men det är så jag uppfattat det...
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Jag tror att man får vara det men är inte säker, däremot är ju inte sgi skyddad men det är väl inga problem då den väl ska återgå till det normala när man jobbar?
Precis så tror jag också och i kombination med att han varit f-ledig i mindre än 6 månader och dessutom slår i sgi-taket så att säga så borde det inte spela någon som helst roll för själva sgi:n? Vill bara förvissa mig om att vi inte gör något olagligt.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Åh, jag vill också plocka svamp!! :crazy: Men min mage skulle nog tillåta max tio svampar, sen skulle den protestera våldsamt. :mad:

Jag började dagen med att åka till nya shoppingcentret och tröstshoppa 10 par strumpor och ett par strumpbyxor i en storlek som jag normalt inte har. Tittade på skor också, men eftersom jag har sån jäkla beslutsångest så blev det inga. Därefter åkte jag till Elgiganten för att kolla på rakapparat. Googlade fram prisjakt när jag stod där och konstaterade att man inte ska köpa såna grejer i en vanlig affär. :grin: Jag åkte hem och beställde en på nätet istället. Hoppas den hinner komma bara.

Resten av dagen har jag bara tagit det lugnt. Slösurfat, plockat undan lite leksaker, klappat katterna, legat på soffan osv. Nu har jag tagit på mig onepiece:en :o och parkerat mig framför tv:n. Ska snart plocka fram en Plopp ur kylen också! :D

Det är så otroligt skönt att ha hela huset för sig själv, men åh vad jag inser att jag älskar och saknar dom!! :love:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 998
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 948
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 359
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 770
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp