Bukefalos 28 år!

Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visserligen, men även de grejerna "avslöjades" på ett snyggt sätt så att det inte blev uppenbart. :)

Ja, ni spelade jättebra som tvillingar. Har dåliga erfarenheter av att behöva kicka båda tvillingarna pga hejdlöst hintande :mad: Det hade jag inte behövt oroa mig för!
 
Ja, ni spelade jättebra som tvillingar. Har dåliga erfarenheter av att behöva kicka båda tvillingarna pga hejdlöst hintande :mad: Det hade jag inte behövt oroa mig för!
Tack! Framåt slutet blev det dock lite svårare, när jag körde på uteslutningsmetoden och var tvungen att förklara varför jag höll vissa åt det goda hållet och insåg att jag inte visste vad i helsike jag skulle hålla Caisa god för. :D
 
Just ja, @Lilltess, varför rösten på dig själv? Tänkte du inte på att röstningens utgång kunde blivit annorlunda i och med häxa och spöke?

Och @Koppen, din sista röst på mig, vad menade du med att jag borde veta att du var god?
 
Tack! Framåt slutet blev det dock lite svårare, när jag körde på uteslutningsmetoden och var tvungen att förklara varför jag höll vissa åt det goda hållet och insåg att jag inte visste vad i helsike jag skulle hålla Caisa god för. :D

Samma för mig. Eftersom ni höll varann som goda så visste jag ju att ni var tvillingarna eftersom jag var den tredje goda O_o. Och det kunde jag ju inte skriva riktigt
 
Många frågor om varför vi gjorde si och så... :D
Vi vet nog inte! Vi fattade verkligen inte vem fåret var, vi trodde på alla utom Lilltess tills vi fick facit! :o

Vi började rätt hyfsat men sen blev det katastrofilla iom att flera av oss fick så dåligt med tid (det var därför jag schabblade med FiaM bla), vi var ursega med att lista ut de goda rollerna förutom att vi trodde Hedinn var Myrtens tvilling vilket inte var så jätterätt men tvilling var hon iaf!

Varför vi inte åt cirkus var för att vi dels misstänkte att hon var skyddad, dels för att hon hade fått all info hon kunde få och sen avstod vi för att det hade varit att bekräfta att hon hade rätt för det hade hon ju! :D
 
Jag vill också tacka för en rolig lek. Synd bara att jag blev tvärförkyld och orken tröt rejält dag tre och fyra.

Roligast var nog när jag teoriade mot cirkus och hon med lätt desperat uttryck frågade hur jag inte kunde se att FiaM var ond. :D

Och Idahoe, jag var inte alls irriterad och sur när jag skrev mitt sista inlägg till dig. Ber om ursäkt ifall du uppfattade det så. Som sagt, jag var helt slutkörd av förkylningen från helvetet och har varit sängliggande hela julen.

Fast vi var verkligen kassa på att lista ut roller. Vi hade nog alla utom Lilltess som kandidater till får. Jag var övertygad om att koppen och Habina var kärleksparet. Och vi hade alla möjliga konstellationer som tvillingar.
 
Det var inte snällt att lyncha lilla stackars mig när jag äntligen började få tid att spela ordentligt :arghh::D, jag hoppades lite på att @cirkus mycket tunna teori om mig skulle kunna vändas till att ni kunde lyncha henne men det gick inte... :D
Men annars var det väldigt förvirrat, svårt att hålla koll på rollerna och så när flera hade ont om tid och det blir svårt att plocka ihop teorier, speciellt när man vet att de åtminstone inte är ulvar... ;)
Men jag måste säga att @LenaH s rim till käk var något alldeles extra! :rofl:
Tack för en underhållande lek både till er spelare och till @Niyama !
 
Och jag tackar @Myrten för ett fint samarbete att få ut patrasket även om vi slet vårat hår ibland.
Men hon hade ju turen att vara i Rom, så hon gick och köpte en flaska vin en dag när leken tog för hårt på henne :D ;)
 
Och jag tackar @Myrten för ett fint samarbete att få ut patrasket även om vi slet vårat hår ibland.
Men hon hade ju turen att vara i Rom, så hon gick och köpte en flaska vin en dag när leken tog för hårt på henne :D ;)

Vi var ju på rätt spår mest hela tiden utom att vi pga @Koppens förföljelse av Heddan började tro att Koppen var vittnet och Heddan ulv. När en spelare så envetet biter sig fast räknar i alla fall jag med att hen VET något. Att Hedinn vid det tillfället inte deltagit i någon utröstning spädde på misstankarna.

På slutet lutade det ändå mer åt Sasse. Jag blev lite misstänksam redan när hon röstade på mig vid DL1. Tänkte att ulvarna kanske misstänkte att jag var får och det var en signal. Funderade på att rösta på Sasse för att signalera tillbaka (eftersom jag allt som oftast blir äten tidigt nu för tiden!) men gjorde inte det. Sen har jag ingen aning om den där rösten var tänkt som signal, men den fick mig att dra öronen åt mig.
 
Men @cirkus trodde du på allvar att jag som ond skulle gå in och räddningsrösta på en god för att skydda en kollega? Vid DL1 dessutom? Det var ju så barockt att jag började tro att du var ond!
 
Och varför blev jag käk så snabbt för :cry:

Men det var väl lite tur denna gången så jag fick bli spöke. Jag säger som @Myrten sa, att det måste vara skönt att bara lägga en röst utan teori :up:
 
Och varför blev jag käk så snabbt för :cry:

Men det var väl lite tur denna gången så jag fick bli spöke. Jag säger som @Myrten sa, att det måste vara skönt att bara lägga en röst utan teori :up:

Jag tyckte att spöket lät som en bra roll!:D Ha någon att bolla med och inte behöva hitta en motivering till varför folk är onda/goda. Efter den här leken låter det underbart! :banghead:Sedan håller jag med om att det är trist att åka i början.:meh:
 
@cirkus

Jag tycker faktiskt du får ge vittnerollen till någon annan nästa gång. Nu har du varit det i tre av fyra lekar som jag vet vittnet varit med i :p
 
Jag tyckte att spöket lät som en bra roll!:D Ha någon att bolla med och inte behöva hitta en motivering till varför folk är onda/goda. Efter den här leken låter det underbart! :banghead:Sedan håller jag med om att det är trist att åka i början.:meh:

Det enda negativa är att om man vill ha svar på något som skrivs i leken så kan man inte fråga :meh:
Utan man får hoppas någon annan ställer dom frågor man vill ha svar på :p
 
Motiveringen vi hade till att käka Marmissbrukaren först var att hon var alldeles för skärpt för att vi skulle våga ha henne kvar. Så ta det som en komplimang att bli käkad först. :D
 
Men @cirkus trodde du på allvar att jag som ond skulle gå in och räddningsrösta på en god för att skydda en kollega? Vid DL1 dessutom? Det var ju så barockt att jag började tro att du var ond!
Nej för tusan!
jag försökte bara bygga mina egna teorier för att stärka dom lövtunna jag hade emot Snurrfian.

Jag trodde du hade fattat att jag var vittnet när du lag din tidiga röst på Snurris och att jag bevittnat just henne. Dessutom så tänkte jag att en god Myrten är bra att ha kvar och en ulvstrategi brukar ju vra att äta goda som inte verkar åka i lynch - så en liten misstanke på dig kunde vara strategiskt (men det hjälpte inte)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 693
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 578
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 905
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 301
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp