Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Vill minnas att jag läste någon intervju med Malin Baryard, hon började ju tävla ganska snart igen efter sitt andra barn, och hon berättade om någon tävling i London ganska snart efter födseln där hon hade fått kommentaren att hon var alldeles grön i ansiktet efter första klassen. ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Ni andra med barn som kräks, hur gör ni med deras kläder? Byter ni vid minsta lilla kräkfläck eller väntar ni tills det blir en ordentlig fläck/riktigt blött?



Jag har haft haklappar i frotté som jag byt hela tiden, då har kläderna hållt sig torra.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Ni andra med barn som kräks, hur gör ni med deras kläder? Byter ni vid minsta lilla kräkfläck eller väntar ni tills det blir en ordentlig fläck/riktigt blött?
Jag byter body om den blivit blöt så det blir obekvämt för honom. Skulle jag byta efter minsta fläck skulle vi nog behöva ha 30 ombyten och ändå tvätta varje dag. ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Oj, redan efter 6v!! Det var strongt! :)Gullig unge som kollade på så snällt=) Hur gick det på den tävlingen då, var du helt slut eller du kände dej fit for fight?

Här har man precis kommit upp på hästryggen igen, och nu ska man försöka få tillbax pållen till den han var innan jag slutade rida..Medryttarna har varit guuuld värda..men man märker skillnad på hästen efter att matte inte varit där och satt krav:p Fast tänderna spökar också märkte jag nu när jag fått mer tid i stallet, så det ska ordnas!

Jag var rätt slut faktiskt. Hade inte suttit på häst på nästan ett år och hoppade upp och red torsdagen innan tävlingen för första gången. var ju sydd överallt så jag kunde bara stå upp :D

Det är inte förens efter nästan 7 månader som jag började komma tillbaka till normalt även om mycket återstår i kroppen nu 9 månader efter förlossningen. Nu är ju jag lite äldre så det kan säkert ha med det att göra ;)

Jo tävlingen gick bra, dubbelnolla även om jag inte orkade rida för fullt.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jag har köpt hakklappar från name it, finns i många roliga mönster och färger, finns dessutom övriga kläder som matchar. Sen ser de inte se "hakklappiga" ut, så funkar även om man vill att de ska vara lite uppklädda.
Sonen kräker inte jättemycket i vanliga fall, men det sölas desto mera vid amning.

Är lite orolig för honom idag. somnade vid 21 igår, vaknade vid 4 och åt och då var blöjan fortarande nästan torr. Åt igen vid 7, kaskadkräktes vid halv 8. Somnade vid halv 9, åt vid 11 och kräktes igen halv 12. Åt vid 13 och har sovit sen dess. Har sovit nästan hela tiden och har alltså knappr varit vaken idag.
nu har han inte kräkts de senaste amningen så förhoppningsvis har han bara en sovdag.
Men visst är mammor underliga, vi är oroliga om de skriker och oroliga när de sover :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jag tycker faktiskt inte att mitt egna barns skrik är stressande, måste vara ngt fel på mig :o Jag kanske saknar nån del av moderskänslorna?

Jag har alltid sett mig själv som enormt stresstålig och arbetar som bäst om jag har lite press på mig. Men hans skrik gör mig så hemskt stressad att jag kokar över. Blir klart lugnare av att höra på något bra radioprogram i lurarna och samtidigt stänga ute värsta skriket samtidigt som jag bär och försöker trösta honom.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

*kl*
Ang. diskussionen om kläder - Stella har massa fina bodys och byxor så vi försöker använda det mesta. Nu har hon ju dock blivit en liten kräkis så nu känner jag mest bara för att ha henne i blöja och själv gå i sunkiga gamla tishor. :o

Ni andra med barn som kräks, hur gör ni med deras kläder? Byter ni vid minsta lilla kräkfläck eller väntar ni tills det blir en ordentlig fläck/riktigt blött?

Isabella kräks inte mycket men visst kommer det upp lite mjölk igen när hon har ammat i all evighet. Byter om hon kräks ner hela axeln eller magen men en liten fläck bryr jag mig inte om. Jag byter inte kläder på mig själv heller om det är små fläckar och jag ändå är hemma :)

Har svårt att be om hjälp..man känner att an borde klara det själv..sen har jag svårt att vara ifrån henne;)

sambo har sagt att han kan sticka iväg med henne så jag får vila öronen lite, eller om jag vill sticka iväg till vänner eller mamma själv, så är det bara att hojta..men när han sa det börjde jag gråta för jag känner mig s skyldig om jag skulle sticka iväg utan lillan..

jag har som tur var stallet, som jag måste ta. Det är mitt andningshål just nu, har ju börjat rida lite smått också:D

Dock behöver pålle ha tänderna fixade, så det får vänta med riktig igångsättning..men den stunden har jag för mig själv, iaf 3 dagar i veckan..GULD!:love:

Det förstår jag :) jag skulle också ha svårt att lämna ifrån mig min kråk-unge även om dedt bara skulle vara för en stund.

Jag har alltid sett mig själv som enormt stresstålig och arbetar som bäst om jag har lite press på mig. Men hans skrik gör mig så hemskt stressad att jag kokar över. Blir klart lugnare av att höra på något bra radioprogram i lurarna och samtidigt stänga ute värsta skriket samtidigt som jag bär och försöker trösta honom.

Hehe jag är inte stresstålig ;) har magkatarr och enorm inre stress men jag blir inte stressad av att Isabella. Jag är inte opåverkad av henne men jag skulle inte kalla mig stressad.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Tänk att någon så här söt:

s_2142.jpg


s_220.jpg


Även kan se ut så här:

s_976.jpg


Och ännu bättre så här:

s_975.jpg


Vi försökte övertyga henne om att vi skrattade med henne och inte åt henne.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Det är ju en ganska stor prisskillnad på en häst som inte har gjort nått och en häst som har gjort lite. När du nu har haft ganska stora uppfödningskostnader så vore det ju trist att missa just den marginalen. Hur mycket/lite har de gjort idag? Kan du inte träna dem lite hemma och hitta någon bra ryttare som behöver lite tävlingsmeriter för ex hippologen som kan ta de bitarna. Eller om de inte gjort nått alls så brukar väl naturbruksgymnasium ta emot unghästar för inridning. Fast det kan kännas som ett litet för stort risktagande.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Mm, jag vet. Idag har de inte gjort någonting. Blev gravid i juli, köpte hästarna i augusti, blev extemt dålig i slutet av augusti och var i stort sett säggliggande till december för att jag mådde så dåligt. Sen så var jag ok i någon månad, gick ned för att börja småträna och *bam* blev sparkad på höften, 10cm från att magen hade blivit träffad och kunde inte gå, fick dra mig ut ur hagen, hehe, då fick jag hästförbud av min sambo. Sen fick jag ju sånna problem med min överrörlighet och foglossningar, så då var det ingen idé. Tanken var ju att sätta igång nu, men så fick jag ju akut kejsarsnitt och komplikationer på det, så nu får jag inte rida på tre månader för min läkare.

Sen så är jag kluven till hela projektet. Jag och sambon har ju tänkt börja avla på ett nytt barn om ett år, får jag en lika risig graviditet så kommer ju hästarna att bli ståendes. Nu har jag i stort sett bestämt mig för att rida in dom och sen sälja dom. :/

Skulle vilja ta hit någon, ska träffa en på måndag som en bekant känner, som rider in unghästar, så vi får se hur det går. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010 del 4

*kl*

Åh jag ska åka till stan helt själv idag med vildbatting och jag är alldeles genom nervös! Måste till banken och lösa in min FP för den satte de tydligen inte in på mitt konto trots att de har mina kontouppgifter? :confused: Om mitt barn kunde somna i vagnen vore det inga problem men nu vaknar hon så fort den stannar och hon kommer illvråla inne på banken, jag bara vet det! *suck*
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Nähä?! Mina kontouppgifter har tydligen försvunnit ser jag nu när jag loggar in på FK! Fan vad märkligt, måste ta och ringa dem för jag kan tydligen inte anmäla kontouppgifterna på mina sidor utan att göra en begäran eller liknande...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Nähä?! Mina kontouppgifter har tydligen försvunnit ser jag nu när jag loggar in på FK! Fan vad märkligt, måste ta och ringa dem för jag kan tydligen inte anmäla kontouppgifterna på mina sidor utan att göra en begäran eller liknande...
FK har ju verkligen noll koll... :mad: Min sambo fick inte sina pengar som utlovat och det visade sig att de satt in pengarna på ett gammalt konto som är avslutat sen typ 100 år tillbaka trots att hans nya kontonymmer var det som var registrerat. Tog en vecka extra pga det...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Ja, dom har noll koll!! Mina papper hade försvunnit, fast jag hade ringt och hört så dom fick in dom, och ja, det hade dom. Han satt och kollade på dem.

Sen hörde jag inget och fick inget besked..Ringde och då hade dom inte mina papper!! Så jag fick skicka in dom igen..så jag har inte fått några pengar förrän nu..tur vi hade pengar undan sparade..kan jag säga...

Alltid problem med dem..dom har ett sjukt kasst system..alltid överbelastat också..
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jag har också tvekat på att åka iväg och handla och dylikt med min lilla skrikunge..men det är aldrig så farligt som man tror..Om dom skriker, så är det inte så mkt man kan göra..och ofta är dom ju förlåtna av dom flesta, för dom är ju så söta:love:

Det är aldrig så farligt som man tror , tro mig..Jag är en katasroftänkare deluxe, men efter att varit iväg på olika ställen, både med en bebis som sovit och en bebis som vrålat, så känner man sig starkare när man gjort det, på egen hand:laugh:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Vill minnas att jag läste någon intervju med Malin Baryard, hon började ju tävla ganska snart igen efter sitt andra barn, och hon berättade om någon tävling i London ganska snart efter födseln där hon hade fått kommentaren att hon var alldeles grön i ansiktet efter första klassen. ;)


haha, jaa, det vore konstigt om man inte blev påverkad, hur vältränad man än må vara;)
Olgaklara: Bra jobbat, det är strongt, och dessutom dubbelnolla:bow:
Svartfot: Vilken goooding:D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jag har nog haft väldig tur med FK i så fall. Alltid svar snabbt och snabba besked om mina ärenden.
Nu sist när jag skickade in om HP så skickade jag in pappret på fredagen, på torsdagen kom ett brev hem om att det var beviljat från och med den kommande måndagen.
Samma förra gången var det aldrig problem, de kontaktade mig snabbt och allt löpte smidigt.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Skönt att det kan vara så ibland också!:)

Dom har nog mkt att göra, men eftersom det ofta är problem så borde dom kanske kolla över systemet lite..speciellt telefonsystemet, som ofta är överbelastat när jag ringer iaf..
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

hur menar du med överbelastat? Lång kö, eller att det inte ens kopplas fram?

Jag använder mig alltid av servicen där dom ringer upp mig. Mycket smidigt.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Mitt moderskapsintyg har försvunnit :( Undra när jag ska få pengar? BF om en vecka och sist tog det flera månader att få igång det... Roligt precis till semestern. Jag gillar inte att behöva leva på sparade pengar...
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 547
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 390
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 304
Senast: Hedinn
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 038
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp