Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

*kl*
Lite småläskigt kanske (eller äckligt beroende på hur man ser på saker :angel: ) - jag har mjölk i mina bröst redan nu. :eek: Har varit öm i vänster bröst hela dagen, och nu under kvällen försökte jag massera lite för att se om det blev bättre. Hjälpte väl inte nämnvärt, däremot började det komma vätska. Testade på höger bröst också, och jodå - nog kommer det allt. Får hoppas att det inte satt igång nån produktion bara, kul att behöva handmjölka i handfatet typ redan innan bebis är ute... :grin: Får väl skylla mig själv dock om så är fallet haha.

cyllene; segt för alla var väl ändå att ta i va? ;) Just nu är det ju bara jag och AKB på övertid, de allra flesta har ju ploppat på BF eller innan.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Det har läckt lite genomskinlig råmjölk ett bra tag nu. Inte så mycket att jag behövt ha ilägg. Men nu har det börjat komma lite mer, vit gul aktig mjölk.
Kommer säkert vara some n höglakterande kossa när liten väl är ute.
Synd bara att bröstvårtorna är jättespruckna redan.


Jag gissar på att Lottch ligger och sniffar på sin Selma nu:laugh:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Har också läckt lite genomskinligt och senare gulaktig vätska, det som kom nu när jag masserade var mer vitaktigt. :crazy: Får hoppas att kroppen sätter igång att producera ordentligt med mjölk sen när det är dags och att amningen kommer fungera. :laugh: Nu kan den dock vänta lite, Räkan är ju inte ute än. :D

Det hoppas jag med att hon gör, även om jag innerst inne är grön av avund. ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

*kl*

cyllene; segt för alla var väl ändå att ta i va? ;) Just nu är det ju bara jag och AKB på övertid, de allra flesta har ju ploppat på BF eller innan.


Jodå, jag lider med er. Det jag är ABSOLUT sämst på i hela världen, min absolut största svaghet är att jag är dålig på att vänta. :D

När jag var liten och skulle cykla med kompisar till skolan så retade de alltid mig för att jag var dålig på att vänta. Det hette "om vi bestämmer att vi ska cykla 07.30 så cyklar du 07.25!". Och det ligger nåt i det. :angel: Jag är alltid färdig först oavsett vad det gäller och det värsta jag vet är att vänta på sena människor.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Det har läckt lite genomskinlig råmjölk ett bra tag nu. Inte så mycket att jag behövt ha ilägg. Men nu har det börjat komma lite mer, vit gul aktig mjölk.
Kommer säkert vara some n höglakterande kossa när liten väl är ute.
Synd bara att bröstvårtorna är jättespruckna redan.


Samma för mig, inte skönt alls. :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

*kl*
Är det någon här som har kramp i benen? Jag har vaknat med kramp i vaderna ett par ggr men idag är det löjligt... Jag kan inte ställa mig upp utan att krampa. Har rejäl mjölksyra nu....


Är som vanligt avundsjuk på er här i vårtråden :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

*kl*

Oregano - Vilken sötnos!!! :bump:

Lottch - hoppas att du snusar bebis vilken minut som helst nu. Spännande, och du verkar så lugn. :)

Här kommer bild på min bamse-bebis. Han är 6 veckor idag, och drar 62 i kläder.
26130_383403742615_673142615_3974722_1001282_n.jpg


Och sen debut... Jag på bild, med sonen.. EEEEEEak :angel:
26130_383403717615_673142615_3974718_8022254_n.jpg

(ja, jag har klätt mig väl, har redan haft ett par stockningar, och det gör såååå ont :cry: )
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Nu är jag ju inte gravid längre, men jag hade fruktansvärda kramper under senare delen av min graviditet.

Ibland så illa att jag skrek rakt ut och tårarna sprutade ( givetvis mitt i natten av att jag skulle vända mig och spände benen ), usch det var verkligen vidrigt ..
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jag hade också ont i brösten för ngn vecka sedan och kunde få ut vit vätska/mjölk ur bröstena.
Vissa dagar kan jag tycka att brösten är spända och ömma och dagen efter så är de mjuka och ganska okänsliga igen.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

de där genomsklinliga och gula hänger i sig i några dagar efter förlossningen och sen blir det bara vitt.
Det ser ut som SMÖR när dom kräks råmjölken.. uh...
Vore konstigt om du får igång mjölkproduceringen så fort, mina bröst började inte bli hårda eller särskilt producerande förens mjölken rann till, men de är säkert inviduellt.

Här är allt bra, Théa är underbar :love: Hon sover mycket förstås, men brukar vara vaken några timmar på morgonen, kvällen och mellan 2-4 på natten.

Deet gjorde skitont att amma i början, jag fick sår hela tiden men sen 3 dagar efter att jhon föddes har jag ammat utan amningsnapp.
Amningsnappen är jättebra för att låta såren läka.

Hur har amningen funkat för er andra?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Sötnosar båda två:D

*kl*

Nu känner jag mig deppig igen..lillan har ju varit lite orolig idag, så hon har krävt mkt av mig, och jag har inte vetat om hon är hungrig eller mest "snuttig" Hon suger mkt på sina gena händer.

Jag älskar den lilla, men mellanåt knner jag: hur ska jag orka i längden?
Kan det vaar så att mina värden är kassa fortfarande så jag är trött, var ju iväg en del idag så jag kanske är slutkörd..är ju som sagt inte tillbax riktigt än..Rädd att jag inte ska orka ge henne allt hon förtjänar och behöver..Livärdd..

allt känns så främmande, samtidigt som det långa stunder känns skitbra och rätt..är rädd att jag fastnat lite i baby bluesen kanske? Saknar ju myset mellan mig och sambo, finns lixom inte tid eller ork till så mkt sånt..och vi har varit så tighta och pussiga alltid, rädd att förlora det..Men samtidigt önksar jag ju inget annorlunda, för vi har fått de vackraste man kan få, och hon är så lik honom, vilket gör det ännu mer underbart:D

men jag har såna här stunder..varför?

Jag vll må bra hela tiden ju:cry:

Idag fyller Nelly 1 v föressten:)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Amningsnappen är guld! Här håller vi på att klara oss mer och mer utan den! men den är en enorm trygghet..o jaa, när bröstvårtorna behöver vila är den:love:

Härligt att allt går bra för dig annars:)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Du, som du mår är helt normalt. Jag mådde apa första veckan och bara grät. Mannen tvingade mig söka hjälp.

För vissa tar det månader att komma ur det där. Mig tog det bara ett par veckor. Det är jättejobbigt med alla dessa känslor som bara stormar över en. Och tankar på hur ska detta gå, jag saknar mitt gamla liv osv.

Jag kan bara trösta dig med att det lättar. Så småningom.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

kl
Igår gick jag o la mig vid 18.30. Hon somnade och jag kände att det var lika bra o passa på. Jag titta de på skräptv till 20 tiden men hann ändå sova en stund tills kvällsamningen vid 22. När hände e g detta? Jag tror inte att jag har gått o lagt mig vid 18.30 sedan jag var i hennes ålder.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Du behöver det nog, sov så mycket du kan! :) Under de första 14 veckorna av graviditeten gick jag och la mig mellan 19.30-20.00. Därefter var jag medvetslös.

En fundering från mig här nu innan jag ska iväg. Hur långt åker ni/har ni åkt så här mot slutet av graviditeten? Håller ni er hyffsat nära hemmet el ger ni er iväg? Jag blev sugen att åka och kolla på hopptävling på fredag men det är 1,5 timme åt fel håll från mitt sjukhus. Å andra sidan så vet jag ju efter idag om nåt är på g eller inte.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jag har nog inga problem att åka långt hemifrån. Släng med bbväskan i bilen så är det ju bara att åka raka vägen i så fall. Kanske att jag skulle tänka på att inte åka själv så man inte måste köra hem om något skulle starta.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

För min del är det mer intressant att veta kön på kompisars bebisar än vad de väger! Vill nån lägga till ögonfärg, vikt, längd och foräldrars skostorlek så är det bara att göra det! ;)

Jag vet bara att de i ngn tråd tidigare gjort som jag gjorde nu, och jag tycker det gör det lättåskådligt att se vilka som fått. Men det rör mig inte i ryggen, jag hade tråkigt och färgade lite...

Dessutom så har alla ryttare (nästan) fått pojkar, Malin, Piia etc utom då Meredith ;)

Du väntar pojke med?

Jag fick pojke :D


Tycker också att det är mest intressant om det är pojke eller flicka, ögonfärg är inget jag bryr mig så mycket om
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Amningsnappen är guld! Här håller vi på att klara oss mer och mer utan den! men den är en enorm trygghet..o jaa, när bröstvårtorna behöver vila är den:love:

Härligt att allt går bra för dig annars:)

Jag hade den hela tiden :D

Amningsnapp :bow:
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 678
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 541
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 549
Senast: Hedinn
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 249
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp