Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Ja, en dejt blir kul! Hemma hos nån av oss så att barnen kan leka eller någonstans på stan?

Har du förresten sett nån återförsäljare av halmpellets i stan..?
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Sidan 98 nu, då har vi lätt fyllt även denna tråd innan 1/12 - antagligen redan ikväll ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Jag fortsätter att tjata lite så vi fyller tråden :)

Igår på dagis hade Iggy blivit omkullvält av ett annat barn som sen hoppade på hans huvud :cry: När jag kom och hämtade Iggy hörde jag att de pratade med pappan till barnet och hennes beteende. Hon är tydligen väldigt "bufflig" och ska bestämma över de andra barnen just nu, hon är 2,5. Personalen tyckte det var allvarligt och pratade med pappan om detta att de måste bryta det beteendet osv. Det kändes bra att de tog det på allvar men det värker i hjärtat :(

Idag var han lite dämpad när vi pratade om dagis. Det har funkat så himla bra det senaste och han har inte vart ledsen på över en månad. Vid frukost pratar vi alltid om att han ska till dagis och vad de ska göra där osv. Idag när jag pratade om dagis tog han sig för huvudet och sa "Ajj ajj" :cry: Pratade lite om det som hade hänt och berättade att man inte får göra så som hon gjorde. Händer det igen får man säga nej och hämta X (en i personalen). Vet inte om han förstod men sen tog han sig för huvudet och hytte med sitt lilla finger och sa "Nej nej nej" istället :love:

Kändes lite olustigt att lämna honom idag speciellt eftersom ordinarie personal inte var där heller, de hade möten hela dagen.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Var det rs-produkter ni tittade på också? Jag fattade inte att man var tvungen att ta 6 pallar varje gång. :o Jag håller med dig om att förpackningar som är i plast är betydligt mycket bättre, men om vi slutar med halm så kan vi förvara allt sånt foder där vi har det nu och på så sätt går det. En massa blah, blah, blah från mig nu, tänker högt. ;)

@Bollen, det låter ju onekligen väldigt bekvämt med halmpellets. Särskilt det faktum att de tar lite plats och minskar gödselmängden. Eftersom vi eldar skiten i flispannan så kan jag inte ha torv, som jag egentligen skulle vilja ha. :) tror du man kan vattna i boxarna och röra runt? Har ju två små welshar som står i 3*4m boxar och att vattna massan till de två boxarna skulle ta en evighet. :D

@macken: fy, stackars er. :( håller verkligen alla tummar jag har att Siri börjar må bättre.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Jag såg din och Selmas dubbelgångare i Sollentuna Centrum idag på lunchen! Ffa lilla tjejen var himla lika Selma :)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Idag har jag förhoppningsvis lånat ut min häst! :bump: Han måste bara vara ren på böjprov! Hoppas hoppas att han är det!

Och det stora plusset är att jag ska vara medryttare och fortsätta hoppträna honom!!! :banana: Så jag hoppas hoppas hoppas att allt ska gå vägen nu!!!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Vad roligt att det (förhoppningsvis) löst sig! Måste ju vara skönt efter alla funderingar :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Vilken jättebra lösning det blir för ditt hästeri! håller tummarna för att han går igenom besiktningen nu :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Det går jättebra att vattna på i boxen, det är jag som är slö och inte letar rätt på silmunstycket till vattenkannan :D

Mina pellets kommer från Tunhempellets.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Men fy stackars Iggy. Tycker det är så svårt nu när dom förstår massor men inte riktigt kan förmedla det dom vill. Att även om dom hämtar fröken och om hon då inte har sett så kan inte det skadade barnet tala om exakt vad som hände. Skönt att personalen tar tag i problemet iaf och vill lösa det!

*kl*
Påtal om dagis så när jag kom idag så visade fröknarna glatt upp flera bilder från dagen på en jätte glad Milton. Det värmer i hjärtat att få se hur kul han faktiskt har där fast han grinar massor vid lämning och hämtning. Dom verkade inte så besvärade av hans separationsfas,skönt nog. Jag vill inte att dom ska känna att det är jobbigt att ha honom där så det va kul att se att han har roligt på dagis. Inte verkar han slåss något där heller skönt nog. Jag frågade en dag när en annan förälder fick höra att dess barn varit för hårhänt. Men han verkade så snäll så! Känns tryggt!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

japp det är RS produkter. Jag tyckte att det verkade så smidigt att få allt hemkört och att de dessutom hade foder också..
Men, hmm, 6 pallar, det är nog om man vill ha det fraktfritt.. Eller vänta..
kollar man på deras hemsida så står det pris inkl frakt, exkl moms vid köp av 6 pallar.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Idag har jag förhoppningsvis lånat ut min häst! :bump: Han måste bara vara ren på böjprov! Hoppas hoppas att han är det!

Och det stora plusset är att jag ska vara medryttare och fortsätta hoppträna honom!!! :banana: Så jag hoppas hoppas hoppas att allt ska gå vägen nu!!!

Men du, vilken superb lösning!! Hoppas verkligen han går igenom!!!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

*kl*

Sitter och stör mig på att jag är för feg för att ringa på en annons :mad:
Nu när jag äntligen ska ta tag i det hela och köpa en bedside så vågar jag inte ringa, suck!
Men antar att jag måste om jag nångång ska kunna köpa en sån. :grin:
Det är inte försent att ringa på en annons nu va?
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Åh vad spännande. Låter ju som en toppenbra lösning! Vad härligt för dig om det går i lås.

*kl*
Idag har mina små bebisar varit på dagis för första gången. Och det har gått så bra :love: Pratar så klart om mina små fölisar som varit hos lekfarbrorn idag. Inte med mammorna i hagen. Mammorna fick följa med bebisarna till dörren, sen fick de vända ;) hahahaha. Skämt å sido.. Mina småttingar har varit separerade från sina mammor i hagen idag, de har ju sovit i eget rum (box) om nätterna ett par veckor redan. Är så skönt när allt bara flyter på.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Phu nu så har jag ringt! Tack för pushningen! :)
Ska titta på den imorgon em. Hoppas på att den är fin och att jag lyckas pruta lite. :p
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 :heart

Du får jättegärna komma hit! Syrran (bubbaz) å hennes pojk är lediga i morrn så då får vi ju som en liten bukedejt också ;)

Nae har inte sett nån ÅF för halmpellets, kanske att Dalsjö har?! Hon brukar ju som ha lite andra produkter?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 714
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 371
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 706
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 650
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp