Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Usch vad fruktansvärt för familjen, tankarna går till dem och jag håller tummarna hårt för den lilla bebisen :(

Helt plötsligt känns egna problem små; Ligger på en hård madrass på Miltons golv för han vaknar av blåst och hosta hela tiden. Undrar om det är förkylning på gång? Och så har vår flaggstång knäckts av stormen ikväll, fan.. Vad kostar en ny flaggstång? Jag saknar redan den gamle!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

fy vad hemskt.

Vaknade av att S kräktes, har bara fåttt dropp i natt. Febern hade börjat stiga så nu har hon fått alvedon. Känns inte som om vi kommer få komma hem idag, hon kommer inte orka äta något hemma. Sitter och väntar på att hon ska somna om så jag kan få sova lite till.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Stackars lilla S! Hoppas EEG:t går bra idag och att febern släpper igen.

Hur har det gått för er som var utsatta för stormen? Här har det blåst, men inte så farligt i jämförelse.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Fruktansvärt :( Lilla, lilla bebisen. Vilken obeskrivlig ångest de måste känna. Kan man alltså frysa ner?! Det var helt nytt för mig, låter som science fiction. Vad jag hoppas att babyn går att rädda..

Macken: Hur går det för er? Hade hoppats på roligare nyheter, tänkte på er innan jag somnade :(
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Men lilla S då :( gissar att undersökningarna fortsätter dag?

Modett
Ja, alltså jag vet inte riktigt vad dom gjorde med bebis men enligt grannen hade dom som fryst på nåt sätt. Minns jag inte helt fel så har jag sett på typ Discovery att man kan göra så också, man sänker kroppstemperaturen för att inte belasta kroppen för hårt ffa om man haft hjärtstopp?!

Den som vet bättre får gärna förklara, är inte så haj på sjukhustermer o dyl.

*Kl*
Pustar iaf ut, ena kissen har vart borta sen i fredags. Vi började nästa tro att han råkat hoppa ner i brunnen då locket blåst av i stormen men han var som tur är "bara" instängd i sväffes husbil. Gissa om kisse blev glad över att få komma ut?! :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Varit på eeg och inväntar svar, de kommer komma med svar på ronden, så vi lär vara sist på den eftersom det skulle ta ca en timme innan de får svaret. På USK lät det som om vi kanske skulle kunna få gå hem. eller kanske i eftermiddag? Vorre skönt ifall damen ville behålla lite mat innan man blir hemskickad. Hon smaskar nu på en välling i alla fall.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Hoppas hon får behålla vällingen nu så hob kan bli lite piggare!

Står sjukhuset med välling när barnen är inlagda eller måste man ha med sånt själv?
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

De har allt till barnet, för den sovande föräldern, bara en får sova över, får frukost. Sen får man fixa mat till sig själv.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Fruktansvärt :( Lilla, lilla bebisen. Vilken obeskrivlig ångest de måste känna. Kan man alltså frysa ner?! Det var helt nytt för mig, låter som science fiction. Vad jag hoppas att babyn går att rädda..

Man kyler ner, inte fryser. Skulle man frysa ner så dör man, men om man sänker kroppstemperaturen så kan man mildra skadorna av syrebrist.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Vad intressant, alltid lär man sig något nytt. :)

*kl*

Macken: håller tummarna för att S får behålla lite mat innan ni får åka hem och att det "bara" var feberkramper. Stackars liten. :(

Jag har precis fixat klart alla hästar och spenderat 30 min med mitt lilla sto som ska ha föl i maj, hon vägrade låta mig gå, hon var verkligen på goshumör. Stod och pussades, slickade på mina händer och ville bli kliad på alla hennes favoritställen. Nu kanske inte det här låter så speciellt, men för ett år sen gick det knappt att röra vid henne utan att hon fick spatt, hon har verkligen blivit en helt ny häst. :love:

Vi har klarat oss ganska bra från Berit. Några träd som fallit, men inget allvarligare. Hästarna i stallet hade varit väldigt oroliga, men de som går på lösdriften verkar inte ha varit oroliga alls. Drömde hela natten att de hade rymt, en av S ponnyer fick ett träd över sig och dog, men när jag kom med hö och vatten imorse så stod de alla tre som små ljus i hagen och väntade på mig, så för den här gången hade allt gått bra. :)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Hur har det gått för er som var utsatta för stormen? Här har det blåst, men inte så farligt i jämförelse.

Hejdå flaggstång :( :D

flaggstangen_176866602.jpg
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

HUr går det för er? Du har varit med om min värsta mardröm, att barnet krampar. Hoppas att det "bara" var feberkramper och att lilla snuttan får behålla maten.

*kl*

Jag har börjat skicka ut PM till er som var intresserade, är det någon jag missat eller någon annan som vill hänga på så har ni till fredag på er!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Vi klarade oss med bra, inte ens strömmen gick! Det märks att EON grävt ner en hel del kablar sedan Gudrun och Per.
Några träd låg över vägen när jag skulle till dagis så jag fick köra på en skogsväg en bit, det är det enda jag sett efter stormen.

A går första dagen på dagis enligt nya schemat, ska bli intressant att se om han är jättetrött när jag kommer.
E har sovit sedan jag lämnade A, vaknade inte ens när jag flyttade över henne från bilstolen till korgen. Mina bröst säger att hon ska vara hungrig nu ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Man kyler ner, inte fryser. Skulle man frysa ner så dör man, men om man sänker kroppstemperaturen så kan man mildra skadorna av syrebrist.

Tack :bow: tur det finns folk som är lite mer införstådda än vissa andra :D:angel:

Nu är det bara att vänta och se. Men 10 minuter utan syre låter ju inte så bra :(
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Oregano: Kom på nu att jag missat din SS fråga. Paketet ska senast vara skickat den 16 dec. kl 16.00. Då borde alla paket hinna fram får jag hoppas! :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 941
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 885
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 242
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 721
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp