Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Jag ville också skälla på min sambo, i söndags spenderade han hela helgen grävandes, igår spenderade han hela dagen grävandes (till 21) och ni kan ju gissa vad han ska göra resten av veckan. :( Tyvärr är det svårt att skälla, då det är vår husgrund han gräver till. :p

På tal om ingenting, visst var det du som hade halmpellets i boxarna? Jag funderar verkligen på det, men är fortfarande nyfiken på hur det fungerar. Måste man vattna? Hur många påsar per box? Osv. På Globen i helgen var det några som kunde leverera en helhetslösning hem med foder och strö och de hade halmpellets. Jag känner att jag inte orkar lyfta så tungt redan och med 6 hästar i stallet som ska ha mat börjar det bli lite lätt jobbigt att kånka från granngården...
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Hur går det med den där mensen? Dök den upp i helgen eller när va det dax?

Nej, ingen mens och inget plus heller. Testade för bara några minuter sen.
Men den har ju varit så oregelbunden på senaste, så jag är inte ett dugg förvånad om den dyker upp om några dagar :mad:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Jo jag har halmpellets. Jag är jättenöjd.
Jag fyllde upp boxen med en påse/kvm box. Det ser tunnt ut först...
Stora hästen fick trampa sönder själv, eftersom han vägen 700 kg så var det en lätt match för honom. Så till honom blöter jag inte upp. 1-2 dagar så är allt smuligt.
Shettisen blöter jag upp till om jag gör en storfyllning till. Då lägger jag pelletsarna i skottkärran, häller en vattenkanna/påse över det och låter det ligga så typ 15 minuter och vänder runt det då och då. Sen in i boxen.
Fyller jag bara på en påse till honom så får han trampa sönder själv, det brukar vara gjort på 3-4 dagar.

Normalt så fyller jag på 1 påse i veckan och ibland fyller jag upp lite extra.

Ibland köper jag hem ett stort lass, men det är så smidigt att kunna åka förbi och slänga in lite i bakluckan. Jag får säker plats med 20 st där :D
Gödselstacken är betydligt mindre också :banana:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Den där helhetslösningen tänkte jag mig också på. Och bad om offert.. Men sen insåg jag att jag inte har råd att betala allt på en gång.. Det var ju 6 pallar med strö, och sen foder..

Sen hade jag behövt plastade säckar (som typ Red Mills) för att det skulle funka.. Papperssäckar i storpack skulle inte hålla.. Så här konkar vi hem från granngården fortfarande.. Trots 7 hästar.. Det är tungt och dyrt. Men vad gör man.

Jag tog upp med försäljarna där i globen, att de skulle kunna få så många fler kunder om man fick dela upp betalningen på typ 3 ggr eller så. Men de köpte inte min idé ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

God morgon!

Kl
Hur ligger halmpellets till prismässigt? Tror inte att jag sett det här omkring men det låter som intressant..
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Har ingen koll på om man får veta kön här, men vi tänker iaf fråga ;)
Är oxå sjukt nyfikna...
Men du mår lite bättre nu va?
Skönt isf att det gav med sig lite tidigare än sist.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

@macken: skönt att ni fick komma hem! Hur mår S nu? Har febern börjat gå ned?

S kräktes på kvällen då hon säkte 1½del välling i sängen. Det kom bara på retur. Sen fick hon en ½ dl som fick stanna. Feber på kvällen men på morgonen var den borta. nu har den börjat stiga lite. Ligger nu på 38.2 men jag vill avvakta lite med att ge alvedon. Det är inte så populärt att ge...
Har även ätit totalt en dl välling nu på morgonen!

Funderade ifall det skulle vara tredagarsfeber, men eftersom febern nu stiger igen så är vi inne på dag fyra.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Här luktar det separationsfas big time. Ett bra tag nu har H varit hysteriskt mammakär. Mysigt och påfrestande på samma gång, och inte roligaste tajmingen när jag ska börja jobba. Fast det går ju bättre när jag inte alls är med. Just nu ligger han tex och vrålar efter mig på skötbordet när pappa fick slita loss honom från mig för att gå och byta.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Och Siri har blivit mer pappig. Speciellt eftersom jag har fått äran att ge alla hemska suppar.... Men förra veckan var hon tokmammig. Det är lite småjobbigt när man inte ens kan gå iväg till ett annat rum eller ner till stallet.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Krya på Siri! Hoppas hon blir bättre under dagen!

Vi har också en liten tjej som blivit jättepappig. Men vi tycker att det är mest gulligt. Hon är så himla med! Och pratar massor (även om vi bara förstår pyttelite).

:)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Vi ska också försöka ta oss iväg till Vindeln och bada någon söndag med Theos kusiner. Har familjeförmiddag då med varmare vatten och inga tonåringar!

Harrys tofflor är klara nu iaf, så vi får kanske ta en dejt i morgon?!

Pappiga barn
Vår gosse är också inne i en pappa period, eller ja, alla karlar är bra, morbror, morfar och farfar duger väldans bra dom mé!

Halmpellets
Vi funderar över vad vi ska ha för strö i vår lösdrift/vindskydd. Men jag vet inte om det skulle funka eftersom vi bara har sand i botten och ingen riktig platta?! Shettisen är dammallergiker så vi törs inte ha vanlig halm eller rörflen pga mögelrisken. Minsta lilla och han börjar hosta.

*kl*
Är våra barn så stora nu att dom börjar bli bjudna på kalas? Theo är bjuden på kalas på söndag hos en av sina dagmammekamrater. Jag vet inte riktig vad man ska hitta på att köpa åt honom, någon som har nåt tips? Tror han fyller 5, ska dubbelkolla med dagmamman i dag. Tycker det var så gulligt att han bjudit alla hos dagmamman eftersom åldersspannet är 1,5-5 år!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Alex 'r j'ttepappig just nu, om han 'r hemma s[ duger jag inte till n[gonting. "r vi ensamma d[ g[r det j'ttebra att gosa med mamma! Om ni undrar vad jag h[ller p[ med s[ har min k'ra son fingrat p[ datorn och vissa bokst'ver fungerar inte :grin:
N[gon som vet vad problemet 'r kan ju tipsa mig
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz['; mitt alfabet just nu
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Min sambo tr'ffar jag p[ s;ndag om jag har tur. Ig[r sa han att han ska jobba ons till l;rdag. Ledig imorgon, jihu vad min tanke. Nej nej, jobbar som vanligt dagtid hela veckan PLUS kv'llarna och hela l;rdagen :cool:

Sj'lvklart fyller han [r p[ tordag med, j'mnt dessutom. och min fantasi tryter. Jag ville egentligen att vi och E [kte iv'g under helgen men det 'r k;rt.

Flera av mina tangenter trilskas visst. !@#$%^&*()_ dessa symbolerna ligger p[ fel st'llen. KUL :confused:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Kl

Usch vad trött jag blir.... :( Nu sover äntligen båda två, men då ska jag få hålla på att bråka med en överaktiv kattj---l! Ursäkta språket, men precis så känner jag. Har inget tålamod alls med henne längre, det lilla som fanns är vekligen som bortblåst. Nu blev det bara för mycket att jag till och med sitter och gråter för att jag bara vill vara ifred... Vi har haft en diskussion till om katterna, men vi kommer aldrig att komma nån vart. Han gillar katterna och tycker att det skulle kännas tomt utan dom. Ja visst, men vi har ju liksom V och A, så tomt är huset verkligen inte. :grin:

Ska sluta plåga er med mitt kattjat nu, jag har väl en del gravid-/förlossningshormoner kvar som gör sitt till. Jag vill bara vara en bra mamma med tålamod till mina barn och inte slösa energi på en dryg katt...

Tror faktiskt att jag ska gå in och lägga mig på sängen bredvid Albin (den stackarn fick ligga med stängd dörr i vårt sovrum, medan jag somnade Vilgot) och blunda till kl 14 då det är dags att väcka Vilgot. Båda två är som otroligt snälla och den här första dagen ensam utan dagis har hittills gått över förväntan. Det är bara katten som förstör allt...

Så, slut på världens mest meningslösa inlägg.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Kolla så du inte fått in ett annat språk som inställning. Jag har lyckats flera gånger, men jag minns inte just nu hur. Kolla längst ner till höger på skärmen (tror jag) och se så att det står SV och inte typ EN.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Här är det med första dagen som jag är hemma med båda två. Just nu sover A på soffan och E sitter kvar i bilstolen i hallen. Hon sover mycket bättre när hon halvsitter, jäkla envisa förkylning. Så medan jag värmde lite rester och slängde i mig fick hon sitta kvar där. A somnade i bilen när vi var och handlade.
Att handla med två barn är verkligen en upplevelse :D Var på citygross igår och jag tackade gudarna för att min kompis var med. A vill inte sitta i kundvagnen inte ens i de där bilvarianterna de har utan han ska springa runt överallt och snabb är han med.
Idag körde vi ner till lilla butiken i grannhålan där jag kan parkera med insyn till bilen från kassan medan jag köpte de mest akuta som jag glömt igår. Båda barnen sov nämligen och där vågar jag springa in medan de sitter kvar.

Mitt tangentbord mår visst bättre efter att jag startat om datorn :)

I morgon ska jag till bvc med Esther igen, ska prata med henne om A med. Sambon har sagt någon gång att det ser ut som om han haltar. Jag har inte märkt något. Han går sällan utan det ska hoppas och springas. När vi var hos släktingar i lördags så var det en annan som frågade om hans haltande, det verkar alltsp inte bara vara sambon som inbillat sig.


OREGANO, trist med katten. Hur är det nu, är de ute någonting eller är det rena innekatter?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 640
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 733
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 804
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 484
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp