Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Usch vilken otäck upplevelse! Skönt iaf att det är bättre nu och att hon blir undersökt ordentligt. Kan inte ens föreställa mig hur maktlös man känner sig med ett krampande barn och ambulansen så långt borta. Måste ha varit fruktansvärt. :(
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Vilken mardröm... :cry: Finner inga ord för att beskriva hur jag känner med familjen. Och jag förstår att det är extra jobbigt att höra om sånt här för de som är gravida. :crazy: Även om jag egentligen inte är så orolig av mig, så tänkte jag mycket på sånt i slutet av graviditeten. Tänk om något är fel, tänk om barnet dör... Som tur är föds ju de allra flesta barn alldeles friska och välskapta.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Läser ni inte på fb ;)

*kl*
Jag fattar ingenting mitt internet fungerar inte? Det står att det är "connected" men ändå så fungerar det inte :( har startat om routern och men icke! Har varit så sedan igår kväll och jag har inte betalt mina räkningar, lite stressande :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

HUr går det för er? Du har varit med om min värsta mardröm, att barnet krampar. Hoppas att det "bara" var feberkramper och att lilla snuttan får behålla maten.

*kl*

Jag har börjat skicka ut PM till er som var intresserade, är det någon jag missat eller någon annan som vill hänga på så har ni till fredag på er!

Detta gäller Citron va? Jag pma gärna mig med! :)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Vi fick åka hem! vi väntade bara på att hon skulle få behålla maten så fick vi åka hem. Hon har behållt 2 dl välling! Så vi åkte hem vid 17. De hittar inget och kom väl fram till att det var en ovanligt lång feberkramp.
Hon har fortfarande hög feber men med alvedon kan vi hålla den i schack. Så det lär bli att tassa upp i natt och tempa var och varannan timme.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Vad skönt att ni har fått komma hem, vara inlagd är ju inte det roligaste man kan göra.
Själv sitter jag i Isabellas rum och är nog lika trött som hon fast kusarna vill nog ha mockat idag också ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

*kl*

Måste bara få berätta om mitt BM-besök i dag. Berättade om det som hänt våra bekanta och om min oro och tankar jag fått efter det. Är ju inte första gången bekanta till oss råkar ut för liknande saker så det är klart man blir orolig. Nu är det säkert bara tillfälligheter alltsammans och att just vi råkar känna människorna men ändå.

BM förstod verkligen min oro, hon tog den verkligen på allvar och frågade först om jag ville träffa en psykolog. Tackade nej till det och då erbjöd hon sig att boka upp en tid på Spev. MVC för att få träffa läkare och prata om det inträffade. Jag ska få fundera på saken tills nästa besök.

Berättade även svärmor blev halvt bestört över det som hänt våra bekanta, menade att jag inte ska tillåta dom mig gå för mkt över tiden och jag känner väl även själv en oro över att gå över tiden och råka ut för något liknande. BM nickar och säger att "Känner du dig orolig över detta så ska vi självklart boka in en tid för igångsättning när det är dax" Men tillägger även att det är "normalt" att gå till v42 och att just det som inträffat nu med största sannolikhet inte har något med att det var övergånget att göra, men att dämpa min oro var viktigast. Ska fundera över detta också tills nästa besök.

Alltså jag höll bara på tappa hakan, trodde faktiskt inte i min vildaste fantasi att jag skulle bli bemött på detta sätt. Känns så tryggt och bra att ha henne "i ryggen" när det gäller allt detta. Samma sak när jag berättade att jag inte ville amma "Men då skriver vi in det i journalen bara, ingen kan tvinga dig" å sen var den saker färdigdiskuterad.

Säger bara :bow: till min BM!!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

*kl*
Har haft massor att läsa igen nu efter en weekend i Skottland. Vi har haft det underbart! Hela Edinburgh och massor av höglandet. Helt underbart vackert. Åkt båt på Loch Ness, rätt häftigt faktiskt :laugh:

Emmah: Stackars dina bekanta! Hoppas det går vägen för den lilla bebisen! Vilken mardröm och jag kan förstå att du är orolig. Jag är ju superorolig för att skaffa barn efter det som hände med min systers dotter :(

Macken: Jesus säger jag bara!! Läskigt att hon krampade så länge!
Hoppas det inte återkommer!

Armani: R.I.P Flaggstången :(:cry: (;))
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Vad skönt att du känner dig så nöjd med din BM. Det är ju viktigt att man funkar ihop eftersom man "hänger ihop" ett bra tag. Och en BM skall ju ALLTID vara på ens sida, aldrig vara nedvärderande osv mot mamman.

*kl*

Macken22: Men Fy vad hemskt!! Stackars stackars Siri, och er. Usch vad läskigt alltså. Vad jobbigt när de inte hittar någon egentlig orsak sen, eftersom man inte kan slappna av alls då. usch usch usch. Krya på sig Siri. Kram till er!

Jag var ju till Globen igår och fick hylla Roffe lite :) Det var så skoj att komma iväg och göra något utan barn. Mässan var dock urtrist! Så trångt, så trångt. Köpte lite småsaker, nya grimmor till fölisarna bland annat. Men nä, mässan i Göteborg är så mycket bättre tycker jag.
Oj vad det blåste sen, ingen snö fick vi, men massor av regn. De stackars hästarna hade det inte kul när vi var borta. Måste verkligen ta tag i det där med lösdrift alltså :crazy: Men nu vill jag ha minusgrader och snö, igen mer lervälling. Usch vad jag gråter varje morgon som jag släpper ut mina stackars hästar.

Emmah.S: Fy vad hemskt det som drabbat era bekanta :cry: Det måste vara så fruktansvärt jobbigt att vara höggravid och omgiven av så mycket sorg och orättvisa. Usch vad jag tycker synd om familjen och er. Skickar en stor kram till er
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Hur har det gått för dig med bm förresten? För du blev väl inte så bra bemött av den du hade på Gotland om jag inte minns helt fel? Verkar den du har nu bättre? Och vilken vecka är du i nu, har noll koll.

Slut för förhöret. ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Vilken underbar BM!

Jag var till min i dag. Åkte iväg en stund från sjukhuset medans min man var där, eller ja han var där hela dagen. Men jag åkte hem för att lunchkissa hundarna och sen hade jag ett besök hon BM.
Sa till henne att i dag kommer jag nog ha ett högt blodtryck och berättade vad som hade hänt. Vi pratade lite om det och det kändes bra att hon lyssnade och förstod om jag inte var så intresserad av hjärtljuden i dag... (även fast det är fantastikst att höra!) Eller all information som hon överöste mig med. Var nog lite dämpad när jag var där. Eftersom jag går varannan vecka och har gått så mycket innan så känns det skönt att hon vet lite om en.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 077
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 001
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 489
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 856
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp