Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

KL
Jag måste fråga ang FK, har era män anmält sin inkomst till FK innan det var dags att ta ut de 10 pappadagarna? Jag tänker att det måste gå fortare att få allt sen om det kan vara klart innan, men mina FK erfarenheter säger mig att det antagligen inte går, det skulle ju vara för smidigt...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

jag fick bekräftelse om att jag var beviljad HP från den 6 augusti. I slutet av oktober ringde jag och gnällde eftersom jag fortfarande inte hade fått ett öre:crazy:

Med mig har de bara krånglat!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Att man inte ens kan kopplas fram, man ska ringa senare..javisst, jag ringer ju nu för jag kan, senare har jag en vaken skrikbebis lixom;)

jaa, uppringningen är smidigast..

Brandgul: Kul, det är inte ovanligt..och nä, man vill ju inte behöva leva på sina sparpengar:crazy:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Nä det står det inget om. Man måste anmäla att man ska ta ut de 10 pappadagarna på samma dag som det avser, men sen antar jag att de skickar hem blanketter osv om de inte har någon registrerad inkomst. Däremot så är det ju smidigare om det är klart innan så att de bara kan betala ut, men det låter för enkelt...

Om ni anmälde det innan, hur gjorde ni då? Jag försökte leta på FKs hemsida, men hittade inget direkt och att chatta med de går inte nu pga överbelastning...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jag ringde FK och frågade samma sak, de enda han behövde göra var att skicka in ett arbetsgivarintyg, och det kunde han göra innan, men han gjorde faktiskt inte det förens efter att han begärt dom 10 dagarna (han tog ut alla samtidigt när Théa föddes)
Det har inte strulat nånting med FK för min sambo, det gick jättesmidigt men dom var lite kinkiga på att man ska ringa samma dag och anmäla..
Det gjorde dock inte vi, jag ringde dom när han vart hemma en vecka, men jag skyllde på att det var högbelastning på deras telefontjänst ;D
Blev det luddigt eller kom det jag menade fram?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Det kom fram :D
Dessutom funkade äntligen chatten så jag fick reda på att man kunde göra så.
Skönt att det gick bra, trots att ni var lite sena med att anmäla. Jag ska skriva upp sms:nr till den tjänsten så att det bara är att skicka ett sms när bebis kommit.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Inte konstigt att det blev hästförbud… Jösses vad otäckt.

Det låter ju kalas att du kan få hjälp. Förstår att du tänker på att sälja båda om ni funderar på att starta bebisverkstad så snart igen. Det är väl ”bara” att antingen göra en intensivinsats och sälja under hösten. Men det är kanske en lite mer realistisk plan att sälja nästa vår.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Hej alla!!
Vår Milton är nu äntligen född! En dag fick vi gå över tiden, det p.g.a att förlossningen tog 36 timmar. Detta var det absolut värsta jag har varit med om i hela mitt liv tror jag. Det hela slutade iaf med sugklocka och att typ 10 personer drog i panik i mig och i Milton då han satt fast med axlarna och mina värkar avtog helt. Personalen var helt fantastisk men vid detta tillfälle kände jag mig nästan våldtagen :(

Nu har vi dock ammat och sovit några timmar. Behövde bara sy ett par stygn, vilket var skönt i allt elände. Kroppen fungerar dock inte heller riktigt. Jag vågar inte upp och röra mig själv för jag är rädd att jag ska tuppa av och falla.
Jaja, en mer redig beskrivning kommer och även bilder på vår skatt, när vi kommit hem om några dagar. Till dess har jag ju internet på sjukhuset om jag har lust ;)
Kram på er!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Grattis till lille Milton! Hoppas att du känner dig bättre snart.

Brandgul: Servicetelefonen hade nummer: 020-524 524 och för att sms:a skickade man TIODAGAR (persnr) till 71020.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Grattis till Milton!!! :love: Förstår att det måste ha varit en traumatisk upplevelse, men tur att allt slutade bra iaf!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

FK har ju verkligen noll koll... :mad: Min sambo fick inte sina pengar som utlovat och det visade sig att de satt in pengarna på ett gammalt konto som är avslutat sen typ 100 år tillbaka trots att hans nya kontonymmer var det som var registrerat. Tog en vecka extra pga det...

Känns jätte träligt eftersom jag har haft mitt kontonummer på mina sidor sedan förra året när jag blev sjukskriven och jag har t.o.m. fyllt i det i anmälan om FP. Så nu blir det en massa extra arbete för mig för att de faktiskt strular och klantar till det. Jag har annat för mig än att sitta i telefonen och rätta till deras blunder.

Jag har också tvekat på att åka iväg och handla och dylikt med min lilla skrikunge..men det är aldrig så farligt som man tror..Om dom skriker, så är det inte så mkt man kan göra..och ofta är dom ju förlåtna av dom flesta, för dom är ju så söta:love:

Det är aldrig så farligt som man tror , tro mig..Jag är en katasroftänkare deluxe, men efter att varit iväg på olika ställen, både med en bebis som sovit och en bebis som vrålat, så känner man sig starkare när man gjort det, på egen hand:laugh:

Jag måste faktiskt be vildbatting om ursäkt i den här tråden! :o Hon gnällde jätte mycket innan vi kom ut i bilen, somnade när vi hade åkt 4 km och sov hela tiden nere på stan! Sov hela vägen hem och sover fortfarande. Blir väl så när hon håller igång nästan 2 timmar mitt i natten :grin:
Jag bryr mig inte nämnvärt när hon skriker, hon är ju bara ett spädbarn på 3½ vecka nästan men jag tror alltid att alla andra skickar mördande blickar på mig för att jag inte kan få henne tyst.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Servicetelefonen hade nummer: 020-524 524 och för att sms:a skickade man TIODAGAR (persnr) till 71020.
Fast det räcker väl inte för att bejära ersättning? Sambon anmälde via detta sätt flera veckor innan och gick sen in på internet och anmälde dagar sammma dag vi kom hem från BB. Han fick bekräftelse, men inget syntes sen på hans sida. Han fick lov att ringa flera gånger innan allt var klart. De sa att han måste anmäla ledigt från första dagen och sen när perioden var slut skulle han ringa och bejära ut pengarna. Skitbökigt! Och sen skickade de till fel konto trots att han ändrat kontonummer.

Jo, just ja, vid ett av telefonsamtalen sa de att han måste skicka in en kopia av senaste lönespecen eftersom hans lön ökat så mycket. Det var inget de informerat om, utan bara att han skulle ange årsinkomst..
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

GRATTIS till lillkillen, vilket underbart namn! :love: Hoppas du känner dig bättre snart, har ni fått möjlighet att prata med personalen redan nu om förlossningen? Vanligtvis får man ju vänta till efterkontrollen, men efter er upplevelse kanske det är skönt att få svar på frågor osv redan nu? :laugh:
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 541
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 385
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 304
Senast: Hedinn
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 033
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp