Vart gör ni av era prisrosetter ?

Sv: Vart gör ni av era prisrosetter ?

Jag har en hel vägg med "minnesbilder" uppdelat i 3 hästar.

Den första ponnyn finns bilder, hästskor och ett par rosetter.

Den andra har massa bilder, en hästsko :) rosetter, plaketter, hederspriser och en medalj, ett stort collage på (Släktträd typ) .

Den tredje har inte fått ngn samling än (bara haft han 1 månad..), just nu inga kort heller :/ men det kommer :D
 
Sv: Vart gör ni av era prisrosetter ?

Akustik skrev:
Jag har en hel vägg med "minnesbilder" uppdelat i 3 hästar.

Den första ponnyn finns bilder, hästskor och ett par rosetter.

Den andra har massa bilder, en hästsko :) rosetter, plaketter, hederspriser och en medalj, ett stort collage på (Släktträd typ) .

Den tredje har inte fått ngn samling än (bara haft han 1 månad..), just nu inga kort heller :/ men det kommer :D

Gu va snyggt det måste vara!
Elin
 
Sv: Vart gör ni av era prisrosetter ?

Jag har bara tävlat clear raound med min egna häst men sen har jag tävlat med en fjording som är ridskolans. Då kom jag på sjätte plats :angel: men jag var nöjd med det. Sen har jag tävlat i shettis galopp med ridskolans shettis Jänta. Då kom jag på andra plast :banana: men då fick man inga rosetter. Så jag har 5 rosetter :crazy: och dom hänger på boxen. :smirk:
 
Sv: Vart gör ni av era prisrosetter ?

Mina hänger i hallen. Jag har olika väggar för olika de olika hästarna.
 
Sv: Vart gör ni av era prisrosetter ?

mina satt för en tag sen på väggen, men ligger numera i en låda under sängen. Det är väl tänkt att de ska komma upp igen någon gång... Mest väntar jag ju till den dagen då jag har eget stall så jag kan sätta upp de på en vägg i sadelkammaren eller fikarummet - när och om det nu blir av.
 
Sv: Vart gör ni av era prisrosetter ?

Rosetterna hänger på linor på vägen, pokalerna står lite överallt i runmmet...medaljerna hänger på vägen och plaketterna sitter på tavlor i stallet.,,
 
Sv: Vart gör ni av era prisrosetter ?

Förr hängde de i lastbilen men numera är jag traileråkare och då uppstod ett dilemma... Nu har min mor löst det efter att ha tröttnat på spridda rosetter här och var och spikat upp linor i garaget där jag kan hänga dem.
 
Sv: Vart gör ni av era prisrosetter ?

jag har mina rosetter på bomulssnören uppspända på en kortsida brevid fönster, de syns å det är aldeles lagomt skrytigt (blandat med en massa katt-rosetter)
 
Sv: Vart gör ni av era prisrosetter ?

Innan hade jag alla rosetter uppsatta på väggen och alla pokaler och grejjer på en hylla. Men när jag hade kommit över hundra fick dom inte plats så då la jag dom i en låda. :D
 
Sv: Vart gör ni av era prisrosetter ?

min bror har snickrat ihop en prishylla (många år sedan) som pokaler etc står på sen har jag rosetter under den han har satt linor under hyllan(fästa i den)
den står kvar hemma hos mamma o pappa i flickrummet brukar åka dit o hänga upp rosetterna haha,borde ta hem dem men har ingen plats för det just nu
 
Sv: Vart gör ni av era prisrosetter ?

jag hänger upp dem på väggen i mitt rum, de bli jätte fint när många rosetter hänger brevid varann ;)
 
Sv: Vart gör ni av era prisrosetter ?

Mina hänger på gardinen. :)
 
Sv: Vart gör ni av era prisrosetter ?

Jag har mina i ett vitrinskåp. Rosetterna hänger på snöre längst bak. bucklorna står framtill och Medaljerna sitter på en skjöld. Sen står diplomen längt bak.

Skåpet är allmänt kallad skrytskåpet! :D

Men det börjar bli lite trångt så det är dax att köpa ett skåp till. :angel:
 
Sv: Vart gör ni av era prisrosetter ?

Mina hänger på väggen.
 
Sv: Vart gör ni av era prisrosetter ?

Min enda från clear round i distans sitter på en tavelram innehållande bilder från tävlingen! :bump:
 
Sv: Vart gör ni av era prisrosetter ?

Mor köpte ett jätte snyggt skåp på Ikea med ljus i taket osv. Så man kan se de på kvällen där hon har sina gamla pokaler och annat även en fin bild där hon hoppar som ung. Jätte snyggt :D Mina saker ligger i en låda och några i påsar.
 
Sv: Vart gör ni av era prisrosetter ?

Gustava skrev:
En sak som jag har funderat över är
att man borde få två rosetter.
En till sig själv och en till hästen...som ska följa hästen ev. om han säljs.
Det är ju två som har presterat.

Fasst det står ju faktiskt i TR att rosetten ska tillfalla ryttaren, plaketten hästen och ev. premie ska tillfalla ägaren. :D
 
Sv: Vart gör ni av era prisrosetter ?

Rumpnissen skrev:
Fasst det står ju faktiskt i TR att rosetten ska tillfalla ryttaren, plaketten hästen och ev. premie ska tillfalla ägaren. :D

Enligt TR:
Premien tillfaller hästens ägare om inte annat avtalats (mom 140)

Med pris vid tävling menas hederspris och/eller plakett. Hederspris tillfaller ryttaren. (mom 141)

Rosetter ges till hästens ägare. I de fall då en speciell rosett utdelas för viss cup eller poängtävling tillfaller denna rosett ryttaren/kusken. (mom 142)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 150
Senast: ako
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 912
Senast: bobbbo
·
  • Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 212
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 794
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp