Bukefalos 28 år!

Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis GODA! :banana: Lekens Spelare måste vara Habina, som delade ut paket varje dag och endast prickade goda. Även spöket Matmissbrukaren var väldigt pricksäker :bow: Stackars Lilltess slog nog något rekord i antal roller i samma lek, startade som siare 2, hoppade in som får, blev en del i kärleksparet och avslutade som ulv :D

Dag 1
Lilltess siare 2 lynchas
Bumpo kickas och ersätts av Lilltess
Brevbäraren ger ett paket till Cirkus med en spionrad


Natt 1
Ängeln skyddar Idahoe (ulvarnas rad + Cirkus rad + spionlärlingen rad)
Vittnet bevittnar en attack (spionlärlingens rad)
Matmissbrukaren siare 1 käkas

Dag 2
Lobelia borgmästare lynchas
Brevbäraren ger ett paket med beskydd till Koppen (ulvarnas rad)
Spöket röstar på Snurrfian

Natt 2
Ängeln skyddar Idahoe
Koppen skyddar Habina (ulvarnas rad)
Häxan förhäxar Myrten (spionlärlingens rad)
Ulvarna försöker käka Idahoe (spionlärlingens rad)

Dag 3
Snurrfian ulv lynchas
Brevbäraren ger ett paket till Cirkus med en extra röst
Spöket röstar på Snurrfian

Natt 3
Häxan förhäxar Hedinn (spionlärlingens rad + ulvarnas rad)
Ängeln skyddar Cirkus (spionlärlingens rad)
Myrten spökväckare käkas

Dag 4
Klara ulv lynchas
Brevbäraren ger ett paket till Caisa med en förtrollning (spionlärlingens rad)
Spöket röstar på Klara
Cirkus lägger extrarösten på FiaM

Natt 4
Ängeln skyddar Cirkus (spionlärlingens + ulvarnas rad)
Habina brevbärare käkas
Caisa förtrollar Koppen (spionlärlingens rad)

Dag 5
Spöket röstar på LenaH
LenaH ulv lynchas

Natt 5
Häxan förhäxar Idahoe (ulvarnas rad)
Ängeln skyddar Cirkus
FiaM spionlärling käkas

Dag 6
Spöket röstar på Lilltess
Lilltess ulv lynchas

Natt 6
Caisa tvilling käkas

Dag 7
Spöket röstar på Sasse
Sasse ulv lynchas

Tror jag fått med allt rätt nu, det var en del att hålla reda på... särskilt med hög feber.
 
Rollista:
1. Idahoe - ängel
2. LenaH - ulv
3. Habina - brevbärare
4. Cirkus - vittne
5. Snurrfian - ulv
6. Lilltess – siare 2
7. Koppen - häxa
8. Matmissbrukaren – siare 1
9. Glömmerallt - ulv
10. Myrten - spökväckare
11.Hedinn - tvilling
12. Lobelia - borgmästare
13. Klara - ulv
14. Sasse - ulv
15. FiaM – spionlärling
16. CaisaLundblad - tvilling
17. Bumpo – svart får

Kärleksparet Koppen och Lilltess lottades men alla ulvar och ängeln var undantagna. Just det, det var nån (@cirkus kanske?) som tidigare skrev nåt om att en sia kunde ha delats ut i paket. Det fanns ingen sådant paket, jag skrev ut de som fanns och det var: beskydd, spionrad, extra röst och förtrollning.
 
HURRA!

Jag vill tacka cirkus, för första gången i en lek fick jag en hint jag faktiskt fattade. :-D

Erkänner att jag var lite mindre säker på koppen och caisalundblad, förstod ni att jag gett er paketen innan jag blev uppäten?

Note to self: tala inte om för ulvarna när jag kommer att ha gott om tid. ;)

Tack LL för en riktigt rolig lek!
 
WOHOO! :bump:

Måste säga att hade det inte varit för att jag var tvilling med Heddan hade jag nog slitit mitt hår! SHIT vad ni betedde er konstigt HELA HÖGEN! :rofl:
 
@Habina Jag förstod att du var brevbäraren när jag fick paketet, hade det varit Sasse hade hon nog hellre gett den till Heddan än mig. :p Du hade ju i princip godförklarat mig en stund innan så. :D

Och tack till @Hedinn som stod ut med mig! :love:
 
Jag tyckte det var du och Heddan som betedde er konstigt. Har för mig att lyan trodde att iaf Heddan jobbade för dom :angel:

Vaddå konstigt? Vi? Jag förhäxade för bövelen Koppen till att rösta på en ulv så hon skulle ge tusan i min tvilling men så gick hon raka spåret tillbaka till att rösta på Heddan ändå. Och VI var skumma?! :mad: ;)
 
WOHOO! :bump:

Måste säga att hade det inte varit för att jag var tvilling med Heddan hade jag nog slitit mitt hår! SHIT vad ni betedde er konstigt HELA HÖGEN! :rofl:

Håller med, det var lite svårt att försöka tala om att vissa är goda när deras spelsätt är mer eller mindre skumt... :banghead: Det underlättar inte heller att vara misstänkt själv heller i det läget :cautious:
 
Jag tackar så mycket för paketen. Det första var ju bra förvaltat. Det andra gick det lite sämre med även om det inte spelade någon roll för utgången av leken.

Att få veta en ond och en god redan efter första NattDL var ju väldigt bra. Sen var jag ju tvungen att hitta på någon teori om Snurrfian - ursäkta @FiaM att jag blandade in dig O_o. Det funkade ju ändå och när jag väl förstod att FiaM var god så hade jag rollerna ganska klart för mig. @CaisaLundblad var den som nailade LenaH, jag höll nästan på att börja tro på henne när hon tjatade på om FiaM, men sen kom Caisa och hade en briljant tanke.

Jag tycker också att vi spelade riktigt bra! Och BRA att spöket förstod vilka som var ulvar och röstade rätt.

Lilltess var också riktigt duktig tycker jag. Kanske lite för envis för sitt eget bästa ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 317
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 057
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 506
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 840
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp