Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Just det… De första graviditetsveckorna. Jag gick knappt ur sängen. Men kunde ju skylla det på att jag hade semester och hästen var på bete.
Men ja, jag behövde nog sömnen. Efter att ha haft ett par krångliga nätter då hon har haft svårt att somna och varit orolig så gick allt lätt hela natten.


Ska du åka själv eller har du någon som kan köra dig? Det finns ju de som bor mer än 1,5h bort från förlossningen.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jodå, jag lider med er. Det jag är ABSOLUT sämst på i hela världen, min absolut största svaghet är att jag är dålig på att vänta. :D

När jag var liten och skulle cykla med kompisar till skolan så retade de alltid mig för att jag var dålig på att vänta. Det hette "om vi bestämmer att vi ska cykla 07.30 så cyklar du 07.25!". Och det ligger nåt i det. :angel: Jag är alltid färdig först oavsett vad det gäller och det värsta jag vet är att vänta på sena människor.

Haha, är du och jag samma person?! :D Jag är alltid ute i god tid, ser till att ha saker klara och avskyr att vänta. Då kanske ni förstår hur jäkla illa jag tycker det är att vara på BF+7? ;) Busunge som inte kan passa tider, men å andra sidan så berättade min pappa igår att jag inte hade särskilt bråttom ut jag heller.

Ang. tävlingen åt "fel håll - jag skulle åkt, men sett till att BB-väskan och babyskyddet fanns i bilen ifall att nåt skulle dra igång. Kommer du åka själv?

*kl*
Lugn natt igen, är sjukt tacksam för att jag sover så bra som jag gör. Räkan har roterat i alla fall under natten och ligger nu med ryggen mot min vänstra sida och så benen mot höger, så som de "ska" ligga. Börjar kanske göra sig lite mer startklar? :angel: Börjar tro mer och mer på en kompis gissning om att Räkan kommer den 28 april, men jag blir ju inte direkt förvånad om den dagen också kommer och går utan bebis.

Hur har ni andra haft det? (Svartfot har haft det bra iaf såg jag ;))
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Cyllene. Jag säger nog som du. Idag får du reda på lite mera. Annars är det nog bra att ta med lite saker och en chafför om något skulle hända :)

*kl*
Vem var det som letade röd/vitrandiga kläder??? Jag såg i min Maxibutik häromdagen....
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

KL

Måste fråga er. Min BM har tydligen blivit sjuk och kommer vara borta hela denna och hela nästa vecka. Jag hade tid hos henne imorgon. Då jag varit på ett tillväxtUL som visat att bebis har en prognos att bli väldigt stor hade jag velat diskutera detta med henne... Plus massa andra saker (som jag inte brukar vilja fråga om...) Jag blev erbjuden en tid hos en annan BM, och tackade ja till den, eftersom det annars går 1 månad mellan de två besöken. Men det känns läskigt att behöva prata om dessa saker med någon som inte har varit med hela graviditeten... Hur skulle ni gjort, väntat på den ordinarie BM eller gått till den extra? Är i v.34 nu och fick tid hos den andra BM nästa vecka...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jag känner igen mig i nästan allt du skriver. Vilgot är finast och bäst i världen, men jag har knappt en minut för mig själv. Och speciellt nu när jag pumpar mjölk så känner jag mig stressad över att vara tvungen att hinna med det också. Kan inte pumpa och underhålla ledsen bebis samtidigt, utan han måste sova. Är rädd för att mjölken ska sina också om jag pumpar för sällan. Sen känns det så himla kluvet det här med flaskmatning. Vilgot får en gladare mamma, men det är såklart bäst för honom att få sin mat på naturlig väg.

Sen har jag världens dåligt samvete för katterna... De har hamnat helt i skymundan och de ser faktiskt ut att må dåligt av det... :cry: De har ju fått hur mycket uppmärksamhet som helst tidigare och nu nästan ingenting... Det hinns verkligen inte med.

Allt känns ganska jobbigt, men det är ju en jättomställning och jag tror att det blir bättre om några veckor. Hoppas det iaf! :idea:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jag *vinkar* På ica maxi? Ska till Örebro nästa vecka, får springa in där då. Vad fanns det för något?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

På fredag ska vi åka till mina svärföräldrar mitt i urskogen och grilla, tar lite drygt en timme att åka till dem härifrån. Till BB från dem så har vi kanske 45-50 minuter, beror på hur fort/sakta man kan/vill köra. Tar med mig bb-väskan på fredag men babyskyddet får vara hemma. Måste vi åka in till BB så måste i alla fall min mamma åka och ta hand om hästar och katter så då kan hon ta med sig stolen in till stan.
Fast jag ser det som en minimal risk att ngt händer på fredag fast det känns som en trygghet att ha med mig mina saker jag vill ha :)

Lycka till hos bm och läkare :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

*kl*

Undrar om det är någon som kan rekommendera någon riktigt bra nässpray som löser allt. Men ändå inte svider sönder hela näsan?
Hatar verkligen nässpray och har inte använt det nån gång de senaste typ 10 åren, trots att jag har haft en jäkla graviditetsnästäppa.
Men jag känner att jag vill inte vara täppt under förlossningen.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jag hade åkt och känns det bra tagit upp de frågor du har. När har du BF? Är det brådskande kan du ju kanske lämna ett meddelande till din ordinarie BM om att du vill ha en återbruds-tid.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jag tror förresten jag ska lägga ut en handduk och extra byxor i bilen nu. Utifall vattnet skulle gå när jag är iväg någonstans. Visserligen så märkte jag knappt att vattnet gick sist men det kanske blir ett niagarafall den här gången, vem vet.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

KL

Måste fråga er. Min BM har tydligen blivit sjuk och kommer vara borta hela denna och hela nästa vecka. Jag hade tid hos henne imorgon. Då jag varit på ett tillväxtUL som visat att bebis har en prognos att bli väldigt stor hade jag velat diskutera detta med henne... Plus massa andra saker (som jag inte brukar vilja fråga om...) Jag blev erbjuden en tid hos en annan BM, och tackade ja till den, eftersom det annars går 1 månad mellan de två besöken. Men det känns läskigt att behöva prata om dessa saker med någon som inte har varit med hela graviditeten... Hur skulle ni gjort, väntat på den ordinarie BM eller gått till den extra? Är i v.34 nu och fick tid hos den andra BM nästa vecka...

Jag hade känt mig obekväm men jag hade gått till vikarien. Dels för att få prata av mig och dels för att få kolla upp att magen växer m.m..
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

*kl*

Undrar om det är någon som kan rekommendera någon riktigt bra nässpray som löser allt. Men ändå inte svider sönder hela näsan?
Hatar verkligen nässpray och har inte använt det nån gång de senaste typ 10 åren, trots att jag har haft en jäkla graviditetsnästäppa.
Men jag känner att jag vill inte vara täppt under förlossningen.

Absolut inte Otrivine i alla fall, satan vad den gö ont i näsan :cry:

Jag tror förresten jag ska lägga ut en handduk och extra byxor i bilen nu. Utifall vattnet skulle gå när jag är iväg någonstans. Visserligen så märkte jag knappt att vattnet gick sist men det kanske blir ett niagarafall den här gången, vem vet.

Det har jag tänkt på i flera dagar men har inte tagit tag i det. Får se till att det är gjort till fredag i alla fall :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Värmelampa!!!! Det är ju inte helt bra att använda nässpray som gravid då det är lätt att göra slemhinnorna beroende av det. Men jag fick låna en värmelampa av svärmor (se jag ska inte bara gnälla över svärföräldrarna) som räddade mig. Jag bodde framför den där lampan.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Otrivin är ju galet läskig! :crazy: Den med menthol är ju rena döden, sambon använder den och jag tycker det svider i MIN näsa när han använder den. :D
AKB, jag har Nasin här hemma just nu. Tycker den funkar riktigt bra, känner inget alls av den. (mer än att den får slemhinnorna att svälla av alltså :D) Det finns även nån som heter Renässans Plus, den ska inte vara vanebildande alls. Såg reklam om den i senaste Vi föräldrar! :idea:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jag kan inte använda vanlig nässpray alls längre. Kör kortisonnässpray och koksaltlösning.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jag brukar alltid använda Nezeril (miljöskadad från man var liten) men min man fick äran att handla nässpray sist jag var sjuk och det blev lite fel. Tack och lov så har han inte köpt den med menthol! Otrivinen gör bara ont, den sprayar så himla hårt och sedan medlet bränner/svider som eld i näsan.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jag såg bodysar... Tror pyjamas och lite sånt också. Ska dit o köpa mjölk ikväll till sambon- kan kolla mer då :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Har du provat den koksaltlösningen med mentol i? Den var min räddning i början. Mest för äckliga lukter i mitt fall iofs... Den ska finnas med avsvällande effekt också. Och är dessutom lämplig att ta som gravid.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Renässans Plus :idea: gjorde också ont tycker jag...sved i näsan och jag tyckte inte jag fick ngn effekt. Så svårt med nässpray
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 898
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 751
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 401
Senast: Hedinn
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 773
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp