Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Hehe, jag har inte superkoll på vilken vecka själv heller :o (18+ efter en snabb googling ;))
Har ju bara träffat BM på inskrivningen men tog upp hur vi blivit bemötta tidigare och hon verkade förstå och lovade att inte glömma mig :D samt att hon inte sa ett ljud om min vikt, vilket jag fick höra massor om förra gången!
Hon skulle även ha lite kontakt med spec mv för konsultation eftersom M var 6veckor tidig.
Har RUL den 9/12 så hoppas vi även får veta vad det är för en liten krabat då... tror faktiskt att jag känt lite sparkar redan, mycket tidigare än sist :)
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Jag har min underbara granne som hade mockat och fixat till mina i dag! Hon tänkte att ifall det skulle bli värre så att jag inte kom hem och fixade så skulle hon inte behöva stå där mitt i natten.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Jag fick se hoppningen och dressyren från globen i går! Det hade jag aldrig sett annars! Så det var det enda roliga!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Oj, redan i vecka 18! Allt går så mycket fortare när det är nån annan som är gravid! :D Bra att du tog upp det, för då tror jag nog att hon kommer att vara lite extra omtänksam mot dig. Jättebra också att de har lite extra koll eftersom M var tidig. Vet man förresten varför hon var det?
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Blä, jag är mitt uppe i värsta "svettas ut all vätska på natten"-fasen. :crazy: Så här var det förra gången också, men jag kan inte komma ihåg hur länge det pågick. Varje natt svettas jag så lakanet och täcket blir sjöblött. :eek: Det är så himla äckligt... Knappt att jag gillar att gå och lägga mig längre pga det. Nu är det dags iaf. Lillemannen är fulltankad och nybytt. :love:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Nej det är ingen som vet varför M hade så bråttom, hon var ju dessutom "stor" för sin ålder ;) många av sköterskorna på neo frågade ju även om det fanns möjlighet att vi/ul räknat räknat fel... :)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Usch det lät verkligen jobbigt. Hoppas det inte håller i sig allt för länge!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

+akb o oregano

Det går fortare när man inte har koll själv ;)
Och att rul denna gången är innan jul :) även om det beror på bf, men eftersom M var tidig o lillplutt har bf bara typ 2 veckor innan M fyller år så känns det ju lite annorlunda ;)
Hoppas ni förstod något av min luddiga "förklaring" :p
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

ja oj, det var snabbt som ögat, redan 18 v :) Spännande.

Mitt bebissnusande kom av sig i lördags :( både jag och barnen är krassliga, så jag åkte ju såklart inte ut till min bästa kompis som fått sitt 3:e barn tidigare under dygnet. Det känns så trist. Men jag hoppas att jag piggnar på mig snabbt så att jag kan hälsa på innan bebis är för stor. Jag längtar såå!!

Tack vare att vi är så krassliga nu, så ställer vi även in den planerade skånetrippen denna gång. Så vi åker nog ner över nyår i stället. Trist, men att åka så långt med sjuka barn, och vara sjuk själv är ingen höjdare alls.

Inser ni tjejjer, att om vi (ni) tjattrar på i den här takten så är del 18 fylld innan det gått en månad sedan den skapades? ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Jag har gått här och känt mig lite tävlingssugen faktiskt, att fylla tråden innan 1/12 :D Borde vi ju fixa lätt ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Lånar egen för att fylla fler inlägg :angel:

Vi var och badade med H på lokala badhuset idag. Det har jag bara tänkt göra över ett år.. :grin: Måndag mellan 9-11 har de familjebad och värmer stora poolen till drygt 32 grader. Kul att kunna fara hela familjen :)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Härligt att bada! Va ett tag sen vi va iväg med M fårse om vi hinner med det nått mer innan mini tittar ut. :)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Jag hjälper dig bara för att...... :D

Grrr nu ska jag skälla på maken, han öppnade terminalfönstret och började programmera ikväll igen..... fast han lovat att umgås istället.... Nä nu!!!! :devil:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

På tal om ingenting :p

Fick sambon till att ta kort på magen frammifrån nyss. Första gången den här graviditete och :rofl: Jag ser ut att ha svalt en sån där pilatesboll :rofl: Helt rund, haha! Så kan det gå när man aldrig har någon helkroppsspegel att se sig själv i. :)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Vi har funderat på att göra det till en "söndagsgrej", att fara och bada. Fast på ett av baden inne i stan då, måndagsförmiddagar går som bort när vi jobbar.. Fast vi får väl se, helgerna lär ju samtidigt bli ännu mer fullspäckade när vi jobbar.

Kul med magen, var en gravid kvinna på badet idag men hon såg ut att vara i den där angenäma perioden kring vecka 25-30, dvs tydlig kula men ännu smidig ;)

Näh, klockan börjar vara mycket och maken gnäller över att jag knappar på telefonen - knappsatsen har ett irriterande surrljud som inte går att stänga av :D Så natti natti!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Måste bara fråga. Alla ni sommvarit gravid flera gånger, blev era höfter fortare bredare andra graviditeten? Mina höfter är så breda redan att jag inte får på mig mina byxor utan stretch. :eek: eftersom jag inte gått upp något i vikt, så kan det inte bero på den orsaken.

Är faktiskt förvånad, förra grav kunde jag ha mina normala byxor till typ v. 25. Nu har jag bara 2 st jeans jag får på mig, för jag vägrar ta på mig mammabyxorna än, är ju bara i v. 13/14 ;)

@macken: skönt att ni fick komma hem! Hur mår S nu? Har febern börjat gå ned?

@western: haha, jag håller med dig! Man har verkligen noll koll denna grav. Tiden rullar på ändå. Vi ska på vårt rul den 27/12. Ska bli kul, som en försenad julklapp. :D Ska ni kolla kön? Det ska vi, är så ruggigt nyfiken.. :o
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 418
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 662
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 412
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 166
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp