Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, är det nåt mer nytt än det som står i början av tråden?

Jag fixar under kvällen.

"Ringen" som fanns i @Lobelia s lek, är väl inte direkt en roll men något som jag tycker bör stå med.

@Monstermom hade flera påhitt, dels en ond roll som kunde sno skyddet och gissningar och kanske något mer. Hon eller @Myrten kanske kan gen oss lite beskrivningar där. Myrtens medelanden till brevbäraren är väl nytt också?

Jag @Dentaku och @bollen__ hade med en ny roll också en ulv som röstade dolt, jag kan kan kolla om jag har någon beskrivning sparad, annars kanske Dentaku har det? Jag kan skriva ihop en ny om det behövs.

Sen finns det förmodligen något mer nu som jag inte kommer på.
 
Senast ändrad:
Våran lektråd fanns ju kvar, och @Dentaku beskrev ju rollen bra där kopierarde in det här, vi kanske borde skriva om så vi tar bort tema namnet? Annars fungerar den bra tycker jag.


"Rathe har även en särskild förmåga – han röstar dolt. Han skriver en röst i tråden men skickar även en röst i pm till LL och det är rösten i detta pm som är den giltiga. Rösten som skrivs i tråden räknas inte med i röstningen utan är bara till för att förvilla de andra deltagarna! Rathe är överstepräst i Rame Tep och deltar naturligtvis i deras överläggningar. Rathe är Ulv som röstar dolt (Ulv i fårakläder)"
 
"Ringen" kanske är svår att fixa en rollbeskrivning till? Det är ju mer en variant av lek med ovanliga regler för vinst, och dessa kan ju varieras i oändlighet.

Brevbäraren som kan få meddelanden tillbaka är ju mer en brevbärare med ett tillägg, precis som många andra roller har i vissa lekar.
 
"Ringen" kanske är svår att fixa en rollbeskrivning till? Det är ju mer en variant av lek med ovanliga regler för vinst, och dessa kan ju varieras i oändlighet.

Brevbäraren som kan få meddelanden tillbaka är ju mer en brevbärare med ett tillägg, precis som många andra roller har i vissa lekar.
"Ringen/Ringbäraren" i sig var bara en jultomte som gav sig själv alla paket - jag tror jag kallade den för "den allsmäktige" när jag föreslog den för @Lobelia
 
"Ringen" kanske är svår att fixa en rollbeskrivning till? Det är ju mer en variant av lek med ovanliga regler för vinst, och dessa kan ju varieras i oändlighet.

Brevbäraren som kan få meddelanden tillbaka är ju mer en brevbärare med ett tillägg, precis som många andra roller har i vissa lekar.

Mm jag tänkte mer själva ideen med krafter som kan "skickas runt" kanske borde beskrivas på något vis, tror flera använder rollistan som inspiration så då kan det kanske stå med.

Du kanske kan göra någon egen rubrik som kallas typ "speciallekar och twister", där exempel på varianter nämns t.ex ringen, tre sidor, osv?

Ja det om brevbäraren räcker ju att nämna under den rollen. .
 
Hittade @Monstermom s lek så jag kopierar in beskrivningen av rollen jag tänkte på

"
(Ond utanför lyan, hon och lyan känner inte till varandra. Hon kan varje natt försöka stjäla ängelns beskydd, genom att välja en hon tror fått beskydd den natten. Träffar hon rätt blir den personen utan beskydd.
Om hon dör blir hon riktigt sur! Om hon blir tagen av Älvorna kommer en av dem att tappa rösten inför nästa lynch, och blir hon lynchad kommer samma öde att drabba någon av de som röstat på henne. Det lottas alltså bland de spelare som orsakat hennes död, och en av dem kommer att få sin röst borträknad vid nästa lynch men får inte veta det.)"
 
Hittade @Monstermom s lek så jag kopierar in beskrivningen av rollen jag tänkte på

"
(Ond utanför lyan, hon och lyan känner inte till varandra. Hon kan varje natt försöka stjäla ängelns beskydd, genom att välja en hon tror fått beskydd den natten. Träffar hon rätt blir den personen utan beskydd.
Om hon dör blir hon riktigt sur! Om hon blir tagen av Älvorna kommer en av dem att tappa rösten inför nästa lynch, och blir hon lynchad kommer samma öde att drabba någon av de som röstat på henne. Det lottas alltså bland de spelare som orsakat hennes död, och en av dem kommer att få sin röst borträknad vid nästa lynch men får inte veta det.)"

Har vi nåt namn på den rollen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 425
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 117
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 034
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 988
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp