Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Om bebisar får för lågt blodsocker så gör de inget annat än sova och vaknar inte för att äta. Då kan de även göra som din att de suger några gånger och somnar, så gjorde också Isabella första dygnet.
Så det är också en anledning till att man väcker för att mata och går de ner för mycket så vill man att de äter ofta för mjölkproduktionen skull.

Vi fick också väcka i början för han blev bara tröttare och tröttare och orkade helt enkelt inte vakna. Han hade lite gulsot också. Men sen när det vände så fixade han själv att vakna till på natten när han ville äta!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Grattis till fina Ture! Får i en pojke ska han också heta Ture :angel:

Nu håller jag tummarna för att dina krämpor också försvinner snabbare än snabbast!

Nu ska jag till BM för förhoppningsvis sista gången...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Min mamma har köpt en dress med t-tröja och byxor som jag inte har använt för jag har fått för mig att det kommer glipa mellan tröja och byxa eftersom vi bär så mycket på henne. Jag tycker själv det är obehagligt och därför har jag fått för mig att hon också skulle tycka det. Tycker du att det fungerar bra eller glipar det mycket?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jag behövde faktiskt aldrig väcka henne för att äta men jag fick väcka henne för att hon skulle suga några fler gånger än bara 3 ;) Första natten hemma var jag jätte orolig om jag skulle väcka henne eller inte eftersom det var så himla viktigt med att hon skulle äta var 3-4 timme. Bestämde mig för att inte väcka henne men hon vaknade ändå ca 1 timme senare :)

*Kl*

På tal om nätter så har våra nätter sett likadana ut nu de senaste nätterna. Somnar strax innan 23, vaknar vid 3 för lite mat och sedan igen kl 6! Tycker det är helt okej eftersom hon somnar om ganska snabbt vid 3-målet :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Förmodligen ;). Jag tycker det skiljer mellan olika sorters skrik, eller olika situationer. Nu när E haft så ont av sina sår har mitt hjärta bara blödit med honom när han varit ledsen, medan jag vid andra tillfället fått lust att smälla till honom :o för att han ska lugna ner sig, även om skriken då också berott på obehag. Vid andra tillfällen kan jag rätt lätt "stänga av" och inte "höra" hans skrik. Så, jag gissar att fler faktorer än själva ljudet i sig spelar in.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jag anser att det inte finns någon anledning att stressa upp sig för jag kan inte göra mer än att trösta och försöka reda ut vad som är problemet. Fast sedan så skriker hon inte så värst mycket heller...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Hur menar du nu? Om man använder dräkter så att de ser ut som humlor eller vanliga kläder? Jag klär vildbatting varje dag i body, byxa/sparkbyxa och strumpor. Just nu har hon bara body och strumpor för hon har en dålig magdag så jag byter blöja typ hela tiden.

Ja, jag har så mycket snygga (ibland opraktiska) kläder som jag använder till Théa.
Hon har väldigt många fina klänningar som jag själv skulle kunnat tänka mig att använda, om dom fanns i min storlek, dvs ;D
Använder bodys mest bara som pyjamas, ibland har hon det dagtid också, men jag föredrar tröjor framför bodys så det blir mest sånt.
Men jag klär inte ut henne i dräkter eller nåt sånt, om du tänkte på det!

Jag tänkte inte i första hand på humledräkter :D, utan som _saga_ skriver, att klä dem "snyggt". Varianten med body+strumpor, eller pyjamas hela dagen, är typiskt hur det ser ut hos oss - minsta möjliga meck. Det finns ju massor av kläder som är söta bara för att de är små, men det är ju inte lönt att köpa dem om man sedan inte orkar använda dem :p. Byxor till exempel använder vi väldigt sällan, bara om han ska ha body på sig och vi ska bege oss hemifrån.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jag har faktiskt inte ens tänkt tanken! :D



Söta! :)


Allmänt: tycker ni det är roligt att styra ut era små i olika klädslar? För min dell kunde E gott få vara naken jämt, jag tycker bara det är bökigt att fixa med kläder på och av. Landstingets omlottröjor är prefekta :angel:

Nej här har det för det mesta använts pyjamas dygnet runt (byter ju självklart) Han har fått på sig lite finare kläder när vi skall bort, men jag har mest köpt lite "snyggare" pyjamasar istället för det har varit mest praktiskt :D.

Body och mjukisbyxor har han också haft en hel del
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Min poäng är att det inte är säkert att man reagerar lika på skrik alla gånger. Det är lätt att anse att man bara får göra sitt bästa för att trösta - det anser jag också - men jag menar att vem som helst kan hamna i situationen att man bara inte orkar höra mer och har gjort allt man kan. Sedan måste man förstås hantera även den situationen på ett okej sätt, det finns ju en anledning till de trägna råden att hellre lägga ner en illvrålande bebis och låta den skrika än att hålla den kvar om man känner att man håller på och tippa över...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Tycker dety är fusk om Armani nu är och snusar bebis.:( JAg var ju före;)

Skämt och sidor Hoppas att hon fått sin guldklimp nu.

JAg väntar fortfarande på att det ska hända något men nä inte det. Jag har nog världens envisaste bebis.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Har fått en hel del fina klänningar men de är fortfarande på tok för stora för A. Hon är bara 49.5 cm (har dock växt 1.5 cm på en vecka, duktig tjej) A sover i bara blöja och har bara body på dagarna hemma och så får hon strumpor och mjukisar när vi ska iväg någonstans.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jag har jätte mycket snygga bodysar till Isabella och de är oftast ganska dyra dessutom eftersom jag gillar märket Fixoni och då kan man ju inte handla på H&M, Lindex eller KappAhl även om hon har en del fint där ifrån också (jag är inte så kräsen egentligen) :) Jag gillar praktiska kläder som bodysar men de ska vara snygga också och vi får mycket beröm om en hennes kläder från bvc och okända tanter på Ica ;)

Magzzan Hehe här är det ingen som följer tur ordningen ;) det är i alla fall skönt att veta att de kommer ut förr eller senare på ett eller annat vis :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jag sitter här i valet och kvalet om jag ska sälja mina unghästar och köpa en inriden häst till mig, sambon och en inkörd ponny till Selma istället. Har haft sån ångest över hur jag ska göra. Planen var att rida in dom och försöka tävla upp dom til 130-140 och sen sälja de vidare, men det var innan jag träffade min sambo och blev med barn lite oplanerat. Nu vet jag inte om jag har lust att harva runt på tävlingar var och varannan helg. Eller, jag vet att jag inte vill göra det och de unghästar jag har är det inte snällt att behålla då för de har så himla mycket kapacitet. Uh, vet inte alls vad jag ska göra. Nu lutar det åt att jag behåller en utav dem och säljer den yngsta vidare då det är hon som visat upp mest. :(

*kl*

Heja Armani!! Hoppas att allting går bra. Usch, blir lika nervös varje gång någon åker in på förlossning här i tråden efter min egna förlossning.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Kl*

Hejja hejja Armani!!!:D

Jävla vad vår bebis är skrikig..jag vet att mkt hanlar om koliken..men jag blir galen!! Jag tycker synd om henne och tröstar och tröstar. men efter igår, när hon gnällt hela dagen, och sen illvrålat hela kvällen..så känner jag att jag inte har så mkt tålamod idag..

dessutom är stallägaren bortrest igen,(var borta för två veckor sen och då fick jag ta en massa pass, vilket jag gärna gör, men det var lite trist att både stallägaren och den andra inakorderingen var bortresta samtidigt, så jag fick at asmkt..dessutom gick dom på medicin, båda deras hästar..med en liten bebis med mig..kul..) så jag fick ta morgonpasset,..o stallägarens häst och en annan får medicin i form av puffar, typ bricanyl till hästar, och det e ju jättekul..ge tre stirriga hästar mat, ta ut två i gången för medicin när dom bara vill ut,allså slår dom med huvudet och det tar tid att ge medicinen, med en ILLVRÅLANDE bebis i vagnen..så där kul...Stallägaren har varit borta mkt nu, jag ställer gärna upp, men det känns lite överväldigande med en bebis emd kolik, ska medicinera andras hästar och sköta egna stallsysslorna oxå..

Nu ligger Nelly bara och skriker..jag orkar knappt ta upp henne..usch:(

Men man måste ju..önskar bara att hon kunde sova så jag fick varvba ner lite..vill inte vara arg på henne..Hon har ju säkert ont i magen..sen är det lite gnäll också, och det är det jag blir knäpp på..magont skriket kan jag "stänga" av för jag vet att hon har ont och jag tycker synd om henne..men det andra..vill bara gå härifrån då..usch..Ingen bra dag..:cry:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Tycker så synd om dig/er. Har du någon avlastning? Någon som kan ta henne t.ex. på promenad i barnvagnen så att du får vila och få lite "egen tid".
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jag sitter här i valet och kvalet om jag ska sälja mina unghästar och köpa en inriden häst till mig, sambon och en inkörd ponny till Selma istället. Har haft sån ångest över hur jag ska göra. Planen var att rida in dom och försöka tävla upp dom til 130-140 och sen sälja de vidare, men det var innan jag träffade min sambo och blev med barn lite oplanerat. Nu vet jag inte om jag har lust att harva runt på tävlingar var och varannan helg. Eller, jag vet att jag inte vill göra det och de unghästar jag har är det inte snällt att behålla då för de har så himla mycket kapacitet. Uh, vet inte alls vad jag ska göra. Nu lutar det åt att jag behåller en utav dem och säljer den yngsta vidare då det är hon som visat upp mest. :(

*kl*

Heja Armani!! Hoppas att allting går bra. Usch, blir lika nervös varje gång någon åker in på förlossning här i tråden efter min egna förlossning.

Kan ju bara säga hur jag gjort :D Jag har lånat ut två av tävlingshästarna behållit två och nu är unghästarna på bete. Jag har tävlat vidare, inte helt som vanligt men Gustav har varit med och det har gått superbra. Jag tävlade redan efter 6v och Gustav tittade på
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

*kl*
Ang. diskussionen om kläder - Stella har massa fina bodys och byxor så vi försöker använda det mesta. Nu har hon ju dock blivit en liten kräkis så nu känner jag mest bara för att ha henne i blöja och själv gå i sunkiga gamla tishor. :o

Ni andra med barn som kräks, hur gör ni med deras kläder? Byter ni vid minsta lilla kräkfläck eller väntar ni tills det blir en ordentlig fläck/riktigt blött?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Har svårt att be om hjälp..man känner att an borde klara det själv..sen har jag svårt att vara ifrån henne;)

sambo har sagt att han kan sticka iväg med henne så jag får vila öronen lite, eller om jag vill sticka iväg till vänner eller mamma själv, så är det bara att hojta..men när han sa det börjde jag gråta för jag känner mig s skyldig om jag skulle sticka iväg utan lillan..

jag har som tur var stallet, som jag måste ta. Det är mitt andningshål just nu, har ju börjat rida lite smått också:D

Dock behöver pålle ha tänderna fixade, så det får vänta med riktig igångsättning..men den stunden har jag för mig själv, iaf 3 dagar i veckan..GULD!:love:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jag kan erkänna att min lilla tös inte får bytt sina kläder vid varje kräkning som träffar bodyn..om den inte gör att hon blir dygnsur vill säga..Skulle jag byta vid varje kräkning skulle vi inte hinna nåt annat än byta och tvätta...Så lite kräk på både mig och henne får vi stå ut med;)

Jag förstår vad du menar, man känner för att bara ha dom i blöja så man bara kan tvätta av dem så där smidigt;)

*kl*
Hur mkt aktiverar ni era bebbar och hur gör ni? Jag pratar mkt med Nelly, speciellt på skötbordet där hon alltid är en glad skit!:D Där får jag alltid leendena också:love: Sen leker jag lite med henne och en skallra, pratar och kittlar henne när hon är lugn och mätt.

Sen får hon ligga i babygymmet en stund när hon är lugn(vilket varierar mkt från dag till dag, kvällarna är dock hopplösa, då e det som sagt värst med koliken så då e det baar bära runt som gäller)

Vissa dagar är jag bara så trött, och orkar inte bära runt henne så hon får titta på allt..och aktiveringen blir så där..speciellt som igår när hon bar gnällde..

Idag har jag iaf fått bra kontakt med henne,trots gnället och vi så snackade en stund. Är så gulligt när hon ler och ger ifrån sig ljud, precis som hon snackar:love:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Kan ju bara säga hur jag gjort :D Jag har lånat ut två av tävlingshästarna behållit två och nu är unghästarna på bete. Jag har tävlat vidare, inte helt som vanligt men Gustav har varit med och det har gått superbra. Jag tävlade redan efter 6v och Gustav tittade på

Oj, redan efter 6v!! Det var strongt! :)Gullig unge som kollade på så snällt=) Hur gick det på den tävlingen då, var du helt slut eller du kände dej fit for fight?

Här har man precis kommit upp på hästryggen igen, och nu ska man försöka få tillbax pållen till den han var innan jag slutade rida..Medryttarna har varit guuuld värda..men man märker skillnad på hästen efter att matte inte varit där och satt krav:p Fast tänderna spökar också märkte jag nu när jag fått mer tid i stallet, så det ska ordnas!
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 952
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 810
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 441
Senast: Hedinn
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 839
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp